فارسی
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 - الخميس 22 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 9 دى 1400 ساعت 3:06 بعد از ظهر

عواقب دوری از خدا چیست؟

استاد انصاریان اظهار داشت: اگر در آغوش رحمت خدا نباشیم هزاران شیطان بیرونی و درونی ما را می‌دزدند و طوری سرمان کلاه می‌گذارند که نفهمیم دزدیده شده­ایم. این دعا معنای پناه بردن به خدا است.
عواقب دوری از خدا چیست؟

استاد حسین انصاریان به مناسبت ایام فاطمیه طی سخنرانی خود در مسجد رسول اکرم(ص) تهران پیرامون موضوع پناه بندگان به لطف و کرم پروردگار اظهارداشت: در کتاب‌های مهم شیعه از وجود مبارک حضرت زهرا (س) دعایی نقل شده است که ایشان می‌فرمایند: «خداوندا! من به رحمت تو پناه می‌آورم، من را پناه بده و نه در دنیا بلکه در دنیا و آخرت هرگز من را به خودم واگذار نکن». در این دعا، یک انسان بزرگ به وجود مقدّس خداوند پناهنده می‌شود و از پروردگار درخواست می‌کنند که لطف و احسانش را قطع نکند.

این محقق، مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی گفت: خیلی شیرین است که آدم بفهمد که تنها یک پناهگاه در این عالم وجود دارد و آن هم خداست. انسان باید دائم خود را در پناه خدا برده و از او بخواهد تا آغوش رحمتش را باز کند. اگر در آغوش رحمت خدا نباشیم هزاران شیطان بیرونی و درونی ما را می‌دزدند و طوری سرمان کلاه می‌گذارند که نفهمیم دزدیده شده‌‌ایم. این دعا معنای پناه بردن به خدا است.

وی ادامه داد: قدیمی‌های ما عادت داشتند، وقتی حادثه‌ای را می‌شنیدند پناه به خدا می‌گفتند یعنی خدایا من را در پناهت حفظ کن تا چنین گرفتاری که برایم تعریف می‌کنند، برای من رخ ندهد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: اگر انسان به خود واگذار شود، از همه سرمایه‌های معنوی محروم می‌شود و به یک موجود خورنده، پوشنده، لذت‌بر تبدیل می‌شود که در نهایت هم می‌میرد. این اتفاق بلای خیلی بزرگی است که انسان کنار تمام معادن لطف خدا باشد ولی همه درها به رویش بسته باشد و خدا، آدم را نخواهد.

استاد انصاریان افزود: اگر چنین اتفاق خطرناک و تلخی به وقوع بپیوندد و انسان از مدار اتصال به پروردگار خارج بشود تبدیل به موجودی می‌شود که نمی‌تواند وارد هیچ عبادت و کار خیری شود. همه چیز دارد اما بدن، روح، عقل و جانش هزینه غیرخدا می‌شود و در نتیجه چیزی کسب نمی‌کند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) در باب وجود پربرکت فرزند صالح برای والدین، اظهارداشت: پیامبر(ص) در بخشی از یک روایت می‌فرمایند: کسی که از دنیا برود و فرزند صالح و با اخلاق از او باقی مانده باشد، پرونده پدر او بعد از مرگ بسته نمی شود و هر کار خیر این فرزند در پرونده پدر نیز نوشته می شود.

استاد انصاریان با بیان اینکه پیامبر(ص) به مردم توصیه کردند که برای پدر و مادر خود لعنت نخرید، تصریح کرد: پیغمبر اسلام(ص) در توضیح این حدیث می فرمایند که با مردم طوری رفتار نکنید که از دست شما رنجیده شوند و بگویند به پدر و مادرت لعنت؛ لعنت را نخرید بلکه رحمت بخرید.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاری دهمين همايش علمی پژوهش‌های حج در مكه
مالزی؛ ميزبان همايش سرمايه‌گذاری و تجارت ...
تجليل مردم مومن از خادم الرضا (ع)
گزارش تصویری/ ماه میهمانی خدا در کشورهای اسلامی
پیمان صلح میان بودایی ها و مسلمانان میانمار
برپایی سیزدهمین جشنواره ادیان ابراهیمی در کانادا
پایبندی جوانان مسلمان کانادا به هویت اسلامی
استاد انصاریان: حضرت خدیجه سلام الله علیها در فهم ...
استاد انصاریان: دنیا تجارت خانه مؤمنین/ معرفت ...
استاد انصاریان: توحید نخستین منبع اتصال به خیر و ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^