فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

تلاش شش ساله حکومت‌ وهابی جهت مخفی کردن آثار ولادت امام علی(ع)

تلاش شش ساله حکومت‌ وهابی جهت مخفی کردن آثار ولادت امام علی(ع)

  حکومت وهابی در سالهای 1354 تا 1360 پرده کعبه را طوری قرار می‌داد که شکاف خانه خدا را از آثار ولادت امام علی (ع) در خانه خدا را بپوشاند.
 درباره این مطلب بین شیعه و سنی هیچ گونه اختلافی نیست چرا که تولد امام علی (ع) قبل از ایجاد شیعه و سنی و حتی قبل از این اسلام بوده است لذا حتی کفار دوران جاهلیت نیز این مطلب را بیان کرده‌اند.

 

 حتی سند ولادت امیرالمومنین در خانه خدا به دوران قبل از اسلام باز می‌گردد به طوریکه حضرت آدم دو مکان را ساخت که یکی کعبه به عنوان محل ولادت امام علی و دیگری قبر ایشان و محل دفن آن حضرت است.

 هم اینک نیز شکاف کعبه مشخص است که به آن رکن یمانی می‌گویند و تمام مسلمین از شیعه و سنی به عنوان تبرک به آن دست کشیده و محل شکاف را می‌بوسند.

 

 حکومت‌ وهابی عربستان از سالهای 1354 تا 1360 سعی می‌کرد مردم متوجه این شکاف که نشانه‌ی ورود مادر امام علی و ثابت کننده‌ی ولادت آن حضرت در خانه خداست، نشوند.

 آنها طی این شش سال پرده خانه خدا را به نحوی قرار می‌دادند که شکاف را بپوشاند تا دیده نشود اما از آنجا که عده‌ی زیادی از زوار این ماجرا را می‌دانستند و با بوسیدن و تبرک جستن از این محل دیگران را نیز از واقعه آگاه می‌ساختند لذا حکومت آل سعود در رسیدن به هدف خود ناکام ماند و این رویه را کنار گذاشت.

اگر فاطمه بنت اسد از در وارد می‌شد افراد دیگر می‌توانستند این کار را تکرار کنند بنابراین خداوند دیوار خانه کعبه را می‌شکافد تا این مسئله تنها مختص به امام علی(ع) باشد.

 

 این مطلب هم در کتابهای شیعی و هم در کتابهای متعلق به اهل تسنن آمده به عنوان نمونه قاضی حسین الدیار بکری در کتاب تاریخ‌الخمیس جلد 1 صفحه 286 این مطلب را آورده است.

علاوه بر کتب علمای سابق دکتر عباس محمود العقاد که یکی از نویسندگان معاصر و از علمای بزرگ اهل سنت است در کتابی به نام عقبریة امام علی به مسئله ولادت امام علی در کعبه می‌پردازد.

 

 در این کتاب آمده که علی (ع) داخل کعبه متولد شد و خداوند نخواست که این مولود به بتها سجده کند.

ولادت امام علی در کعبه دوره جدیدی را برای خانه کعبه و عبادت آن بوجود آورد چراکه کفار جاهلیت با مشاهده‌ی این معجزه‌ی الهی به خود لرزیدند و خداپرستان ادیان دیگر نیز به سمت کعبه گرایش پیدا کردند.

 محمودالعقاد معتقد است امام علی (ع) در اسلام چشم به جهان گشوده چرا که واقعیت تولد مربوط به عقل و روح است و از آنجایی که امام علی هرگز به بتها سجده نکرد بنابراین او چشم به اسلام گشوده است.

وی می‌نویسد علی (ع) در خانه‌ی کسی تربیت شد که دعوت به اسلام از خانه او آغاز شده است.

 

 هرگاه اهل سنت اسم خلفا را می‌برند در ادامه عبارت «رضی الله عنه» را می‌گویند که به معنای «خدا از او راضی شود» است اما وقتی امام علی (ع) را می‌برند از عبارت «کرم الله وجهه» استفاده می‌کنند که به معنی «خداوند وجه او را بلند مرتبه گرداند» است.

 اهل سنت علت بکارگیری عبارات متفاوت در ادامه‌ی نام خلفا با امیرالمومنین را اینگونه مطرح می‌کنند که خلفا قبل از اسلام بت پرست بودند بنابراین از خدا می‌خواهیم از آنها راضی شود امام علی (ع) هرگز بت نپرستید لذا از خداوند برای علو درجات را خواستاریم.

امام علی هم در این روایت به ولادت خود در کعبه اشاره کرده و می‌فرماید‌ "خدا دو آیتش را از دل سنگ بیرون آورد یکی ناقه و شتر صالح (ع) که از دل کوه بیرون آمد و دیگری من هستم که از خانه خدا بیرون آمدم.

 

علی اصغر اکبری کارشناس تاریخ اسلام 


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
  • شکاف خانه خدا
  • آثار ولادت امام علی در خانه خدا
  • ولادت امام علی در کعبه
  • شکاف کعبه
  • 0
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    عملکرد وحشیانه ی فرقه ی وهابیت و خاندان آل سعود
    تلاش شش ساله حکومت‌ وهابی جهت مخفی کردن آثار ...
    وهابیت و کشتار مسلمانان  
    توطئه آل‌سعود برای محو میراث مکه و مدینه
    تلاش وهابیون برای مخفی نمودن اعجازی بزرگ
    تلاش وهابیون برای مخفی نمودن اعجازی بزرگ!

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^