فارسی
جمعه 28 ارديبهشت 1403 - الجمعة 8 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0

امنيت بر محور زندگىِ همراه با ايمان‏

در حقيقت با اين خواسته‌ها مى‌خواهند ساختمان جامعِ كاملِ سودمندى از انسانيت بسازند كه تمام مردم به گونه‌اى‌تربيت شوند ورشدكنند كه همه دركنار هم، درامنيت كامل باشند. با عمل به اين دستورها، كسى‌ازكسى ترس ووحشت نخواهد داشت و كسى احساس ناامنى و اضطراب نخواهد كرد.

اين كه اميرالمؤمنين عليه السلام در كلام مؤمن مى‌گويند، ريشه لغت مؤمن سه حرفى‌ است؛ «أمن» يعنى آرامش، امنيت، بى‌اضطراب و راحت بودن. وقتى كسى مؤمن واقعى است، معنايش اين است كه هم خودش امنيت دارد:
«أُولئِكَ لَهُمُ الْأَمْنُ» 
و هم ديگران در كنار او امنيت دارند:
«المسلم من سلم الناس من يده و لسانه» «2» به فرموده اميرالمؤمنين عليه السلام: كسى از دست مؤمن رنج، زحمت، بلا، مصيبت، مشقت و زيان به ناحق نمى‌بيند. مؤمن هم خودش داراى امنيت است و هم براى ديگران امنيت ساز است.


منبع : پایگاه عرفان
  • ایمان
  • امیرالمومنین
  • امنیت
  • امنیت زندگی
  • 1
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب


    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    کلارسی
    با سلام می فرمایید که مومن یعنی امنیت و آرامش. البته در این شکی نیست ولی در مورد مساله تعدد زوجات ، مرد این حق را دارد زن دیگه ای بگیرد ولی این مساله چرا برای زن اول ناامنی میاورد آیا باید به این نا امنی دامن زد و همه روابط بی مسئولانه را به پای تعدد زوجات نوشت و هر چه خیانت هست را به اسم وجود زن دوم نوشت؟ اگر اینطور نیست پس چرا موضوع اکثر فیلمهای تلویزیون خودمون همین مساله است! هوو را با خیانت یکی می دانند هوو را مسخره می کنند در صورتی که تعدد زوجات کار هر کسی نیست و می تونه خاص معصومین باشد و بندگان صالحی که بتونند عدالت نسبی را رعایت کنند. چرا در سریال نفس گرم که از شبکه یک پخش شد اگر دقت کرده باشید شاید به ظاهر می خواست هوو را خوب جلوه دهد ولی به تک تک شخصیت های مردم سریال حمله شد و همه را بی خاصیت و نالایق جلوه داد وقتی دو تا زن با هم خوب شدند که مردشان مرده بود! چرا مردها باید روابط پنهانی داشته باشند چرا مردی پیدا نمیشه که بگه دوتا زن داره و چون هدفش رضایت خدا بوده برای همین حسادت و دشمنی بی معنی میشه! چرا فیلمی ساخته نمیشه که روابط خوب بین هوو ها را نشان بده و طوری باشه که اصلا حرف هوو نباشه یعنی اونقدر مسائل مهمتری باشه که فیلم نخواهد به حسادت و دشمنی بپردازد! مگه بچه های هوو های امام حسین با هم علیه ظلم نجنگیدند! مگه اونجا حرفی از مادر من یا مادر اون بود! اونجا حرف از ایمان ما بود و خدای ما و امام زمان ما!!! مومن امنیت ساز است ولی نفهمیدیم که دشمن داره با نا امن کردن و دعواد انداختن بین انسانهای مومن به ما ضربه می زنه و خدا رو شکر فیلمهایی هم ساخته میشه که داره آب به آسیاب دشمن میریزه. چرا در سریالی که در مورد انقلاب اسلامی هست بازیگر نقش اصلی کیمیا، در فرانسه کشف حجاب میکنه و عکسش دست مردم هست! چرا باید در چنین فیلمی برای بد جلوه دادن پسر یک ساواکی به مردی اونقدر توهین شود که نشان دهد مردی با خواهرش که محارمش است در ارتباط است! اون هم پسری که پدر ساواکی اش را قبول ندارد و حاضر شده در ایران بماند و تا حدودی خود را با ارزشهای انقلاب وفق داده است البته ظاهرا! چرا ما باید در فیلمها برای بهتر نشان دادن شخصیتی ! شخصیت دیگر را تخریب کنیم که دودش به چشم هر دو برود! چرا باید خیانت و زن دیگر داشتن در فیلمها اونقدر بزرگ جلوه دادن شود که انگار مرد جنایت کرده اگر قبل ازدواجش زن دیگر داشته چه برسد به اینکه بخواهد حرف از چند همسری باشد! مومن باعث آرامش دیگران است ولی متاسفانه ببینید چه کسانی دارند فرهنگ ما را نشانه می گیرند و شیطان چه می کند!
    پاسخ
    0     0
    1 دى 1394 ساعت 1:42 بعد از ظهر
    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^