فارسی
جمعه 14 ارديبهشت 1403 - الجمعة 23 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

آل یزید و یزیدیان

آل یزید و یزیدیان

وابستگان و پیروان یزید ، چه در فکر و چه در عمل ، چه درگذشته و چه عصر حاضر . همه هواداران یزید و عمل کنندگان در آن راه ، از دودمان یزید و « آل یزید » محسوب می شوند و مورد لعن خدا و نفرت مردمند . تعبیر « آل یزید » در برخی زیارتنامه ها هم آمده است ، همچون « زیارت عاشورای غیر معروفه » که می خوانیم : « أللهُم الْعَنْ یزیدَ و آلَ یزیدَ وَ بَنی مَروان جَمیعا » و همانجاست که : روز عاشورا ، روزی است که خشم و لعنت الهی بر یزیدیان و آل زیاد و شمر و عمر سعد ، تجدید و نازل می شود : « هذا یوْمٌ تَجَددُ فیهِ النِقْمَةُ وَ
 
تُنَزلُ فیهِ اللعْنَةُ عَلَی اللعینِ یزیدَ وَ عَلی آلِ یزیدَ وَ عَلی آلِ زیادٍ وَ عُمرَ بنَ سَعدٍ وَ الشمرِ » . (1) بعلاوه همه کسانی که راضی به گفتار و رفتار یزید باشند و از اولین و آخرین هر کس که از آنان پیروی و تبعیت نموده و با آنان بیعت کرده باشد و آن گروه را مساعدت کرده یا رضایت داشته باشد ، مورد لعن قرار گرفته اند ، نیز همه آنان که ماجرای عاشورا را شنیده و به آن راضی شدند ، تا روز قیامت ، همه آل یزیدند و ملعون خدا و خلق : « أللهُم وَ الْعَنْ کل مَنْ بَلَغَهُ ذلِک فَرَضِی بِهِ مِنَ الاَولینَ وَ الا خِرینَ وَالخَلایقِ اجمَعینَ اِلی یوْمِ الدینِ » (2) .
 
این لعن و نفرینها نشان دهنده گستردگی جبهه یزیدیان است که همه زمانها و مکانها را فرا می گیرد و هر کس که حامی آن تفکر و مخالف و دشمن اهل بیت باشد و با داشتن ماهیتی یزیدی به قلع و قمع مبارزان راه حق و آزادی بپردازد « آل یزید » است . امروز صهیونیستها و عوامل استکبار جهانی از مصادیق روشن « یزیدیان » اند . امام خمینی « ره » شهادت زائران خانه خدا را در « حج خونین » و در کربلای حجاز و قتلگاه حرم ، تکرار فاجعه همان یزیدیان صدر اسلام می داند که شمشیر کفر و نفاق را در لباس دروغین احرام پنهان کرده بودند . (3) و نسبت به جبهه متحد کفر بر ضد انقلاب اسلامی و مسلمانان مظلوم ایران می فرماید : « ... شهدای ما مکرر شهدای کربلا و مخالفان ما مکرر یزید و وابستگان او هستند . » (4)
 
پی نوشتها:
1 - مفاتیح الجنان ، زیارت عاشورای غیرمعروفه ، ص 465 .
 
2 - همان ، ص 466 .
 
3 - صحیفه نور ، ج 20 ، ص 228 .
 
4 - همان ، ج 9 ، ص 57 .
 


منبع : منبع: پایگاه حوزه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

: شجره نفرين شده از زبان رسول خدا صلى الله عليه و ...
عمرو بن حجاج زُبیدی
نقش معاویه در شهادت سید الشهداء علیه السلام
خواب هند
جنايات بسر ابن ابى ارطاة از طرف معاويه
مرض خوره اندرونى در يزيد
نكوهش مردم كوفه در پيام امام حسين (ع )
کعب بن جابر ازدی
آل مروان
شهادت مردم مدينه در مورد يزيد

بیشترین بازدید این مجموعه

عمرو بن حجاج زُبیدی
: شجره نفرين شده از زبان رسول خدا صلى الله عليه و ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^