فارسی
جمعه 02 آذر 1403 - الجمعة 19 جمادى الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 23 مهر 1394 ساعت 11:51 صبح

استاد انصاریان: اقتدا به حضرت سیدالشهدا(ع) موجب درستی مسیر دین و عبادت می شود

استاد انصاریان: اقتدا به حضرت سیدالشهدا(ع) موجب درستی مسیر دین و عبادت می شود

حضرت استاد انصاریان در اولین شب مراسم دهه اول محرم در مسجد امیر تهران با اشاره به سختی ها و مصائب حضرت ابراهیم و تهمت هایی که به این پیامبر الهی نسبت می دادند، فرمودند: قرآن مجید دامن حضرت ابراهیم را از تهمت‌هایی که به آن حضرت می زدند پاک کرده و می فرماید: مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلاَ نَصْرَانِيًّا وَلَكِن كَانَ حَنِيفًا مُّسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ(آل عمران،67) ، حضرت ابراهیم دارای دین مستقیم بود، وجود مبارک ابی عبدالله الحسین در این زمینه وارث حضرت ابراهیم بود، یعنی حنیف و مستقیم در دین بود و اگر کسی در دینش به حضرت سید الشهدا علیه السلام اقتدا بکند دارای دین مستقیم است، و از آثار دین مستقیم توحید، نبوت،عبادت و خدمت درست است.

این دانشمند فرزانه ضمن تبیین جایگاه پیامبر اسلام(ص) در قرآن کریم ادامه دادند: قرآن مجید به روشنی بیان می‌کند یکی از افرادی که با حضرت ابراهیم در ارزش‌هایش فاصله ندارد پیامبراکرم(ص) است و این مهم‌ترین تعریف خدا از پیغمبر  است که پیغمبر را یک انسان تابع دین می‌داند، آن هم دین مستقیم، وَ هٰذَا اَلنَّبِيُّ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا﴿آل‌ عمران،68)

ایشان با طرح این سوال که شایسته‌ترین و نزدیک‌ترین مردم به حضرت ابراهیم  چه کسانی هستند بیان داشتند:

در منظومه تبعیت از حضرت ابراهیم، خورشید پر فروغ "حضرت سیدالشهدا(ع)" است که همه ایمان،توحید،عبادات و اخلاق را از طریق متابعت از خدای متعال به ارث برد و همه حقایق در وجود آن امام شهید متجلی شد.

استاد انصاریان در پایان با بررسی جایگاه اخلاقی به ویژه تبعیت بی چون و چرای اصحاب سیدالشهدا(ع) از امام خود فرمودند: عده‌ای از یاران با حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) از مدینه به مکه و از آنجا نیز به کربلا آمدند، تعدادی در مکه به حضرت پیوستند عده ای نیز در راه به حضرت ملحق شدند و افرادی از بصره نزدیک ایران حرکت کردندو  به ابی عبدالله پیوستند که یکی از آنها عصر عاشورا رسید و شهید شد.

در احوالات این هفتاد و دو نفر آمده است هیچ یک از آنها در طول مسیر و وزمانی که به امام رسیدند نگفتند این سفر برای چیست؟ و شب عاشورا نیز  نگفتند ما هفتاد و دو نفرهستیم اینها سی هزار نفر  و چرا باید این عده بسیار قلیل با این عده کثیر بجنگند  و این یاران با وفا اصلا چون و چرا نکردند و این مقام تسلیم است در برابر  خدا، در برابر پیامبر و در برابر امام.


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد انصاریان
  • استاد شیخ حسین انصاریان در مسجد امیر
  • محرم
  • حضرت سیدالشهدا(ع)
  • مصائب حضرت ابراهیم
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    گزارش تصویری از نشست اساتید و مدیران مجمع ...
    گزارش تفصیلی از مراسم پاسداشت خدمات علمی و ...
    گزارش تصویری مراسم پاسداشت خدمات علمی و فرهنگی ...
    مراسم پاسداشت خدمات علمی و فرهنگی استاد انصاریان
    دیدار استاد انصاریان با دکتر محمد مهدی احمدی ...
    پیام استاد انصاریان در پی شهادت سیدحسن نصرالله
    گزارش تصویری آیین افتتاح کتابخانه عمومی امام ...
    افتتاحیه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع)
    پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
    پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار

    بیشترین بازدید این مجموعه

    كويت ميزبان همايش ارزش‌ ميانه‌روی در فرهنگ ...
    استاد انصاريان چهره ماندگار معارف
    ماجرای دامادی که از مرگ شب عروسی خلاص شد
    انتخاب ائمه مساجد یونان توسط مسیحیان!!
    ربا جنگ با خدا
    آوارگان یمنی جایی برای رفتن ندارند + تصاویر  
    در سوگ نخستین بانوی مسلمان؛ حضرت خديجه کبری(س)؛ ...
    استاد انصاریان: شیعه با وابستگی فکری به قرآن و ...
    مجموعه مقالات حضرت معصومه(س) در پایگاه عرفان به ...
    پوشش یا حجاب دستورى قرآنى و تكليفى انسانى است

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^