فارسی
دوشنبه 01 مرداد 1403 - الاثنين 14 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 2
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 28 تير 1402 ساعت 2:21 بعد از ظهر

استاد انصاریان در حسینیه هدایت مطرح کرد:

خدا به اندازه ظرفیت‌های بندگان، از آنها توقع دارد

استاد انصاریان با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم، خداوند در قیامت طبق ظرفیت بندگان با آنها معامله می‌کند، بیان کرد: علت این امر این است که همه مومنان دارای ظرفیت یکسانی نیستند و در قیامت، پرونده اعمال مومنانی که توشه کمتری دارند با رحمت و مغفرت پروردگار جبران می‌شود.
خدا به اندازه ظرفیت‌های بندگان، از آنها توقع دارد

به گزارش روابط عمومی موسسه دارالعرفان، استاد حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه، در مراسم عزاداری روز نخست ماه محرم در حسینیه هدایت با اشاره به جایگاه والای مومنان واقعی در پیشگاه پروردگار، اظهار داشت: با تکیه بر آیات قرآن و روایات عرشی اهل‌بیت(ع)، باور در پیشگاه پروردگار از ارزش بی‌نظیری برخوردار است و طبق آیات قرآن کریم، پاداش خداوند به این باور که به مرحله عمل می‌رسد، بسیار عظیم بوده و عدم باور حقایق جز گمراهی، سودی به همراه نخواهد گذاشت. همه انبیا و اولیای الهی اهل باور بودند و قرآن مجید کتاب باوردهنده است.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) پیرامون ارزش مومنان تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) در این خصوص می‌فرمایند که اگر کل عالم هستی را به صورت یک لقمه در دهان مومن واقعی بگذارم، می‌ترسم که حق او را ادا نکرده باشم.  از نشانه‌های قطعی مومن که در روایات آمده این است که او برای امام حسین(ع) گریه می‌کند.

 

استاد انصاریان با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم، خداوند در قیامت طبق ظرفیت بندگان با آنها معامله می‌کند، بیان کرد: علت این امر این است که همه مومنان دارای ظرفیت یکسانی نیستند و در قیامت، پرونده اعمال مومنانی که توشه کمتری دارند با رحمت و مغفرت پروردگار جبران می‌شود.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: شیخ طوسی نقل می‌کند که پیامبر(ص) در بیابانی از یارانش پرسید چه چیزی می بینید؟! یاران پاسخ دادند که جز حرارت سوزان آفتاب، چیز دیگری نمی‌بینیم. پیامبر(ص) فرمود من عرب بیابانی شترسواری را می‌بینم که به طرف مدینه می‌آید. پس از مدتی آن مرد عرب به پیامبر(ص) رسید. پیغمبر(ص) از مسیر او پرسید و آن فرد پاسخ داد که به سمت مدینه می‌روم تا سخنان پیامبر اسلام را بشنوم. پیغمبر(ص) فرمودند که من پیامبر اسلام هستم و سوالاتت را از من بپرس. آن مرد عرب گفت که مردم را به چه چیزی دعوت می‌کنی؟! پیامبر(ص) فرمود به پرستش پروردگار مهربان عالم و خالق هستی دعوت می‌کنم. سال‌های زیادی است که شما بت را می‌پرستید اما تاکنون این بت‌ها چه کاری برای شما انجام داده‌اند؟! به کسی که شما را خلق کرده است ایمان آورید تا مشکلات‌تان حل شود. آن مرد از پیامبر(ص) پرسید که چگونه با خدا آشتی کنم که پیامبر(ص) از او خواست که شهادتین را بگوید. پس از گفتن شهادتین، آن مرد عرب از روی شتر افتاد و درگذشت. پیامبر(ص) او را غسل داد و پس از دفن او فرمود خوشا به حالت که این چنین آسان به بهشت رفتی!

 

وی ادامه داد: پس بدانید که خدا به اندازه ظرفیت‌های بندگان، از آنها توقع دارد. هیچ‌گاه از خداوند توقع بزرگی نسازید چرا که پس از مدتی باعث دلسردی شما خواهدشد بلکه در عوض باید همواره به خدا و اهل‌بیت(ع) در زندگی خود دلگرم باشید.  

 

استاد انصاریان خاطرنشان کرد: پروردگار به ما در این روزگار پر شبهه، توان درونی زیادی داده است چرا که تاکنون از انوار الهی جدا نشده‌ایم و به ما در این مسیر کمک خواهد کرد. تمام برکات زندگی ما در درجه اول از برکت امام حسین(ع) است و هرکس به اندازه ظرفیت و گنجایش خود، به او اتصال پیدا می کند به عنوان مثال یکی با مشکی پوشیدن، دیگری با جفت کردن کفش‌ها و فرد دیگری با سینه زدن و گریه کردن می‌تواند به این نور الهی متصل شود. 

 

مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم از ساعت 6 صبح در حسینیه هدایت واقع در میدان قیام، خیابان ری با سخنرانی استاد حسین انصاریان و مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

0
100% (نفر 2)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

هلاكت رهبر سپاه صحابه پاكستان
افتتاح 144مركز حفظ قرآن در اردن
بیش از 500 کشته و زخمی در انفجارهای شب گذشته
دغدغه‌ های استاد حسین انصاریان برای تبلیغ دین .
خاطره سیاسی استاد حسین انصاریان از انقلاب سفید
تعطیلی مدارس نیویورک در اعیاد اسلامی
گزارش تصویری / سخنرانی استاد انصاریان در مسجد ...
بیانات استاد انصاریان پیرامون اربعین حسینی
استاد انصاریان: بی‌نماز یعنی بیگانه از کل عالم ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^