فارسی
چهارشنبه 05 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 14 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 16 ارديبهشت 1402 ساعت 3:01 بعد از ظهر

استاد انصاریان در ویژه برنامه سالروز رحلت حضرت سیدالکریم(ع) مطرح کرد:

گسترش فرهنگ شیعی در ری از برکات حضرت عبدالعظیم(ع) بوده است

استاد انصاریان افزود: آن امامزاده عظیم الشأن دارای جایگاه علمی، روایی و فقهی بالایی بود و عظمت ایمانی و جایگاه ویژه ایشان نزد ائمه علیهم السلام سبب آن گردیده تا عالمان رجال شیعی در کتب خود در خصوص ایشان و مورد وثوق بودنشان هیچ تردیدی نداشته و به خود حق اظهار نظر و داوری در خصوص ایشان نداده اند.
گسترش فرهنگ شیعی در ری از برکات حضرت عبدالعظیم(ع) بوده است

استاد حسین انصاریان در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) و حضرت حمزه سیدالشهداء(ع) در حرم آن حضرت، با اشاره به شخصیت کم نظیر حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) در خصوص ارزش جلساتی که در راستای بزرگداشت عباد صالح پروردگار برپا می شود، این محافل را محل نزول رحمت الهی توصیف نمودند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به نسب حضرت عبدالعظیم(ع) خاطر نشان ساخت: نسب آن حضرت از طریق پدر با چهار واسطه به وجود نورانی حضرت امام مجتبی(ع) و از طرف مادر به حضرت سیدالشهدا(ع) منتهی می گردد و از این نسب پاک چنین شخصیت ممتازی پا به عرصه وجود نهاده است.

وی افزود: آن امامزاده عظیم الشأن دارای جایگاه علمی، روایی و فقهی بالایی بود و عظمت ایمانی و جایگاه ویژه ایشان نزد ائمه علیهم السلام سبب آن گردیده تا عالمان رجال شیعی در کتب خود در خصوص ایشان و مورد وثوق بودنشان هیچ تردیدی نداشته و به خود حق اظهار نظر و داوری در خصوص ایشان نداده اند.

وی با اشاره به شخصیت جهادی و سبک زندگی حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: آن عالم مجاهد همواره در حال مبارزه با طاغوت های زمان و حکومت های فاسد بنی عباس بود و با روش های مختلف تبلیغی سعی داشت به واسطه آیات و روایات، مردم را از ظلم حاکمان آگاه کند و لحظه ای تا پایان عمر مبارکشان در این راه از پای ننشست.

وی ادامه داد: آن حضرت مسیر سخت هجرت را با الهام از آیات الهی برگزید و با مشقت فراوان خود را به منطقه ری رساند و به صورت ناشناخته وارد این منطقه شد و در منزل یکی از شیعیان ساکن و بیشتر روزها را روزه و شب ها را به عبادت می گذارند.

استاد انصاریان تدین مردم ری و گسترش فرهنگ شیعی در این خطه را از برکات وجود حضرت سیدالکریم(ع) توصیف کرده و گفت: شیعیان بعد از آنکه متوجه حضور ایشان در ری شدند، خدمتش می‌رسیدند و مشکلات و مسائل دینی، فقهی و علمی خود را خدمتش عرض می نمودند و آن حضرت با اتکا به علوم اهل بیت علیهم السلام مسائل آنان را حل می نمود.

وی با اشاره آیه 100 سوره نساء ابراز داشت: خداوند در این آیه می فرماید: هر کس از خانه خود بیرون رود در حالى که به سوى خدا و رسول او رهسپار مى شود، سپس مرگ او را دریابد، پاداشش برعهده خداست؛ طبق این کلام وحی پاداش حضرت عبدالعظیم(ع) به جهت هجرت به نیت تبلیغ دین بر عهده خداوند است و این امر نشان از مقام والای آن محدث علیم دارد.

وی حضرت عبدالعظیم(ع) را عاشق دین شناسی، فرهنگ اهل بیت و علم توصیف کرده و خاطر نشان ساخت: ایشان مدت ها در محضر مبارک حضرت جواد الائمه(ع) علم آموخت و سپس نزد امام هادی(ع) زانوی تلمذ زده و کسب فیض نمود و در این مسیر لحظه ای توقف نکرد و به واسطه این کوشش ها به جایگاهی رسید که امروز مرقد مطهرش زیارتگاه شیعیان شده و خداوند قلوب شیعیان را متوجه این بارگاه نورانی کرده است.

استاد انصاریان در پایان گفت: از برکت این حرم نورانی بسیاری از عالمان در علوم مختلف همچون شیخ ابوالفتوح رازی مفسر بزرگ شیعی از این منطقه برخواستند و به اسلام خدمت نمودند که این موضوع خود می تواند برای پژوهشگران مورد تحقیق و تألیف قرار گیرد.

0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

رد پای استعمار پیر در ایجاد مسأله «سرزمین موعود»
بررسی مسائل حقوقی در اسلام از دیدگاه قرآن در ...
وقوع انفجار در شمال نجف اشرف
ديلي‌تلگراف فاش كرد:انگليس نيروهاي سعودي در ...
استاد حسین انصاریان: حقیقت هیچ شیءای برای ...
استاد انصاریان: پیشوا قرار دادن هر کسی به جز ...
انتشار کتاب جدید استاد انصاریان با عنوان «عبودیت ...
استاد انصاریان: انسان بصیر آبادکننده دنیا، برزخ ...
تأمین سعادت انسان بستگی به ارتباط اعتقادی و عملی ...
استاد انصاریان الگوی رفتاری امام مجتبی(ع) را ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^