فارسی
جمعه 21 ارديبهشت 1403 - الجمعة 1 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

اثرات لقمه پاك‏

امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد: آنچه را كه خالق، به وجود آورنده و سازنده كارگاه وجود ما بر ما حلال كرده و مصرف آن را براى ما آزاد اعلام كرده است، فقط به خاطر اين بوده كه هم شما به آنها نيازمند هستيد و هم تمام حلال‌ها و مباح‌هاى الهى به نفع بدن و روح شماست.
اما آنچه را كه بر شما حرام كرده است، به خاطر اين بوده كه شما به آنها نيازمند نبوديد و احتياجى نداشتيد. علاوه بر اين، حرام‌ها براى شما زيان داشته است.
اين را حضرت صادق عليه السلام هزار و پانصد سال قبل فرموده‌اند. كتاب درباره غذاها، حلال‌ها و حرام‌ها كه از نظر بهداشت، روان و طبّ جديد بررسى كرده‌اند، زياد نوشته شده است. كتابى هست كه شايد حوصله‌اش را نداشته باشيد كه تمام آن را مطالعه كنيد؛ چون بيست و پنج جلد است و هر جلدى حدود چهارصد صفحه دارد. اما اگر توانستيد، اين ده هزار صفحه را بخوانيد تا معلوم شود كه حضرت صادق عليه السلام در پانزده قرن قبل چه فرموده‌اند.
ايشان كليات مسأله را فرموده‌اند كه هر حلالى را شما به آن نياز داشته‌ايد، خدا تصرّف شما در آن را حلال و آزاد گذاشته است. علاوه بر اين، به نفع بدن و روح شما بوده است، چرا روح؟ براى اين كه ثابت شده است كه هر غذايى را انسان مى‌خورد، هم روى بدن او اثر مى‌گذارد و هم روى حالات روانى او.


منبع : پایگاه عرفان
  • حلال و حرام
  • حلال
  • کسب حلال
  • کسب و کار
  • اثرات لقمه پاك‏
  • 0
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب


    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^