فارسی
شنبه 07 مهر 1403 - السبت 23 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 16 اسفند 1388 ساعت 00:02 صبح

افتتاح جلسه کنگره آمریکا توسط امام جماعت مسلمان

افتتاح جلسه کنگره آمریکا توسط امام جماعت مسلمان

به گزارش شیعه آنلاین، شیخ «عبدالله العنبتلی» امام جماعت یکی از مساجد آمریکا و عضو شورای اجرایی "تجمع ائمه جماعت مسلمان آمریکا" است. جلسه افتتاحیه کنگره آمریکا با سخنان وی آغاز شد.
جملاتی که این امام جماعت مسلمان در این اقدام کم سابقه بر زبان آورد، چیزی جز دعا نبود. وی در این افتتاحیه گفت: «السلام عليكم.. يا رب العالمين.. ساند هذا المجلس الموقر.. احفظ صناع القرارات الهامة بنورك الإلهي.. كن مصدرا للقوة والرحمة.. مكنهم من خدمة المواطنين في هذه الأمة العظيمة والبشرية جمعاء، بغض النظر عن الجنس أو العرق أو الدين". ترجمه: سلام بر شما.. ای خداوند جهانیان.. این مجلس وزین را یاری بده.. و تصمیم گیرندگان در امور مهم را با نور الهی خودت حفظ بفرما.. و منبع قدرت و رحمت باش.. و اینان را در خدمت به شهروندان این امت عظیم با هر دین و نژادی که می‌خواهند باشند، یاری توانا بفرما.
شاهدان عینی می‌گویند: در این لحظات که شیخ «عبدالله العنبتلی» در حال دعا کردن بود، تمام سالن کنگره غرق در سکوت فرو رفته بود و همه نمایندگان آن به احترام شیخ «العنبتلی» و سخنانش، روی پا ایستاده بودند. شایان ذکر است از سال 1789 میلادی تاکنون، این دومین باری است که یک امام جماعت مسلمان برای خواندن دعا در جلسه افتتاحیه کنگره آمریکا دعوت می شود. به اعتقاد شیخ «عبدالله العنبتلی» دعوت از یک امام جماعت مسلمان برای دعا کردن این مراسم، به منزله اهمیتی است که ایالات متحده آمریکا به دین مبین اسلام و مسلمانان می دهد.
شیخ «العنبتلی» در این باره می گوید: معتقدم حضور بنده و این دعا خواندم باعث دلگرمی مسلمانان آمریکا می شود. به ویژه اینکه پس از حوادث تروریستی 11 سپتامبر 2001 میلادی، مسلمانان همواره تحت فشار بوده و غیرمسلمانان نگاهی بد و تحقیر آمیز به آنان داشته اند.
از سوی دیگر «دیوید پرایس» نماینده ایالت کارولینا شمالی در کنگره آمریکا در این باره گفت: حضور شیخ «عبدالله العنبتلی» طی دو سال گذشته در این شهر موجب شده که دستاوردهای بسیار زیادی را در پی داشته باشد به ویژه اینکه وی توانسته تأثیر بسزایی در روابط میان مسلمانان با غیرمسلمانان داشته باشد و فرهنگ گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز را بین اهالی منطقه بگستراند. این مایه افتخار ماست که چنین فردی دعای مراسم افتتاحیه کنگره ما را می خواند.
گفتنی است تعداد زیادی از چهره های سرشناس و فعالان مسلمان در آمریکا در این جلسه افتتاحیه شرکت کرده بودند. این مسلمانان معتقدند حضور این امام جماعت و دعای وی در این مراسمی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مایه افتخار مسلمانان بوده و موجب بهبود جایگاه آنان در میان مردم آمریکا خواهد شد.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

افتتاحیه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع)
پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

طراحی ضريح مقدس امام علی (ع)
محكوميت اقدامات ضداسلامی اخير در ايالت ...
برگزاری گفتگو پلی میان مسحیت و اسلام در آمریکا
ضرب و شتم زنان شیعی به دستور شاهزاده آل سعود
قم؛ غرق در جشن و سرور شب ميلاد کریمه اهل بیت(ع)
استاد انصاریان: ام سلمه یکی از مصادیق اولوا ...
گزارش تصویری / سخنرانی استاد انصاریان در مهدیه ...
استاد انصاریان: عبادت سیدالشهدا(ع) خالصانه و ...
استاد انصاریان: جاهل، روسیاه در دنیا و آخرت/ هیچ ...
اقتدا به حضرت زهرا(س) از خطرات دنیا و عذاب آخرت ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^