فارسی
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - الاثنين 26 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 2 مرداد 1402 ساعت 2:35 بعد از ظهر

استاد انصاریان در روز ششم محرم اظهار داشت:

نور خدا به واسطه امام حسین(ع) در عزاداران تجلی یافته است

استاد انصاریان اظهار داشت: پیامبر(ص) در مدینه و سلمان فارسی در کشور دیگری بود، این نور در وجود سلمان تجلی کرد و او دیوانه‌وار به دنبال منبع نور و منجی خود می‌گشت تا توانست آن را در مدینه پیدا کند. سلمان به اندازه ای مقرب شد که 1 سال پس از مسلمان شدنش، پیامبر او را از اهل بیت خواند که کسب این درجات به ظرفیت وجودی سلمان برمی‌گردد.
نور خدا به واسطه امام حسین(ع) در عزاداران تجلی یافته است

به گزارش روابط عمومی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه، در مراسم عزاداری روز ششم ماه محرم در حسینیه هدایت با اشاره به تجلی نور حق تعالی در وجود اولیای الهی، اظهار داشت: وجود مقدس پروردگار متعال، هرکجا و هر زمان که شایسته بداند، نور خو در را در وجود انسان‌ها تجلی می‌دهد و مهمترین افرادی که با توجه به ظرفیت بالای خود، نور خدا را در خود پذیرفتند، 5 تن آل عبا بودند. خداوند نور خود را به واسطه امام حسین(ع) در وجود همه عزاداران ماه محرم تجلی داده است و باعث شده تا در این روزگار پر فساد، پای کار اباعبدالله مانده و از آغوش خدا و اهل بیت(ع) جدا نشوند چرا که هر آغوشی، جز آغوش آنان ابلیسی است.

 

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در مدینه و سلمان فارسی در کشور دیگری بود، این نور در وجود سلمان تجلی کرد و او دیوانه‌وار به دنبال منبع نور و منجی خود می‌گشت تا توانست آن را در مدینه پیدا کند. سلمان به اندازه ای مقرب شد که 1 سال پس از مسلمان شدنش، پیامبر او را از اهل بیت خواند که کسب این درجات به ظرفیت وجودی سلمان برمی‌گردد.

 

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: این تجلی نور در وجود بندگان، تاریکی‌های درون انسان را از بین برده، به انسان رقت قلب می‌دهد، بنده را به خدا نزدیک می‌کند و باعث گشایش و آرامش باطن می شود. بنابر روایات نشانه اینکه نور خدا وارد انسان شده این است که هیچ عامل فریبی در او اثر ندارد، به طرف آخرت رو می‌کند، به روزی حلالی که کسب می‌کند قانع است و برای آخرت توشه برمی‌دارد و هنگام مرگ آرامش دارد. در روایات آمده که هنگام مرگِ این بندگان الهی، ابتدا ملک الموت وارد شده و سپس پیامبراکرم(ع) ورود پیدا می‌کنند و می‌فرمایند که این فرد از ما است. 

 

استاد انصاریان با اشاره به موضوع راحت جان دادن مومنان، تصریح کرد: از امام صادق(ع) پرسیدند مرگ راحت چگونه است؟ وقتی جان از بدن بیرون می‌آید، چطوری است؟ حضرت فرمودند: کاسه ماستی سر سفره‌ات هست که یک دفعه چشمت به یک دانه مو می‌افتد؛ تو خیلی آرام مو را با انگشتت می‌گیری و از درون ماست درمی‌آوری. آیا مو می‌فهمد که آن را درآورده‌ای؟ ماست می‌فهمد که مو را از داخلش بیرون می‌افتد؟ مُردن شما مردم مؤمن هم مثل همین کشیدن مو از ماست است. جان شما را که می‌گیرند، وقتی وارد عالم بعد می‌شوید، تازه می‌فهمید سفر کرده‌اید و هیچ دردتان نیامده است.

 

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اجرای طرح 114 ختم قرآن توسط سازمان ملی جوانان
افتتاح مرکز جامعه مسلمانان در نیویورک
ادامه ممنوعيت آموزش قرآن به كودكان زير 12 سال در ...
گزارش تصويري/ احياي شب نوزدهم ماه مبارك رمضان در ...
جبهه خلق برای آزادی فلسطین: به هر کشوری که به ...
ممنوعيت استفاده از برقع موجب افزايش تنفر در ...
ایده‌هایی از جنس «یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ»؛ ...
عملی که انسان را بهشتی میکند
برگزاری مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله‌ العظمی ...
استاد حسین انصاریان؛ آیت الله میلانی به جای ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^