فارسی
يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 - الاحد 25 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

مدیر مؤسسه دار المعارف الشیعی خبرداد؛ رونمایی از آثار عاشورا پژوهی در کنگره حماسه حسینی(ع)

 

 


مدیر موسسه دار المعارف الشیعی از رونمایی سه اثر عاشورا پژوهی همزمان با برگزاری کنگره علمی حماسه حسینی خبر داد.
.img1 { max-width:400px; width: expression(this.width > 400 ? 400: true); background:#f0f0f3 } .img2 { max-width:600px; width: expression(this.width > 600 ? 600: true); background:#f0f0f3 }
رونمایی از آثار عاشورا پژوهی در کنگره حماسه حسینی(ع)

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ‌ "آیت پیمان" در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: مجموعه "عنصر شجاعت"، ارزشمند‌ترین اثر مرحوم "آیت الله حاج میرزا خلیل کمره‌ای" است که در زندگی خود آن را تدوین کردند و در آن به بررسی نهضت عاشورا و شخصیت‌ها پرداخته‌اند، ولی متأسفانه پس از مرگشان، این اثر مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، یکی از آثاری است که در روز برگزاری کنگره از آن رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مؤسسه دارالمعارف الشیعی به احیای این اثر ارزشمند پرداخته است و با دو سال مطالعه و فعالیت‌های پژوهشی، توانسته آن را احیا و در مجموعه‌ای هشت جلدی منتشر سازد.

وی با اشاره به ادبیات خاص آیت‌الله کمره‌ای در آثار خود، اظهار داشت: مرحوم کمره‌ای ادبیاتی دارد که با گذشت بیش از پنجاه سال از تألیف آن، هنوز هم دارای جذابیت است؛ از این رو  مؤسسه دارالمعارف الشیعی تلاش نموده در روند احیای این اثر، کمتر ادبیات نگارش کتاب را تغییر دهد.

مدیر مؤسسه دارالمعارف الشیعی، کتاب "یک شب و روز عاشورا" را دیگر کتابی معرفی کرد که در کنگره علمی حماسه حسینی(ع) رونمایی می‌شود، گفت: این کتاب، دیگر تألیف مرحوم آیت الله کمره‌ای است که چکیده‌ای از همان مجموعه عنصر شجاعت است و به تبیین و تحلیل وقایع شب و روز عاشورا پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: متکی بودن بر مستند‌ترین اسناد شیعه، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این مجموعه هشت جلدی و کتاب "یک شب و روز عاشورا" وجود دارد.

پیمان افزود: کتاب "مجموعه مقالات کنگره ملی حماسه حسینی(ع)"، گزیده‌ای از نزدیک به دویست مقاله درباره عاشوراپژوهی است که توانسته بسیاری از سؤلات و شبهاتی که درباره نهضت عاشورا پاسخ دهد و روز کنگره از آن رونمایی خواهد شد.

مدیر مؤسسه دارالمعارف الشیعی در پایان با اشاره به فعالیت سامانه اینترنتی کنگره علمی حماسه حسینی، گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره حماسه حسینی(ع) به آدرسwww.hamaseh.net  توسط مؤسسه دارالمعارف الشیعی راه‌اندازی و در فضای مجازی فعال است و بسیاری از منابع عاشوراپژوهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

..............

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

بازدید رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی از موسسه ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^