فارسی
دوشنبه 07 آبان 1403 - الاثنين 23 ربيع الثاني 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 5 آبان 1403 ساعت 12:28 صبح

دیدار استاد انصاریان با دکتر محمد مهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

پنج شنبه سوم آبان ماه موسسه فرهنگی دارالعرفان میزبان مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهان ایشان بود.
دیدار استاد انصاریان با دکتر محمد مهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

پنج شنبه سوم آبان ماه موسسه فرهنگی دارالعرفان میزبان مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد و همراهان ایشان بود.

در این نشست صمیمی که به منظور هماهنگی برای برگزاری مراسم گرامیداشت استاد حسین انصاریان برگزار شد.

در ابتدا جناب آقای سید ضیاء الدین پور محمودیان مدیر عامل محترم موسسه دارالعرفان و مدیر دفتر استاد انصاریان، ضمن خوشامدگویی به دکتر محمد مهدی احمدی مشاور عالی وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه ایشان از همراهی و همکاری صمیمانه جناب آقای دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد و همکاران ایشان در برنامه ریزی برای برگزاری چنین مراسمی صمیمانه تشکر کرد و افزود برگزاری چنین همایشی مرهون زحمات جناب وزیر و همکاران ایشان است و خدا را شاکرم که در زمانی عهده دار مدیریت چنین مجموعه وزینی شدم که چنین اتفاقات فرهنگی بزرگی در حال رقم خوردن است. ایشان ضمن معرفی کوتاه مؤسسهٔ دار العرفان افزود: یکی از وجوه ممتاز موسسه وجود آثار علمی استاد انصاریان است که لازم به ذکر است نزدیک به 200 هزار صفحه دست نویس از ایشان موجود است که نشان از فعالیت بی وقفه ایشان در پاسداشت حریم اهل بیت عصمت و طهارت و معرفی منزلت اخلاقی آن بزرگان به نسل جوان و عامه مردم دارد و همچنین وجود ۱۲ هزار ساعت سخنرانی بی تکرار از استاد در موزه مؤسسه نگهداری میشود که در نوع خود بی نظیر است.

جناب استاد حسین انصاریان نیز از زحمات و تشریف فرمایی میهمانان گرامی تشکر کردند و با ذکر خاطره ای از اوایل دوران طلبگی افزودند وقتی برای اولین بار لباس روحانیت را به دست مرحوم حاج شیخ عباس تهرانی به تن کردم ایشان به من توصیه کردند ابتدا با این لباس به حرم مطهر حضرت معصومه (س) شرفیاب شوم و از ایشان بخواهم تا از خدا بخواهد «فلا تسلب منى ما أنا فيه» ایشان در ادامه افزود: واقعا از صمیم قلبم ناراحتم که چنین مراسمی برایم تشکیل میشود. من از حضرت رضا (ع) خواسته بودم چتر شهرت را از سرم بردارد ولی نمیدانم چرا اجابت نشد. بهر حال از زحمات همه عزیزان تشکر میکنم و از خداوند رحمان برای همه شما عاقبت به خیری و سلامتی آرزومندم.

سپس دکتر محمد مهدی احمدی مشاور عالی وزیر فزپرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا ضمن ابراز خوشوقتی از دیدار استاد انصاریان برگزاری چنین مراسمی را کمترین وظیفه نهادهای فرهنگی کشور دانست و افزود: در چنین عصر و زمانه ای که جوانان از طرفی به دلیل گرایش به الگوهای ناسالم فرهنگی و هنری به بیراهه کشیده می شوند و دچار یأس و ناامیدی مفرط هستند و از طرف دیگر برای پاسخ به نیاز فطری معنویت، با عرفان‌های کاذب روبرو هستند، معرفی سیره بزرگان دینی که سرمایه های معنوی کشور به حساب می آیند از وظایف مهم متولیان فرهنگی کشور به حساب می آید. در واقع الگوی نسل جوان امثال حضرتعالی هستید که با نشان دادن ابعاد رحمانی دین مقدس اسلام و سیره جذاب اهل بیت (ع)، در گرایش جوانان به محافل مذهبی موفق بوده اید چرا که می بینیم که خیل کثیری از جوانان از سخنرانیهای شما بهره مند میشوند و بازتاب گسترده ای هم در جامعه پیدا می کند.

در ادامه مشاور عالی وزیر و هیئت همراه، ضمن بازدید از موزه و کتابخانهٔ عمومی مؤسّسه، به تمجید از تلاش وافر استاد انصاریان در نوشتن ۶۴ جلد تفسیر حکیم و ده‌ها جلد ترجمه متون مقدّس و همچنین تاسیس کتابخانهٔ عمومی جهت بهره مندی نسل جوان پرداختند.

گفتنی است که قرار است به مناسبت هشتاد سالگی تولد استاد حسین انصاریان روز پنج شنبه هفدهم آبان ماه در تالار وحدت تهران ساعت 15 مراسم گرامیداشتی به پاس تلاش وافر ایشان در اعتلای معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السّلام) برگزار شود.


منبع : دارالعرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

دیدار استاد انصاریان با دکتر محمد مهدی احمدی ...
پیام استاد انصاریان در پی شهادت سیدحسن نصرالله
گزارش تصویری آیین افتتاح کتابخانه عمومی امام ...
افتتاحیه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع)
پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...

بیشترین بازدید این مجموعه

پژوهشگر هلندی:ذکر "الله" آرامش روح
رد پیشنهاد آتش‏بس حوثی‏ها
تلاش برای سوزاندن قرآن توسط يك مجری راديويی در ...
استقبال عجيب از مدهاي اسلامي در اروپا
آیت الله استادی:دروغ و تهمت و غیبت رواج یافته
آغاز به كار نخستين گردهمايی منطقه‌ای ...
جشن ميلاد امام حسين (ع) / مركز اسلامی انگليس - لندن ...
ممانعت از ورود دانش‌آموز مسلمان به نیروگاه ...
گزارش تصویری / عصر روز اول محرم - حسینیه آیت الله ...
توصیه های استاد انصاریان به دانش آموختگان جامعه ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^