فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

قرآن و نهج البلاغه در حوزه فراگیر می شود

مدير حوزه‌هاي علميه رقابت 800 نفر از حافظان قرآن و نهج‌البلاغه را افتخاري براي حوزه علميه دانست و گفت: حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه فراگير خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آيت‌الله مرتضي مقتدايي در حاشيه برگزاري آزمون مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه حوزه‌هاي علميه گفت: اين آزمون از افتخارات بزرگ حوزه علميه قم است، همچنين استقبال حوزويان از قرآن و نهج‌البلاغه رشد خوبي پيدا كرده و انشاءالله در سال‌هاي آينده اين رشد روز افزون خواهد شد.

مدير حوزه‌هاي علميه با بيان اينكه مسئولاني كه در زمينه قرآن و نهج‌البلاغه تلاش مي‌كنند از روي عشق و علاقه است، خاطرنشان كرد: عشق و علاقه و خلوص نيت آنان موجب پيشرفت برنامه‌هاي قرآني و استقبال طلاب به حفظ قرآن و نهج‌البلاغه شده است.

آيت‌الله مقتدايي اظهار داشت: طلاب حافظ قرآن و نهج‌البلاغه بر اساس عشق و علاقه‌اي كه پيدا كرده‌اند، ديگران را نيز به سوي قرآن تشويق مي‌كنند، اين خود از بركات قرآن است كه كسي حافظ قرآن شد، براي خود نيز شريك پيدا ‌كند.

وي با ابراز اميدواري نسبت به اينكه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه علميه قم و سراسر كشور فراگير خواهد شد، گفت: اميدواريم در آينده تعداد حافظان كل قرآن به حدي برسد كه براي امت اسلامي و نظام جمهوري اسلامي افتخار باشد.

حجت‌الاسلام حسيني مدير مركز قرآن و عترت حوزه‌هاي علميه نيز در حاشيه اين آزمون از برگزاري مرحله كشوري مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و حديث در روزهاش ششم و هفتم آبان‌ماه خبر داد و گفت: طلاب، استقبال بسيار زيادي از برنامه‌هاي قرآني دارند، به گونه‌اي كه در سال گذشته 600 نفر در مسابقات شركت كرده‌ بودند اما امسال 800 نفر به رقابت مي‌پردازند.

وي هدف از برگزاري آزمون مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه را شناسايي و تشويق حافظان بر شمرد و افزود: تشويق حافظان قرآن از سنت‌هاي پيامبر‌(ص) و ائمه‌(ع) بوده كه امروز حوزه‌ علميه قم آن را انجام مي‌دهد.

حجت‌الاسلام حسيني خاطرنشان كرد: نتايج آزمون روز دوشنبه در سايت معاونت تهذيب درج خواهد شد، همچنين طلاب مي‌توانند به مدرسه عالي دارالشفا يا مركز قرآن و عترت حوزه‌هاي علميه مراجعه كنند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حسابگرى دنيا
عبادت، علت رشد و كمال‏
ناله نفس
نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

پرهاى پرندگان و حیات انسان
آثار معرفت نفس
عمل صالح چیست
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...
شكر ، بالاترين عبادت
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
سبب هلاكت خلق‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^