فارسی
جمعه 06 مهر 1403 - الجمعة 22 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
3
نفر 0
تاریخ انتشار : 5 مرداد 1399 ساعت 08:34 صبح

استاد انصاریان

 با رعایت بهداشت به مراسم‌های عزاداری امام حسین علیه السلام برویم و نترسیم

دارالعرفان/ مفسرّ، محقق و پژوهشگر قرآن کریم تأکید کرد: با رعایت بهداشت به مراسمات عزاداری محرم بیاییم و نترسیم، زیرا این جلسات ضامن تداوم دین، کار خیر، حوزه‌ها و مرجعیت است.
 با رعایت بهداشت به مراسم‌های عزاداری امام حسین علیه السلام برویم و نترسیم

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان در نشست علمی کرونا و چالش‌های پیش‌روی هیئت‌های مذهبی که در کتابخانه آیت الله حائری طبسی برگزار شد، با اشاره به اینکه به اذعان غیرمسلمانان، یکی از مزیت‌های دین اسلام و تشیع تجمعات مذهبی به صورت خودجوش است، گفت: تنها دولتی که هزار و ۴۰۰ سال است که خرج سنگین اداری‌هایش را می‌دهد، دولت اباعبدالله(ع) است.

ایشان با بیان اینکه عاشقان مکتب امام حسین(ع) با سخاوتی که دارند در مسیر اباعبدالله(ع) هزینه می‌کنند، ادامه داد: کارمندان دولت حسینی خرج دولت خود را می‌دهند؛ عاشقان اباعبدالله(ع) میلیاردها تومان پول در این مسیر به صورت سالیانه خرج می‌کنند و مطمئن هستیم که درست هم هزینه می‌شود.

 

استاد انصاریان با اشاره به اینکه بر اساس روایات تا قیامت پرچم محافل عزاداری اباعبدالله(ع) بر پا است، خاطرنشان کرد: برپا کردن جلسات عزاداری از افضل اعمال بوده و در این زمان از افضل واجبات است؛ دشمن تلاش‌های بسیاری انجام داده است تا این چراغ را خاموش کند، اما موفق نشده و تا ابد هم موفق نخواهد شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه به عظمت جلسات امام حسین(ع) در آینه روایات اشاره و عنوان کرد: باید برای ایام عزاداری طرح‌ریزی کنیم و آن را در بهره‌دهی به اوج برسانیم و برای جلسات و محافل و گریه بر ایشان بکوشیم.

نویسنده کتاب ارزشمند «اهل‌بیت(ع) عرشیان فرش‌نشین» با بیان اینکه باید بهداشت را رعایت و جلسات عزاداری را برگزار کنیم، گفت: در روایات از اهل‌بیت(ع) نقل شده است که «کسی که سخن ما را بگوید یا سخن ما را در نزدش بزند و به اندازه بال مگسی گریه کند همه گناهانش بخشیده می‌شود».

 

استاد انصاریان خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری مراسم‌های شب قدر با فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل و خارج از حسینیه جلسات را برگزار کردیم و حتی یک گزارش هم نرسیده که یک نفر در آن ایام با شرکت در مراسم کرونا گرفته است.

ایشان با این نگاه که: همه مبانی دینی مدیون حرکت و نهضت امام حسین(ع) است، مطرح کرد: با رعایت بهداشت به مراسمات بیاییم و نترسیم، زیرا این جلسات ضامن تداوم دین، کار خیر، حوزه‌ها و مرجعیت است.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه طبق روایات، امام حسین(ع) تکیه‌گاه قرآن کریم است، یادآور شد: نباید به اشتباه بیانات رهبر انقلاب را تفسیر کنیم، زیرا بنده مطلع هستم که ایشان فرموده‌اند امسال با این اوضاع و رعایت مسائل لازم است هر چه پرشورتر جلسات محرم را برگزار کنید.

