فارسی
پنجشنبه 04 مرداد 1403 - الخميس 17 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

زیباترین صحیفه سجادیه به نمایش گذاشته شد

نمایشگاه مرکز بین‌المللی مخطوطات اسلامی اول تا پنجم آبان در مؤسسه دارالحدیث قم برگزار و در آن بزرگترین نهج البلاغه و زیباترین صحیفه سجادیه به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نمایشگاه مرکز بین المللی مخطوطات اسلامی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که با هدف شناسایی و گردآوری نسخه های اصیل آثار اسلامی و فراهم آوری زمینه بهره مندی دانشمندان و جوامع علمی داخلی و بین المللی از آنها  در مؤسسه برپا شده است ، بزرگترین نسخه های قرآن جهان به خط ریحان ، اولین قرآن رقعی جهان ، بزرگترین نهج البلاغه و زیباترین صحیفه سجادیه بر روی پوست آهو و سایر آثار ارزشمند نیز به نمایش درآمده ‌است.

مرکز بین المللی مخطوطات اسلامی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تا کنون 25 هزار تصویر نسخ خطی در موضوعات مختلف علوم اسلامی از جمله طب، فلسفه اسلامی و تاریخ را جمع آوری کرده که برخی از آنها در این نمایشگاه عرضه شده است.

تهیه 100 عنوان نسخه خطی شبیه سازی شده نیز به صورت دستی براساس تصاویر نسخ خطی کتابخانه هایی چون کاشف الغطا از جمله اقدامات مرکز بین الملی مخطوطات اسلامی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بوده و راه اندازی سایت اطلاع رسانی فراگیر نسخ خطی ایران و جهان اسلام و فهرست نویسی از آثار اسلامی را از دیگر فعالیت های در دست اقدام است.

نمایشگاه مرکز بین المللی مخطوطات اسلامی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث وابسته به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از یکم تا پنجم آبان ، همه روزه از ساعت 15 تا 20 در محل مؤسسه دارالحدیث به نشانی قم ، خیابان 15 خرداد ، چهارراه نوبهار ، خیابان شهید نظری،‌ انتهای شهرک جهاد پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حسابگرى دنيا
عبادت، علت رشد و كمال‏
ناله نفس
نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

نسخه جالینوس حکیم
ناله نفس
آثار معرفت نفس
عمل صالح چیست
نفس و هفت مرحله آن
عبادت، علت رشد و كمال‏
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
سبب هلاكت خلق‏
حرص در روايات‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^