فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 3
33% این مطلب را پسندیده اند

إسحاق بن عبدالله بن محمد دبيري عوضي

إسحاق بن عبدالله بن محمد دبيري عوضي

 

وی یکی از وهابیون تندرو ساکن در عربستان سعودی و ایرانی تبار بود که تمام عمر خود را در راه مقابله با مذهب ناب تشیع و دشمنی با خاندان عصمت و طهارت سپری کرد و در این راه از هر گونه توهین و افترا و نشر اکاذیب و جعلیات کوتاهی نکرد، که از مهمترین اقدامات وی می توان به تالیف و ترجمه فارسی دهها کتاب از کتب وهابیت اشاره کرد.
وی در سال 1962میلادی در روستای بلغان از توابع لارستان استان فارس در جنوب ایران به دنیا آمد.
بعد از اکمال مراحل ابتدایی و دبیرستان وارد دانشگاه اسلامی مدینه منوره شد و در آنجا مشغول تحصیل علوم شرعی وهابیت شد و در سال 1408هـ ق از دانشکده حدیث و علوم اسلامی با درجه لیسانس فارغ التحصیل گردید. سپس وارد معهد (انستیتوت) عالى آموزش ائمه و دعوتگران در مكه مكرمه شده و در سال 1412هـ ق مدرک فوق لیسانس را بدست آورد.
وی چند کتاب تالیف کرده که عمدتا کتبی مجمل و چند صفحه ای هستند و بیشتر به مقاله شبیه هستند تا کتاب، وی در این کتب عمدتا در پی مقابله با تشیع و اهل بیت عصمت و طهارت است که اوج بغض و کینه خود را به این خاندان در کتبش نمایان کرده است کتبی مانند: مانند بهترین انسانها بعد از پیامبران، دروازه های بهشت، یزید بن معاویه، غدیر خم، روز عاشورا، عصمت (حضرت) زهرا از دیدگاه اهل سنت و...
اما مهمترین کار وی ترجمه کتب عربی مفتیهای وهابی بوده که برخی تا 500 کتاب نیز ذکر کرده اند که مهمترین آنها ترجمه کتاب مختصر منهاج السنة النبوية ابن تيمية تالیف عبد الله الغنيمان وكتاب إسلامية لاوهابية اثر شيخ ناصر العقل وكتاب أعلام التصحيح تالیف شيخ خالد البديوي، و كتاب هذه مفاهيمنا تالیف شيخ صالح آل الشيخ وكتاب غاية المريد شرح كتاب التوحيد تالیف شيخ صالح آل الشيخ می باشد.
همچنین وی به عنوان مجری برنامه های وهابیون در رادیوی عربستان سعودی فعالیت میکرد و به خاطر تسلط به زبان فارسی یکی از مبلغان و مزدوران وهابیت برای گمراه کردن فارسی زبانها بود که برخی برنامه های وی عبارت بود از: "سراب شبهات در شاهراه حقیقت" و "اسلام و خانواده" و "اسلام و زندگی" و "حقوق انسان در اسلام" و...
حاصل ازدواج وی چهار دختر و سه پسر است که بزرگترین پسرش عبدالله بن إسحاق است.
وی در پایان عمر مبتلا به بیماری سرطان شد تا اینکه در صبح دوشنبه 21 صفر 1430هـ.ق برابر با 28/11/1387هـ ش بر اثر همین بیماری مُرد و در مقبرة ام حمام رياض عربستان سعودی به خاک سپرده شد و حال باید پاسخگوی اعمال خویش در محضر خداوند تبارک و تعالی باشد.


منبع : پایگاه پرسمان وهابیت
  • إسحاق بن عبدالله بن محمد دبيري عوضي
  • وهابیون تندرو
  • شمنی با خاندان عصمت و طهارت
  • 0
    33% (نفر 3)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    عدنان العرعور
    محمّد صالح ابن عثیمین
    عثمان الخمیس
    عبدالرحمن بن ناصر بن براک بن إبراهیم البراک  
    شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ | مفتی اعظم ...
    عبد العزيز بن عبد الفتاح القارئ
    إسحاق بن عبدالله بن محمد دبيري عوضي
    شيخ عبد العزيز بن عبد الله الراجحي  
    احمد الغامدی
    عادل الکلبانی

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^