 

انتهای پیام /

 

  • نشست علمی کرونا
  • مراسمات عزاداری محرم
  • تداوم دین
  • کرونا و چالش‌های پیش‌روی هیئت‌های مذهبی
  • عاشقان اباعبدالله(ع)
  • نهضت امام حسین(ع)
  • 3
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    افتتاحیه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع)
    پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
    پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
    گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
    دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
    دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
    گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
    دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
    گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
    سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    طراحی ضريح مقدس امام علی (ع)
    مخالفت غيرمستقيم يک مرجع با کتب فعلي حوزه
    آغاز هفته آشنايی با اسلام در «تنسی» آمريكا
    آتش زدن عمدی یک مسجد در فرانسه
    زيارت حضرت امام حسن عسگرى عليه السّلام‏
    چند زخمی در حمله تروریست‌ها به یک منطقه «علوی ...
    استاد انصاریان: ام سلمه یکی از مصادیق اولوا ...
     آغاز کمپین هندوها علیه اسلام در هند
    گزارش تصویری/ کتابخانه جدید آستان مقدس حضرت ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حرم حضرت ...

     
    نظرات کاربر

    ناشناس
    سلام بر استاد انصاریان بزرگوار خواهش می‌کنم حتا اگر این نظر رو درج نمیکنید حتما بخوانید لطفا چون من نگران موج مرگ به علت کرونا هستم.پا فشاری به عزا داری دسته جمعی بدون شک با افزایش مرگ و میره افراد همراه است و جایی که خوف ضرر باشه دستور شرع پرهیز است.چه اشکال داره علما دستور بدهند عزاداری به طور آنلاین در سراسر کشور برگزار شود.مردم از دانشمندان دینی تبعیت میکننند و وقتی ببینند سلامتشان برای آنان مهم است علاقه‌شان به دین و مناسک بیشتر میشود کشور ما ظرفیت مرگ و میره بیشتر نداره خواهش می‌کنم پیروان امام حسین رو تشویق به پیگیری از دستور پزشکان و رعایت مسائل بهداشتی بکنید.اجرتون با خدا
    پاسخ
    0     0
    8 مرداد 1399 ساعت 3:49 بعد از ظهر
    بنیامین آدینه
    با سلام. استاد انصاریان براتون احترام زیادی قائلم و هر روز سخنرانی هاتون رو میبینم و گوش میکنم. شما تاثیر عمیقی روی من گذاشتید و دین و ایمانم رو به شما مدیونم. ازتون میخوام کم کم راهتون رو از رژیم فاسد اسلامی و ولی فقیه دجال جدا کنید. این رژیم همه چیز این کشور و این ملت و این مذهب رو نابود کرد. کمتر حرفهایی که به مذاق حضرات خوش میاد بزنید. چند سال دیگه اگر آخرتی وجود داشته باشد بازخواست میشید اگر برای مصلحت و منفعت با این جماعت همکاری کرده باشید. پرچم تشیع صاحب داره 1400 سال صاحبش بدون نیاز به حکومت اسلامی و این دفتر و دستک فاسدی که راه افتاده به حیات خودش ادامه داده و تا ظهور منجی هم ادامه میده. دین برای رستگاری انسان ها اومده نه اینکه به خاطر دین انسان ها رو بدبخت کنند و بعضا کشتار کنند. این مراسمات امسال هیچگونه توجیهی ندارند قبل از اینکه پایگاه اجتماعیتون رو از دست بدید این متن رو از روی وب سایتتون پاک کنید.
    پاسخ
    0     0
    8 مرداد 1399 ساعت 01:47 صبح
    سید عباس موسوی
    با عرض سلام و احترام خدمت استاد گرامی جناب آقای انصاریان بنده یکی از ارادتمندان به جنابعالی بوده و سخنرانی های شما را چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری دنبال می کنم. در چنین موقعیتی که بیماری و تلفات ناشی از این ویروس بیداد می نماید و تأکید وزارت بهداشت بر عدم برگزاری هر گونه اجتماع و جمع شدن مردم در یک مکان به دلیل شیوع فوق العاده سریع این بیماری است،آیا صحیح است که مردم را دعوت به شرکت در مراسم های مذهبی کنیم که قطعآ امکان رعایت پروتکل های بهداشتی مقدور نبوده و به فاصله دو هفته بعد از تشکیل چنین مراسم هایی آمار بیماران و مرگ و میر ناشی از آن افزایش سرسام آوری خواهد داشت و فشار بسیار زیادی بر کادر درمان بیمارستانها وارد شده و در واقع مسبب مرگ مردم خواهیم شد و در آن دنیا بایستی پاسخگو باشیم. از شما استاد گرانقدر چنین انتظاری نمی رفت.
    پاسخ
    0     0
    6 مرداد 1399 ساعت 3:52 بعد از ظهر
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^