«وَ ادْخُلِي جَنَّتِي»
خيلى عجيب است كه نمىفرمايد:
«جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ»
«جنّات» ياء ندارد، ولى «جنّتى» دارد. معلوم مىشود اين بهشت ويژهاى است كه ما نمىدانيم چيست؛ يعنى جاى اين نفس حلالخور، بهشت ويژهاى است كه ما خبر نداريم چيست كه پروردگار عالم اين بهشت را به خود نسبت داده است:
«وَ ادْخُلِي جَنَّتِي» اهل دل و اهل بصيرت مىگويند: اين «جنّتى» غير از «جنّات» است كه در آيات ديگر قرآن كريم نيز مطرح است.
تا حدى به عظمت، بزرگى، جايگاه و توجه خاصّ پروردگار به نفس آشنا شديد و دانستيد كه تمام عظمت اين نفس در ظهور مربوط به رزق حلالِ و از جانب خدا قرارداده شده است.
منبع : پایگاه عرفان