فارسی
جمعه 10 فروردين 1403 - الجمعة 18 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 25 مرداد 1388 ساعت 07:22 صبح

غبارروبي مساجد شيعه و سني

برنامه هاي هفته جهاني مساجد در استان سيستان و بلوچستان تشريح شد..به گزارش شیعه آنلاین به نقل از تقريب، "عليرضا خالقدادي"، كارشناس امور مساجد اداره کل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان با تشريح برنامه هاي هفته جهاني مساجد در اين استان گفت: از 24 تا 30 مرداد ماه جاري بعنوان هفته جهاني مساجد نامگذاري شده ولي به علت تقارن با ماه مبارك رمضان اين مراسم از تاريخ 26 مرداد ماه آغاز مي شود.
وي افزود: نظر به اينكه گراميداشت هفته جهاني مساجد از اهميت خاصي در ابعاد فرهنگي، عبادي، سياسي و اجتماعي برخوردار است، لذا اهتمام هر چه بيشتر و برنامه ريزي و اجراي قوي آن در پاسداشت اين هفته و بهر مندي از كليه امكانات موجود به گونه اي كه شايسته و در خور شأن و منزلت رفيع مساجد باشد امري ضروري و از وظايف ديني و اخلاقي هر انسان مسلمان و متقي است.
خالقدادي تأکيد کرد: با توجه به رسالت خطير ائمه جماعات و نقش بسزائي كه مي توانند در برگزاري هر چه با شكوهتر مراسم ويژه هفته جهاني مساجد داشته باشند، انتظار مي رود تمامي امكانات و تلاش خود را جهت شناساندن مساجد در آئين زندگي و تبيين جايگاه مساجد بعنوان مهمترين و اصلي ترين پايگاه دين، معنويت و اخلاق و كانون امر به معروف و نهي از منكر مصروف نموده، به نحوي كه بازتاب فعاليت هاي مساجد جمهوري اسلامي ايران در اين هفته به جهان اسلام انعكاس يابد.
وي اضافه کرد: اقدامات و برنامه هاي مساجد ايران اسلامي مي تواند مبناي برگزاري هر چه با شكوهتر مراسم بزرگداشت هفته جهاني مساجد در سال هاي آتي در ساير كشورها قرار گيرد.
كارشناس امور مساجد تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان با اشاره به عناوين روزهاي اين هفته، بيان کرد: روز شنبه 24 مرداد ماه بعنوان روز مسجد و اصلاح الگوي مصرف، يكشنبه 25 مرداد ماه روز مسجد و پيشرفت و عدالت، دو شنبه 26 مرداد ماه  روز مسجد و وحدت ملي و انسجام اسلامي، سه شنبه 27 مرداد ماه روز مسجد و ايثار، چهارشنبه 28 مرداد ماه روز مسجد و جوانان، پنجشنبه 29 مرداد ماه روز مسجد و زنان و جمعه 30 مرداد ماه بعنوان روز مسجد و نماز جمعه و جماعت نامگذاري شده اند.
عليرضا خالقدادي افزود: مساجد در اسلام، بعنوان جايگاهي براي پيامبران، خانه‌پارسايان و محبوبترين مكان‌ها معرفي شده است، بنابراين هر نوع فعاليت مرتبط با مساجد، با توجه به شأن آن از اعتبار ويژه‌اي برخوردار است. وي تصريح کرد: اهميت دادن به ساخت‌وساز، معماري و طراحي مساجد براي اجراي مراسم مذهبي و حضور مردم در آن براي اقامه‌فرايض الهي، يك ضرورت آشكار و نيازمند سرمايه‌گذاري مناسب است، چرا که مساجد در فرهنگ اسلامي از جايگاه خاص و والايي برخوردارند و تخصصي‌شدن آموزش‌هاي ديني در اين اماكن مقدس، زمينه‌ساز حضور بيشتر جوانان در مساجد مي‌شود.
كارشناس امور مساجد تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تحول، نوآوري و بكارگيري روش‌هاي جديد در اجراي برنامه‌هاي ديني و فرهنگي در مساجد از ديگر عوامل مؤثر در جذب جوانان به اين اماكن مقدس است.
خالقدادي بيان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان 554 مسجد اهل تشيع و 4002 مسجد برادران اهل تسنن استان بصورت خودجوش و مردمي غبارروبي و عطرافشاني مي شود.وي با اعلام اينکه در اين هفته 22 مسجد اهل تشيع و تسنن در سطح استان بصورت نمادين غبار روبي مي‌شود، افزود: امسال نيز بر اساس سنت هرساله در استقبال از ماه مبارک رمضان با همکاري و هماهنگي هئيت امناء امامان جماعت و مسؤولان اجرايي مساجد در راستاي تحکيم وحدت در هر يک از شهرستان‌هاي تابعه استان يک مسجد از اهل تشيع و يک مسجد از برادران اهل سنت بصورت نمادين غبار روبي و عطرافشاني شود.

 

منبع : شیعه آنلاین

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

بیشترین بازدید این مجموعه

تخريب چهره پيامبر(ص) به سبك وهابيت
طرح استقرار روحانیون در مدارس
آغاز مسابقات خوشنويسی اسلامی در برونئی
متن سخنرانی استاد انصاریان در مورد امام علی (ع)
مصر ؛ جدال محبان اهل بیت(ع) با وهابیون؛ از ...
صدور روادید اربعین از ۲ مهر آغاز می‌شود/ هزینه ...
استاد انصاریان در شهرستان خوی: علما تا جان در بدن ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...
 استاد انصاریان: امروز هم، عقل و روح زن را خاک ...
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^