فارسی
سه شنبه 13 شهريور 1403 - الثلاثاء 27 صفر 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0
تاریخ انتشار : 29 خرداد 1389 ساعت 08:56 صبح

دفاع از اسلام از طریق موسیقی

 به گزارش شیعه آنلاین، دو برادر جوان عرب از کشور امارات متحده عربی یک گروه موزیک رپ تشکیل دادند تا به گفته آنان برای ترمیم چهره مسلمانان و اعراب که پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر تیره شد، تلاش کنند.
این دو برادر «سالم الرهمان» و «عبدالله الرهمان» نام دارند و در حال حاضر 24 و 29 ساله هستند. نام گروه موزیک رپ آنان "گرمای صحرا" است. آنان می‌گویند: به رغم این که روش کار ما با روش گروه‌های رپ غربی تفاوت بسیار زیادی دارد اما با این حال عربستان سعودی و کویت مانع از ورود اولین آلبوم ما به کشورشان شدند. «سالم الرهمان» در ادامه در مورد دیگر اختلافات کاری خود با گروه‌های غربی افزودند: ما در آلبوم خود با برخی عبارات، بطور محتاطانه به دین، سیاست و جامعه نزدیک شده ایم اما در گروه‌های رپ غربی، مهمترین چیز اهمیت دادن به شلوارهای لی و جینز گشاد و انگشترهای درشت و عجیب غریب و نیز گردنبندهای بزرگ است. «عبدالله الرهمان» افزود: همان طور که می‌دانید در بیشترین موضوعاتی که در آهنگ های رپ غربی به آن پرداخته می‌شود، مواد مخدر و خشونت است اما ما تلاش کرده ایم در این آلبوم درد دل‌های خود و دیگر مسلمانان آسیب دیده پس از حوادث 11 سپتامبر را بیان کنیم و پیامی مثبت را به گوش غربی‌های متنفر از اسلام و مسلمانان، برسانیم.

«سالم الرهمان» مجددا افزود: ما در ابتدا می‌خواستیم در مورد پرونده فلسطین و بحران اعراب و اسرائیل بخوانیم و سخن بگوئیم اما بعد از آن تصمیم گرفتیم به موضوع 11 سپتامبر و دین اسلامی که از آن آسیب دیده، بپردازیم. پس از فروش آلبوم اول، برخی از سربازان ارتش آمریکا در عراق که به امارات متحده عربی سفر کرده بودند، پس از خریدن و گوش دادن به این آلبوم، دیگر حاضر به برگشتن به عراق نشدند. این دو برادر در مورد واکنش خانواده خود به این کار گفتند: پدرمان به شدت از تشکیل این گروه استقبال کرد اما از ما خواست که حتما به اصول و ارزش‌های خود پایبند باشیم و مانند آهنگ‌های غربی از عبارات رکیک استفاده نکنیم. از ما خواسته شد که با دستمزد بسیار عالی برای شرکت‌های سیگار و مشروبات الکلی تبلیغ کنیم اما ما به هیچ وجه نپذیرفتیم.
آنها در مورد تولید بعدی خود افزودند: اکنون تولید یک کار جدید را آغاز کرده‌ایم. موضوع کار جدیدمان درباره «ازدواج اجباری دختران کم سن و سال» است که اخبار و نمونه‌ی آن در کشورهای مختلف عربی به ویژه یمن و عربستان سعودی به وفور به گوش می‌رسد و دیده می‌شود.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاری روز ملی آشنايی با پيامبر(ص) در ايتاليا
تأسيس شبكه ماهواره‌ای قرآن
دفاع از اسلام از طریق موسیقی
اعضای يک فرقه صوفي موهای خود را تراشیدند
عکس/ نمی‌گذاریم عاشورا تکرار شود!
كتاب «طراحی هندسی اسلامی» در انگليس منتشر شد
اعزام 220 هزار ایرانی به عمره/ تکمیل 60 درصد ظرفیت ...
استاد انصاریان: ملاک ارزیابی خداوند صورت و ثروت ...
عکس خبری؛ جدیدترین تصاویر از حرم امام حسین(ع)
به مناسبت میلاد حضرت عیسی(ع)؛ استقبال از ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^