به گزارش روابط عمومی مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان حضرت استاد حسین انصاریان در جمع کثیری از مردم همدان با اشاره به وضعیت رسیدگی به پرونده انسان در قیامت فرمودند: شاید بعضی ها فکر کنند حجت های خداوند در قیامت فقط انبیاء، ائمه علیهم السلام و قرآن مجیدند، اما این طور نیست و خداوند متعال فردای قیامت حجت هایی را ارائه می دهد که ظرفیت، قدرت و توان فکری شان با توده مردم برابر یا بسیار به آن نزدیک است.
استاد انصاریان در ادامه با اشاره به روند زندگی آسیه زن فرعون، از وی به عنوان یکی از حجت هایی نام برد که خداوند متعال در قیامت برای زنان به عنوان یک حجت ارائه می کند.
ایشان از آسیه همسر فرعون به عنوان زنی یاد کرد که در شرایطی که در تمام شئون زندگی اش در کنار فرعون و در قید عقد او و محرم شوهرش بود، به کلی خود را با روش زندگی فرعون از لحاظ فکری، روحی، اخلاقی، عملی و رفتاری نامحرم کرد. و وقتی حق و حقیقت را یافت، در حالی که می دانست اگر خود را نامحرم فرهنگ فرعون کند ممکن است در دنیا از خیلی چیزها و حتی از جانش هم محروم شود، این محرومیت های ظاهری را پذیرفت و نامحرم شدن با فساد، گناه، مال حرام و صندلی حرام را شدنی کرد. و این روش زندگی آسیه یک حجت است برای زنان و دختران ما.
این استاد حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنرانی خود از حضرت زهرا (س)، حضرت مریم و مؤمن آل فرعون و حبیب نجار به عنوان دیگر حجت های خدا بر زنان و مردان عالم یاد کرد و با مقایسه زندگی آسیه زن فرعون و برخی از زنان و دختران امروزی جامعه افزود: در حالی که آسیه یک حجت است برای زنان و دختران جامعه ما ولی امروزه کدام زن و کدام دختر می تواند به خاطر فسادش، به خاطر آزادی و تبرجش، و به خاطر آراستن و بیرون آمدن و به همه ارائه دادن خودش، می تواند در پیشگاه پروردگار عذر بیاورد و تا نیمه های شب با نامحرم در حال دست دادن، رقصیدن، هم آغوش شدن و ارائه کردن خودش باشد؟
حضرت استاد حسین انصاریان در پایان با اشاره به این که متأسفانه اکنون بیشتر کلان شهرهای ما چنین وضعی دارند و گروه های مذهبی در حالت انفعال قرار گرفته و توسط مفسدان شهوانی کاملا به عقب رانده شده اند خطاب به متولیان شهرها افزودند:
شما صندلی داران این مملکت، نسبت به این فساد به حقیقت علی در قیامت و در پیشگاه خدا محکومید.
ما به خاطر همین اوضاع با حکومت شاه جنگیدیم و اگر بنا بود دوباره این اوضاع را داشته باشیم این همه مبارزه و هفتاد هزار شهید لازم نبود. و پس از آن جنگ و این همه شهید جبهه لازم نبود. و حالا که دین دارد به خطر می افتد باید بایستیم تا این وضع اصلاح شود.
روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی