فارسی
يكشنبه 25 شهريور 1403 - الاحد 10 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 22 شهريور 1389 ساعت 00:06 صبح

آمريکايي‌ها قرآن‌ها را به آتش کشيدند

 به گزارش شيعه آنلاين به نقل از فارس،  پايگاه خبري "زي‌نيوز" اعلام کرد: با وجود محکوميت‌هاي ظاهري قرآن‌سوزي در آمريکا توسط مقامات عاليرتبه اين کشور و ديگر کشورهاي غربي و عقب‌نشيني نمايشي کشيش افراطي، آمريکايي‌ها روز گذشته چندين قرآن را به آتش کشيدند.
آمريکا روز گذشته مراسمي را در سالروز حملات يازده سپتامبر براي گراميداشت ياد قربانيان اين حادثه برگزار کرد و با وجود اينکه کشيش افراطي آمريکايي برنامه مراسم "قرآن‌سوزي " را لغو کرد، اما در دست‌کم 3 مکان مختلف در سطح آمريکا قرآن، کتاب مقدس مسلمانان مورد اهانت قرار گرفت.
بنا بر اين گزارش، صدها نفر موافق و همچنين مخالف ساخت مرکز اسلامي نيويورک در نزديکي محل حادثه يازده سپتامبر حتي ساعت‌ها پس از پايان مراسم اين روز در نيويورک، واشنگتن و پنسيلوانيا تجمع کرده بودند. اگرچه اين تجمع‌ها بدون درگيري و خشونت صورت گرفت اما دست‌کم در 3 مکان مختلف در منهتن، به قرآن اهانت شد. در شهر "تنسي " دو کشيش پروتستان که با هيچ کليساي مهمي در آمريکا در ارتباط نبودند، دو نسخه از قرآن را به آتش کشيدند.
علاوه براين، يک نفر نيز که در محل ساخت مرکز اسلامي در ميان تجمع‌کنندگان بود، صفحات يک نسخه از قرآن را پاره کرد و برگ‌هاي آن را به آتش کشيد.
همچنين مرد ديگري نيز صفحات قرآني را پاره مي‌کرد و با آن‌ها حرکات توهين آميز انجام مي‌داد.
اين گزارش افزود: "تري جونز " کشيش افراطي آمريکايي با اعلام فراخوان برگزاري مراسم "قرآن‌سوزي " در کليساي کوچکي در ايالت فلوريدا به مسلمانان سراسر جهان اهانت کرد. اما وي در نهايت اعلام کرد که هيچ قرآني را نخواهد سوزاند.
بسياري از تحليلگران مسائل سياسي در جهان بر اين باورند که مطرح شدن موضوع برگزاري مراسم "قرآن‌سوزي " در يک کليساي کوچک مسيحي در ايالت فلوريدا طرحي بوده که دولت آمريکا پشت آن است. طرحي که واشنگتن براي پيشبرد پروژه اسلام‌ستيزي و ترويج اسلام‌هراسي، چندي پيش نيز با عنوان کردن موضوع ساخت مرکز اسلامي در نيويورک، به راه انداخته بود.
مقامات آمريکا و غرب همواره تلاش کرده‌اند تا براي رسيدن به مقاصد خود در گوشه اي از دنيا مسئله‌اي را مطرح کنند و با استفاده از رسانه‌هاي جمعي آن را بزرگ جلوه دهند تا افکار عمومي را با خود همراه کنند و به دنبال آن قوانيني را تصويب کنند و به گوشه کنار دنيا لشکرکشي کنند و يا با حمايت از گروه هاي مختلف موجبات دستيابي به خواسته‌هاي خود را فراهم کنند.
اظهارات اخير مقامات عاليرتبه آمريکا و ديگر کشورهاي غربي و همچنين نمايندگان سازمان‌هاي غربي درباره آتش زدن صدها قرآن توسط يک کليساي کوچک مسيحي در ايالت فلوريدا که در رسانه‌هاي جهان منعکس شد، بيشتر جنبه تبليغاتي دارد تا ضمن ايجاد جوي رواني عليه دين اسلام، افراد تندرو در جهان را به انجام اين کار که به ظاهر وي آن را منع کرده بود، ترغيب کند.
طبيعي است که چنين اظهارنظرهايي خود به طور غيرمستقيم مي‌تواند افراد ديگري را که از ماجرا آگاه نبودند، دعوت به اهانت به مقدسات اسلامي و مسلمانان کند.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
انتصاب نماينده دائم انگلستان در سازمان كنفرانس ...
تاسيس مسجد ايرانيان در مالزی ‏
ساخت بزرگ‌ترين مسجد جهان در چچن
برگزاری نشست «اقتصاد اسلامی در اروپا»
برگزاری ششمين جشنواره عيد سعيد قربان در قطيف
پايان نشست شورای بين‌المللی همياری اسلامی در ...
آل سعود به جان هم افتادند
عکس خبری/ حال و هوای مسجد الحرام در شب های آخر ماه ...
استاد انصاریان: عشق به حسین(ع) عامل رسیدن به مغفرت ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^