فارسی
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - الاثنين 26 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 5
80% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 3 مرداد 1402 ساعت 4:06 بعد از ظهر

استاد انصاریان در روز هفتم محرم الحرام اظهار داشت:

حسین(ع) تا قیامت ماندگار است

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) تا قیامت ماندگار است، اظهار داشت: بعد از مرگ ما، آیندگان مجالس عزاداری را برپا می‌کنند همانگونه که پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) فرمود محال است تا قیامت جلسات پسر تو تعطیل شود.
حسین(ع) تا قیامت ماندگار است

به گزارش روابط عمومی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه، در مراسم عزاداری روز هفتم ماه محرم در حسینیه هدایت در خصوص هدایت انسان از ظلمت به سمت نور، اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات، تمام حقایق معنوی، نور هستند به عنوان نمونه دستگیری خداوند از انسان، باعث می‌شود تا بنده به سوی نور معنویت حرکت کند. معلمان آسمانی به ما فرموده‌اند که تمامی حقایق دین از جمله 14 معصوم(ع)، نور هستند چرا که از منبع نور صادر شده‌اند. 

 

وی ادامه داد: ما به علت همین معرفت اندک خود در این قیبل مراسمات شرکت می‌کنیم چرا که اگر معرفت نداشتیم قطعا در اینجا حاضر نبودیم و این لطف خداوند به ما باعث می‌شود که با استفاده از همین معرفت اندک، هشت درب بهشت به روی ما باز شود. خداوند در کنار این معرفت، داروخانه‌های عظیم ابدی قرار داده است تا با استفاده از آنها، گناهانم را پاک کنم. یکی از این داروهای ابدی، احساس پشیمانی بعد از گناه است که باعث پاک شدن پرونده اعمال می‌شود در حالی که ابلیس پس از گناهی که انجام داد، تکبر ورزید و توبه نکرد. امام علی(ع) می‌فرمایند وقتی پس از گناه در دل خود احساس پشیمانی کنید، همان لحظه بخشیده می‌شوید.

 

استاد انصاریان بیان کرد: داروی بعدی را از قول امام صادق(ع) خدمت شما عرض می‌کنم؛ امام صادق(ع) می‌فرماید هر زمان در هر جا اگر به سمت حرم اباعبدالله(ع) بایستید و به ایشان سلام دهید و گوشه چشم شما تَر شود، تمام گناهان کبیره و صغیره شما بخشیده می‌شود. خدا می‌فرماید من پرونده شما را با سرمایه کم نمی‌بندم بلکه به سرمایه شما می‌افزایم چون دوست ندارم سرمایه شما در قیامت کم باشد.

 

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه شما به هر نوری متوسل شوید، همان نور شما را هدایت می‌کند، تصریح کرد:  این انوار معنوی هزاران گره را از زندگی باز می‌کند حالا چه نور نماز باشد یا نور گریه‌کردن و عزاداری برای حسین(ع). این یاد خدا و اهل بیت(ع) باعث می‌شود که در هنگام تمام مشکلات، امنیت روحی و روانی داشته باشیم. خیلی از گره‌های دنیایی همچون گرانی به دست مردم عادی همچون من و شما حل نمی‌شود اما فشار این گرانی‌ها باعث نخواهد شد که از امام حسین(ع) و نماز و روزه جدا شویم. امام صادق(ع) می‌فرماید گریه شما برای حسین(ع) باعث شادی دل حضرت زهرا(س) می شود پس ببینید شاد کردن دل حضرت زهرا(س) چه برگشت عظیمی در آخرت خواهد داشت.

 

استاد انصاریان ادامه داد: نگران نباشید که گناهان ما چه می‌شود، ائمه(ع) فرموده‌اند ما نمی‌گذاریم شما با گناه وارد برزخ شوید، بدانید تمام مشکلات و بلاهایی که بر سر راه شما در طول زندگی قرار می‌گیرد منجر به پاک شدن گناهان می‌شود. پروردگار به پیامبر(ص) می‌فرماید که برای گنهکاران طلب مغفرت کن چرا که ممکن است آنها فراموش کنند که استغفار کنند. امام حسین(ع) تا روز قیامت به گریه‌کنان نگاه می‌کند و می‌فرماید خداوندا آنها و پدران و مادران آنها را مشمول غفران قرار بده.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) تا قیامت ماندگار است، اظهار داشت: بعد از مرگ ما، آیندگان مجالس عزاداری را برپا می‌کنند همانگونه که پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) فرمود محال است تا قیامت جلسات پسر تو تعطیل شود. رضاخان در اوج قدرت خود نتوانست جلسات را نابود کند بلکه خودش ریشه‌کن شد، دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع) همچون آمریکا و کشورهای حامی قرآن‌سوزی همچون دانمارک و سوئد هم روزی از بین می‌روند اما جلسات اباعبدالله(ع) باقی خواهد ماند. 

0
80% (نفر 5)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
شعر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی براي حضرت ...
شيعيان عراق خواستار بازسازی بقيع
مراجع شیعه از ضریح امام حسین (ع) می‌گویند
گزارش تصويري/ عاشوراي حسيني در قم
پایان مسابقه بین‌المللی حفظ خطبه حضرت زینب(س) در ...
آغاز ثبت‌نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت
کعبه در محاصره جرثقیل‌ها/ فاجعه‌ خونین در شهر ...
زيارت جناب مسلم بن عقيل (قدس اللّه روحه و نور ...
برنامه سخنرانی استاد حسین انصاریان در دهه اول ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^