فارسی
دوشنبه 01 مرداد 1403 - الاثنين 14 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 3
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 19 آذر 1402 ساعت 3:05 بعد از ظهر

لذت‌بخش‌ترین لذت‌ها در بهشت تماشای چهره حسین(ع) است

استاد انصاریان با اشاره به آیات و روایات پیرامون ایمان قلبی بندگان، تصریح کرد: در روایات نقل شده که خدا به قیافه و اندام بندگان اصلا نگاه نمی‌کند بلکه دل آنها را نگاه می‌کند که در چه حالی است و طبق آن به آنها ارزش می‌دهد؛ بر همین اساس است که جبرئیل چندین‌بار به پیغمبر(ص) نازل شد گفت به بلال بگو بهشت مشتاق توست.
لذت‌بخش‌ترین لذت‌ها در بهشت تماشای چهره حسین(ع) است

به گزارش روابط عمومی موسسه دارالعرفان، استاد حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه، در مراسم دهه سوم جمادی‌الاول در حسینیه همدانی‌ها با بیان اینکه در شناخت نشانه‌های مومنان، درس‌های بسیار مفیدی برای زندگی قرار داده شده است، اظهار داشت: امام رضا(ع) می‌فرمایند ایمان مومن، گره قلبی با حقایق الهی است که از راه مطالعه یا شنیدن حاصل شده و مومنان از این طریق حق را یافته‌اند. ما در این دنیا هرچه را می‌بینیم به آن باور و یقین داریم اما قرآن و اهل‌بیت(ع) آنچنان بر مبنای حقیقت و اصول با ما سخن می‌گویند که به ندیدنی‌ها هم یقین پیدا می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: روزی امیرالمومنین(ع) -که خود در قله ایمان و باور به حقایق بود- به میثم تمار گفت بیا با هم قدمی بزنیم. این خیلی عشق دارد که علی(ع) به انسان بگوید بیا تا باهم قدم بزنیم اما حالا که علی(ع) نیست ما می‌توانیم با نهج البلاغه‌ی او قدم بزنیم.

 

این مفسر قرآن کریم افزود: با هم کنار نخلی رفتند و امیرالمومنین(ع) به میثم گفت بیست سال دیگر، به جرم باور کردن علی(ع)، تو را از همین نخل دار می‌زنند، تو در آن روز چه میکنی؟ میثم گفت من تا ابد با تو خواهم ماند حال هر کاری که می‌خواهند با من بکنند، تفاوتی ندارد. میثم با شنیدن عاقبت خود، از کوفه فرار نمی‌کند، این عقیده همان ایمان و گره قلبی به حقایق است چون یقین دارد که کشته شدن به جرم عشق به علی(ع)، سکوی پرواز برای رسیدن به بالاترین درجات است.

 

استاد انصاریان گفت: هر روز که میثم از کنار آن نخل رد می‌شد، دو رکعت نماز می‌خواند و به آن درخت می‌گفت که تو جایگاه عشق من به علی(ع) هستی. میثم تمار چنان جایگاهی داشت که به گفته ام‌سلمه، پیامبراکرم(ص) سالها پیش از بدنیا آمدن او، برایش در نمازهای خود دعا می‌کرد.

 

وی با اشاره به آیات و روایات پیرامون ایمان قلبی بندگان، تصریح کرد: در روایات نقل شده که خدا به قیافه و اندام بندگان اصلا نگاه نمی‌کند بلکه دل آنها را نگاه می‌کند که در چه حالی است و طبق آن به آنها ارزش می‌دهد؛ بر همین اساس است که جبرئیل چندین‌بار به پیغمبر(ص) نازل شد گفت به بلال بگو بهشت مشتاق توست. 

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روزی بهشت به پروردگار گفت نمی‌خواهی من را آرایش کرده و زیباتر کنی و خدا در جواب فرمود که من کمال زیبایی را با جمال حسن(ع) و حسین(ع) به تو داده‌ام. در روایات آمده فردی به حضرت صادق(ع) گفت لذت‌بخش‌ترین لذت‌ها در بهشت چیست؟ امام صادق(ع) در جواب فرمود: تماشای چهره حسین(ع) ما.

0
100% (نفر 3)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

هلاكت رهبر سپاه صحابه پاكستان
افتتاح 144مركز حفظ قرآن در اردن
بیش از 500 کشته و زخمی در انفجارهای شب گذشته
دغدغه‌ های استاد حسین انصاریان برای تبلیغ دین .
خاطره سیاسی استاد حسین انصاریان از انقلاب سفید
تعطیلی مدارس نیویورک در اعیاد اسلامی
گزارش تصویری / سخنرانی استاد انصاریان در مسجد ...
بیانات استاد انصاریان پیرامون اربعین حسینی
استاد انصاریان: بی‌نماز یعنی بیگانه از کل عالم ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^