فارسی
پنجشنبه 14 تير 1403 - الخميس 26 ذي الحجة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0
تاریخ انتشار : 14 تير 1403 ساعت 3:03 بعد از ظهر

دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان

«مهم‌ترین وظیفه عالمان اسلامی، واکسینه کردن نسل جوان در برابر فرهنگ و آداب و رسوم غرب است»
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان

امروز پنج شنبه چهاردهم تیرماه موسسه دارالعرفان به میزبانی جناب استاد حسین انصاریان پذیرای تعدادی از علمای اسلامی از کشور تونس بود. در ابتدای دیدار، میهمانان ضمن ابراز خوشوقتی از دیدار با استاد انصاریان و حضور در شهر مقدس قم، به ارایه گزارشی از وضعیت تبلیغ و اشاعه فرهنگ اسلامی و نبوی در کشور تونس پرداختند و ابراز امیدواری کردند تا با بهره گیری از تجربیات گرانبهای استاد در امر تبلیغ دین و موفقیت‌های چشمگیر ایشان در جذب توده مردم بخصوص جوانان، بتوانند گنجینه ارزشمندی را با خود همراه برند.

استاد انصاریان نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان، به نکاتی پیرامون جذابیت معارف نبوی و اسلامی نزد توده مردم پرداخت و گفت: عرفانی که عرفای شیعه بدان معتقدند، عرفان اهل بیت (ع) است. عرفان چیزی جدای از قرآن و اسلام و اهل بیت نیست و خوشبختانه ما گنجینه گرانبهایی از مضامین عرفانی را در ادعیه داریم که چراغ راه و راهنمای ما در پیمودن مسیر درست است. مضامین عرفانی بلندی که در دعای کمیل، دعای صباح، دعای عرفه، دعای ابوحمزه و سایر ادعیه داریم، بی مانند است و جا دارد کسانی که دغدغه پرورش مردم و بخصوص جوانان را دارند و از انحرافاتی که امروزه بلاد اسلامی را فرا گرفته می ترسند، به بازنشر و گسترش این مضامین عرفانی رو آورند.

ایشان در ادامه افزودند: تجربه 60 ساله من بعنوان یک روحانی و مبلغ دین و سخنران، اینست که اگر منبرهای ما و سخنان ما آمیخته با عرفان اهل بیت(ع) باشد سبب تلطیف روح و جان شنوندگان خواهد شد. چه بسیار اثرات مبارکی را ازین مطالب در کاهش خشونت و پرخاشگری در میان خانواده ها و جامعه که شاهد نبودم. مردم تشنه محبتند و ما با داشتن چنین ذخایر ارزشمندی از میراث پیامبر عظیم الشان اسلام و اهل بیت پاکش باید همه تشنه کامان معارف اسلامی را از محبت و عشق و انسانیت سیراب کنیم.

ایشان در پایان فرمودند: امیدوارم همه ما که داعیه پیروی از مکتب اسلام و اهل بیت (ع) را داریم و دغدغه مند هدایت و ارشاد جوانان هستیم به نحوی شایسته با بهره گیری از میراث ارزشمند عرفان اهل بیت در جذب حداکثری مردم بخصوص جوانان به دین و معارف دینی کوشا باشیم. از اوجب واجبات که بر عهده علمای اسلامی است اینست که جوانان و نسل حاضر را در برابر غرب و فرهنگ و آداب و رسوم آن واکسینه و ضد ضربه کنند. یکی از پیشنهادات من به شما برای جذب جوانان تهیه جزوه‌هایی ده صفحه‌ای است با چاپی فاخر و چشم نواز که در آن آیات قرانی و روایات نبوی و اهل بیت (ع) با محتوای تربیتی گنجانده شده باشد. در پایان از خداوندگار بزرگ می‌خواهم همه مارا خادم واقعی قرآن، پیامبر و اهل بیت و خدمتگزار به امت پیامبر (ص) قرار دهد انشاالله.   

در پایان این دیدار بعد از بیانات استاد انصاریان، یکی از میهمانان به نمایندگی از علمای تونس از استاد برای سفر به کشور تونس دعوت کردند و در ادامه جناب آقای سیدضیاالدین پورمحمودیان مدیرعامل موسسه فرهنگی دارلعرفان الشیعی به هر کدام از میهمانان یک دوره کتاب عرفان اسلامی ترجمه عربی از تالیفات حضرت استاد حسین انصاریان را اهدا نمودند.


منبع : دارالعرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403

بیشترین بازدید این مجموعه

گسترش اسلام و نگراني يک سوم آلماني‌ها
انتشار تقویم وهابیت در جنوب کشور
تشرف بيش از دو ميليون زائر به حرم امام رضا در نيمه ...
برادر خواندگی ری و کربلا در گام های آخر
هدهد، اولین شبکه کودک شیعی بدون موسیقی
گزارش تصویری/ مراسم شهادت حضرت جواد الائمه با ...
گزارش تصویری/ عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در ...
استاد انصاریان: بیشترین علت‌ طلاق، چشم است نه ...
دهه دوم محرم؛ مردم خوی میزبان استاد انصاریان ...
گسترش فرهنگ شیعی در ری از برکات حضرت عبدالعظیم(ع) ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^