فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

آل سعود تولیت حرمین شریفین را غصب كرده اند

به گزارش شیعه آنلاین، در يک سمینار تاريخي - سياسي که اخيراً در مصر برگزار شد، کارشناسان و مورخّان در بحث ها و گفتگوهاي خويش، پيرامون حقّ تاريخي و قانوني نظارت «اشراف حجاز» در توليت اماکن مقدسه سرزمین حجاز و در رأس آنها، کعبه مشرفه و حرمين شريفين، تأکيد کردند.


این کارشناسان همچنین تأکید کردند که «اشراف حجاز» مي توانند براي باز پس گيري جايگاه تاريخي و مسؤوليتشان که آل سعود و وهابيت آن را غصب کرده اند، به طور قانونی نزد دادگاه هاي بين المللي شکايات کنند.
در اين کنفرانس که با عنوان «اشراف حجاز و کعبه اسير» برگزار شد، بحث ها و مناقشاتي از سوی اساتید و کارشناسان سرشناس مصری و دیگر کشورها مطرح شد. مهمترين نتايج و توصيه هاي اين سمینار در موارد زير خلاصه مي شود:
١- کارشناسان و مورخان در بحث هاي خود بر اين نکته تأکيد کردند که تاريخ کعبه، تاريخ اشراف حجاز است؛ يعني کساني که کعبه با توليت آنان شناخته شده است و آنان وظيفه کليد داري کعبه را بر عهده داشتند، تا آن زمان که دولت سعودي اخير آمد (١٩٣٢) و خون هزاران تن از مردم حجاز را ريخت و اشراف را کشت و کار توليت و رسيدگي به امور کعبه را به وهابيون حواله داد، و اين کار باعث شد که کعبه تا به روزگار ما (٢٠١٠) همجنان اسير و گرفتار دست آنان باشد.
٢- حقوقدانان بين المللي شرکت کننده در اين سمینار، اقامه دادخواست اشراف حجاز، چه در داخل سعودي و چه در خارج آن، براي بازپس گيري حقوق تاريخي غصب شده شان در نظارت بر اماکن مقدسه حجاز و بخصوص حرمين شريفين و کعبه اسير در دست آل سعود وهابي را ضرروي دانستند. قانون بين المللي اجازه اقامه چنين دادخواستي را نیز مي دهد، زيرا آنها مدارک و مستندات قانوني دارند که بر قانوني بودن حقوق تاريخي آنان صحّه مي گذارد. همچنين کارشناسان و حقوقدانان از سازمان هاي قانوني بين المللي و بخصوص سازمان عفو بين الملل خواستند به اشراف حجاز کمک کند تا آنها دوباره به حقوق حقه خود در نظارت بر کعبه و حرمين شريفين و نيز نظرات بر مراسم حج عمره و تمتع برسند، و سکوت در برابر اين حقوق که با پيشدستي و قدرت مسلحانه که آل سعود در طول دوره بين ١٩٠٢ تا ١٩٣٢ غصب شده، توجيه ناپذير است، بلکه اقدام قانوني و سياسي گسترده براي بازگرداندن دوباره آن به اشراف حجاز واجب است.
٣- در اين کنفرانس کارشناسان و علماي اسلام از وضعيت اسفباري که کعبه تحت هيمنه فقه وهابي تکفيري دچار آن است و نيز مسلمانان مقيم مجاور کعبه و زائران که گرفتار زورگويي و افراطي گري و تکفير وهابيون هستند، سخن گفته و اظهار داشتند اين وضعيت، کعبه را که نماد اسلام و قبله تمام مسلمانان است، اسير اين تفکر افراطي ساخته و از اين رو، بر تمام مسلمانان واجب شرعي است که کعبه را از اسارت تفکر وهابي آزاد کنند؛ تفکري که همچنان به اسلام ناب محمدي معتدل و نماد کعبه و منزلت رفيع و پاک آن در قلبهاي تمام مسلمانان خدشه وارد کرده است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...
روپوش قبر مطهر امام حسين(ع)، در اصفهان دوخته ...
اسرار طواف‏
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏
زمام امور در دست حق‏
محرم يا ربيع کدام اول سال است؟

بیشترین بازدید این مجموعه

آثار معرفت نفس
عمل صالح چیست
محبت به شقى ترین مردم
شكر ، بالاترين عبادت
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
راه اندازی بخش تخصصی عرفان اهل بیت(ع) در کتابخانه ...
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
سبب هلاكت خلق‏
حرص در روايات‏
زهد يا رهبانيت‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^