فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

رهبران مسلمان امریكا خواستار یك هفته گفتگوی دینی شدند

رهبران برجسته گروه‌های مسلمان امریکا دیروز دوشنبه 29 شهریورماه خواستار یک هفته گفتگوی بین‌ادیان ملی برای مبارزه با عدم تساهل دینی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، رهبران مسلمان طی بیانیه‌ای که در محل پیشنهادی ساخت مرکز اسلامی و مسجد نیویورک نزدیک محل انفجارهای یازدهم سپتامبر ارائه کرده اظهار داشتند: ما از حق مسلمانان براساس قانون اساسی دفاع می‌کنیم. تمام پیروان ادیان برای ساخت عبادتگاه در هر نقطه از کشور  آزادند، چرا که قانون و قانونگذار این حق را برایشان قائل شده است.

رهبران مسلمان در این بیانیه خواستار برگزاری یک هفته گفتگو در ماه اکتبر شده که در طول این هفته درهای مساجد خود را برای کمک به آرام شدن این تنشها باز می‌کنند.

نهاد اعواد مدیر دفتر ملی شورای روابط اسلامی - امریکایی گفت: ما از مسلمانان می‌خواهیم درهای مساجد خود را در سراسر کشور گشوده و بگذارند که جامعه امریکا ماهیت حقیقی دین اسلام و جامعه مسلمان پی ببرند. همچنین از مسلمانان نیز می‌خواهیم از عبادتگاههای سایر پیروان ادیان دیدن کنند.

رهبران مسلمان پس از برگزاری اجلاس دو روزه ( یکشنبه و دوشنبه 28 و 29 شهریورماه) که در هتلی نزدیک فرودگاه کندی برگزار شد این بیانیه را صادر کردند.

20 گروه اسلامی چون شورای روابط اسلامی- امریکایی، انجمن اسلامی شمال امریکا، محفل اسلامی شمال امریکا و ائتلاف مسلمانان در شمال امریکا در این اجلاس شرکت کرده بودند.

فیصل عبدالرئوف به‌عنوان نفر اصلی ساخت این مسجد طی بیانیه‌ای از حمایت رهبران مسلمان برای ساخت این مسجد قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: از حمایت شورای رهبری اسلامی از طرح ابتکار عمل قرطبه  برای ساخت یک مرکز اسلامی در منهتن که توجه بسیاری در سطح جهان به آن معطوف شده استقبال می‌کنم. در روزی که رهبران مسلمان امریکا متحدانه از حقوق مدنی حمایت کرده و تعصب را در تمام اشکال خود تقبیح می‌کنند مهم است که به خاطر داشته باشیم تلاشهای جهانی برای تقویت صلح باید از درون جوامع خود ما آغاز شود.

وی افزود: باید آرمانهایی را که می‌دانیم به گسترش صلح منتهی می‌شوند تقویت کنیم.

سایر متولیان این پروژه نیز طی بیانیه‌ای اظهار داشتند که مسئولان این پروژه از حمایت بیش از 100 نفر از رهبران مسلمان امریکایی و سازمانهای آنها از ساخت این مرکز اسلامی در نیویورک تقدیر می‌کنند. جامعه ما به برقراری پلهای درک با همسایگان، شهر و کل کشور متعهد خواهد ماند.

این مسجد و مرکز اسلامی قرار است در نزدیکی محل انفجارهای یازدهم سپتامبر ساخته شود که این امر خشم بسیاری از امریکایی‌های ناآگاه نسبت به اسلام و تعالیم آن که تحت تأثیر تبلیغات و ستادهای ضد اسلامی اسلام و ترورریسم را مرتبط می‌دانند برانگیخته است.

احسان باگبی استاد یار مطالعات اسلامی دانشگاه کنتاکی گفت: حمایت سازمانهای اسلامی از ساخت این مسجد می‌تواند پروژه جمع کردن بودجه برای آن را نیز تسهیل کند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حسابگرى دنيا
عبادت، علت رشد و كمال‏
ناله نفس
نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آداب معاشرت
گلزار محبت
محبت به شقى ترین مردم
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
راه اندازی بخش تخصصی عرفان اهل بیت(ع) در کتابخانه ...
معناى «الرحمن»
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
حرص در روايات‏
زهد يا رهبانيت‏
زهد در كلام مجلسى رحمه الله‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^