و ما را از آن نمازگزاران قرار ده كه اركان نماز را محافظت كردند (و حضور قلب و شرائط ظاهر و باطن نماز را كاملا انجام دادند) و در اول وقتى كه معين فرمودى نماز را ادا كردند (اول اوقات اين عبادت بزرگ كه حضور سلطان ملك وجود آمدن است مشاقانه و عاشقانه و خالص براى تقرب به حضرت احديت و براى اداء فرض عبوديت و وظيفه بندگى به اداء نماز شتافتند تا به مصداق (سارعوا الى مغفره من ربكم) مشمول مغفرت و عنايت الهى شوند) و با همان سنن و آدابى كه حضرت محمد بنده خاص و رسول گراميت (كه درود و رحمتت بر او و آل او باد) به جاى آورد ما را هم بر آن آداب و سنن در نماز موفق دار در ركوع و سجود و جميع مزايا و فواصل كه آن حضرت انجام داد و با طهارت حد اكمل (يعنى طهارت ظاهر و باطن جامه و بدن از پليدى و طهارت خيال و قلب و روح و سر و باطن از توجه به غير خدا كه توجه به غير حق روج را پليد و ظلمانى مىسازد) و با خضوع و خشوع كامل و حد اعلى به نماز توفيق ده
استاد انصاریان این فراز را همراه با فراز قبل شرح کرده اند، برای مشاهده لطفا «اینجا» را کلیک کنید.
يا كميل ليس الشان ان تصلى و تصوم و تتصدق، الشان ان تكون الصلاه فعلت بقلب نقى، و عمل عند الله مرضى، و خشوع سوى.
(اى كميل كار به نماز و روزه و صدقه دادن نيست. كار به اين است كه نمازت را با قلبى پاك و تصفيه شده از تمام آلودگيها بخوانى، و عملت عمل مورد رضاى حق باشد، و خشوعى صاف و استوار به حضرت دوست ارائه دهى.)