قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

درخواست خطاكاران بعد از رفع حجاب‏ها

مردم طبق آيات قرآن دو گروه بيشتر نيستند: يا اهل نجات هستند، يا نيستند، نفر سوم در اين عالم نيست. گروهى گذشته و آينده خود را جلوى خود حاضر مى بينند، آن وقت به پروردگار مى گويند: «رَبّ ارْجِعُونِ* لَعَلّى أَعْمَلُ صلِحًا فِيَما تَرَكْتُ»
خدايا! ما را به اين سفر نبر. اين مقدارى هم كه آمده ايم را نديده بگير. ما را به اول تكليف برگردان، براى اين كه بنده تو شويم. اما خدا، قيامت، حلال و حرام را چه وقت باور مى كنند؟ چند لحظه به رفتن مانده. چند سال در دنيا بودند و باور نكردند؟ بودند و نيامدند بشنوند و مطالعه كنند. فقط در دفترش حساب هاى مشترى ها را خط به خط نوشته است و حتى در ذهنش هست، اما اين دو آيه قرآن را در مدت عمر با دل خود نخوانده است: «فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ* وَ مَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ»  خدا كند آنهايى كه مى خوانند، درست بودن اين آيه را باور كنند. باور كردن اين كه اين، حرف پروردگار است. چگونه جواب كسى كه با التماس تقاضاى برگشت مى كند را مى دهند؟ به او مى گويند: «كَلَّآ إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَاءِلُهَا»  شقاوت، گناه، خلاف، ظلم و مال مردم خورى چنان به تو مسلّط شده است كه با اين كه گذشته و آينده پر از عذابت را به تو نشان داديم، اگر دوباره تو را بر سر جادّه تكليف بگذاريم، باز خود را اصلاح نمى كنى.


منبع : مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه