فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

تهاجم شدید اینترنتی / وهابیون طی دو هفته گذشته ده‏ها سایت ضدشیعی راه‏اندازی كردند!

در پی سخنان تفرقه انگیز روحانی نمای لندنی، وهابیون سایت های متعددی راه اندازی کرده اند که در آنها معتقدات اساسی شیعه را نشانه رفته و حتی برخی نام های مقدس را به سخره گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ طی دو هفته گذشته و پس از آنکه سخنان تفرقه انگیز «یاسر الحبیب» یک روحانی نمای مقیم لندن، درباره برخی افراد مورد احترام اهل سنت به شکل گسترده منتشر شد، ده ها سایت و پایگاه اینترنتی به سردستگی وهابیون و افراطیون سلفی برای اهانت به مقدسات و بعضا معتقدات اساسی و ریشه ای شیعه راه اندازی شده و فعالیت سایتهای سابق نیز شدت یافته است.

در این سایت ها که بعضا نامهای مقدس شیعی را دارند، بدترین اهانتها و بی حرمتی ها را به عقاید شیعه روا می دارند؛ از جمله:

ــ در سایتی تحت عنوان «منتدیات امام الزمان» یعنی "انجمن اینترنتی امام زمان"، مطالبی وجود دارد که همگی در رد وجود مبارک امام عصر(عج) هستند. همچنین در این سایت مطالبی همچون اهانت به مراجع شیعه، بخصوص حضرت امام خمینی(ره) دیده می شود. از دیگر مقالات آن می توان به مقاله موهنی اشاره کرد که نام آن ـ نعوذ بالله ـ این است: «ابلیس من موالي علي بن ابي طالب»!

ــ سایت دیگری با عنوان «منتدیات الصدیقة عائشة» به عنوان "انجمن طرفداران عایشه" راه اندازی شده که در آن تأثیرات عایشه را در قرآن، سنت، ادبیات و هنر بررسی کرده است(!). این سایت، عایشه را با القابی چون "فقیهه"، "محدثه"، "صدیقه"، "طاهره" و... معرفی کرده است. القابی که همگی مختص به فاطمه زهرا(س) است و در فرهنگ شیعی و به طور کلی اسلامی سابقه نداشته تا این القاب را به امهات المؤمنین نسبت دهند. حتی در برخی مقالات موجود در این سایت، وقیحانه در رد مختص بودن این صفات و القاب به حضرت زهرا(س) و حتی معصوم بودن ایشان صحبت شده است.

ــ در یکی از این سایت ها ایرانیان را با الفاظی چون رافضی، مجوسی و مشرک نام می برند و صدها عکس و فیلم از مراسم عزاداری شیعیان در مضاجع شریف اهل بیت(ع) و نیز خیابان های ایران و عراق قرار داده شده و اینها را نشانه مشرک خواندن شیعیان دانسته است!

ــ از دیگر پایگاه های اینترنتی مشابه، می توان سایت هایی چون "انجمن دفاع از صحابه"، "انجمن اهل سنت" و "انجمن عمامه"(!) را نام برد. سایت اخیر، سراسر اهانت است به روحانیت شیعه و علمای اسلام است؛ آن هم تنها به جرم پوشیدن لباسی مشابه لباس «یاسر الحبیب» روحانی نمای لندنی.

ــ سایت دیگری به نام "السرداب" که تبلیغات شیطانی اش درباره عقاید شیعیان از دیگر سایت ها بیشتر و اخبار دروغش درباره ی علماء و مراجع شیعه به روزتر است، فیلم ها و کلیپ های ویدیویی کوتاهی در سایت خود گذاشته است که همگی موهن به اعتقادات شیعی است. از جمله این ویدیوها، فیلمی است با نام "عمامه" که علمای شیعه ی عراق را به سخره گرفته است. همچنین فیلمی به نام "الطریق الی الکربلاء" در این سایت موجود است که وقایع کربلا و علت واقعی قیام اباعبدالله(ع) را زیر سؤال می برد! یکی دیگر از کلیپ های این سایت، فیلمی از جشن سالمرگ خلیفه دوم در محل مقبره ابولؤلؤ در کاشان است که در پایین این صفحه، نظرات به اصطلاح خوانندگان وجود دارد که در آن به تشیع و ایرانی ها اهانت های بی حد و حصری شده است.

ــ همچنین پس از این واقعه در سایت های معتدل سنی که داعیه ی حمایت از مسلمانان بدون توجه به مذاهب و نژاد آنها داشتند (مانند سایت های "المسلم" و "اسلام تودی") نیز اهانت هایی به عقاید شیعیان وارد می شود. مثلا در مقاله ای در سایت المسلم، امام زمان(عج) را "امام خرافی دوازدهم شیعیان" نام برده است.

این در حالی است که پس از سخنان یاسر الحبیب «حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» اهانت به مقدسات تشیع را حرام اعلام کردند و «آیت الله العظمی مکارم شیرازی» الحبیب را شخصی سفیه یا مزدور دانستند. همچنین علمای شیعه ی کشورهای کویت و عربستان ـ از جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفار»، «شيخ علي آل محسن»، «شیخ عبدالجليل السمين»، «شیخ نمر» و «سيد هاشم السلمان» ـ مواضع سختی در برابر وی گرفته و او را از خود طرد کرده اند.

شایان ذکر است یاسر الحبیب که صلاحیت پوشیدن لباس روحانیت را ندارد و مورد تأیید حوزه های علمیه و مراجع عظام هم نیست سخنانی بر زبان آورد که علاوه بر ایجاد تفرقه، بهانه ی لازم برای تکفیر و شیعه کشی را نیز به دست وهابیون و تروریست های تکفیری می دهد. وی متأسفانه نظرات بسیار توهین آمیزی نیز درباره علمای شیعه ـ از جمله «آیت الله شهید سید محمدباقر صدر» و «مرحوم آیت الله بهجت» ـ دارد که از بازگویی آن معذوریم.

جالب اینکه در پی ایجاد برخی فشارهای حقوقی بر وی، دولت انگلستان و سازمان های به اصطلاح حقوق بشری این کشور، از او حمایت می کنند!

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حسابگرى دنيا
عبادت، علت رشد و كمال‏
ناله نفس
نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

پرهاى پرندگان و حیات انسان
آثار معرفت نفس
عمل صالح چیست
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...
شكر ، بالاترين عبادت
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
سبب هلاكت خلق‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^