فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 12
91% این مطلب را پسندیده اند

استاد شعبان عبدالعزیز صیاد

استاد شعبان عبدالعزيز صياد در هفت سالگی حافظ كل قرآن شد و اين امر هنگامی محقق شد كه وی برای فراگيری علوم قرائات و تجويد قرآن كريم به مكتب‌خانه رفت و نزد استاد «جاد ابوغربية» به فراگيری علوم قرآنی مشغول شد.
استاد شعبان عبدالعزیز صیاد


شعبان عبدالعزيز صياد يكی از قاريان مشهور مصری در 20 سپتامبر سال 1940 ميلادی مصادف با 1319 هجری شمسی در روستای «صراوة» از توابع شهر آشمون در استان منوفيه مصر به‌دنيا آمد.

پدرش «عبد العزيز إسماعيل احمد الصياد» قاری قرآن بود و به‌سبب تلاوت بسيار زيبايش، در مناسبت‌ها و محافل برای تلاوت قرآن دعوت می‌شد و اين مقدمه‌ای بود تا شعبان عبدالعزيز صياد از همان اوان كودكی آيات وحی الهی را در دل و جان خود زمزمه كند.

استاد شعبان عبدالعزيز صياد در هفت سالگی حافظ كل قرآن شد و اين امر هنگامی محقق شد كه وی برای فراگيری علوم قرائات و تجويد قرآن كريم به مكتب‌خانه رفت و نزد استاد «جاد ابوغربية» به فراگيری علوم قرآنی مشغول شد.

وی در 12 سالگی به محافل قرآنی دعوت می‌شد، او پس از اخذ ديپلم به دانشگاه الازهر مصر رفت و در رشته اصول دين به فراگيری علوم دينی مشغول شد، وی در تلاوت خود بيشتر از سبك استاد «محمد رفعت»، استاد «محمد سلام» و استاد«مصطفی اسماعيل» بهره می‌گرفت.

استاد شعبان عبدالعزيز صياد در سال 1966 ميلادی از دانشگاه الازهر فارغ‌التحصيل شد و در آن زمان به‌عنوان قاری مشهور برای تلاوت آيات روح‌بخش قرآن كريم به مجالس و محافل دينی و مذهبی دعوت می‌شد. 

اين قاری برجسته كشور مصر در سال 1975 در آزمون ورودی راديو قرآن مصر شركت كرد و با موفقيت كامل توانست جواز حضور و تلاوت در راديو قرآن اين كشور را كسب كند و بدين‌ وسيله شهرت استاد و همچنين صدای دل‌نواز او در سراسر جهان طنين‌انداز شد.

استاد شعبان عبدالعزيز صياد در بزرگترين و مشهورترين مساجد كشور مصر به تلاوت پرداخته كه از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد الحسين (ع) و مسجد حضرت زينب (س) اشاره كرد، صدای اين قاری برجسته مصری چنان زيبا بود كه هنگام تلاوت وی جمع كثيری حتی در هوای سرد گردهم می‌آمدند تا آوی وحی را با ترنم نغمات ملكوتی اين استاد گوش كنند.

اين قاری مصری به جمهوری اسلامی ايران نيز برای تلاوت قرآن سفر كرد و عاشقان و تشنگان كلام وحی الهی را با صدای زيبای خود سيراب كرد، وی مشوقان اصلی خود برای تلاوت خود را استاد «مصطفی اسماعيل»، «ابوالعينين شعيشع» و «محمود علی‌البناء» می‌داند.

استاد صياد علاوه بر ايران به كشورهای مختلف جهان برای تلاوت قرآن كريم مسافرت كرد كه از جمله آن‌ها می‌توان به كشورهای كويت، امارات، اردن، سوريه، عراق، اندونزی، انگلستان، فرانسه و آمريكا اشاره كرد.

تلاوت‌های اين قاری برجسته مصری همراه با حزن و سوزی خاص همراه است كه تا اعماق دل‌ها رسوخ كرده و قلب‌ها را جلا می‌دهد،استاد شعبان عبدالعزيز صياد سرانجام در سال 1998 در سن 58 سالگی دعوت حق را لبيك گفت و به ديدار معبود شتافت. روحش شاد يادش گرامی باد.

  • قرائت
  • قاری
  • 0
    91% (نفر 12)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    استاد حسین سبزعلی
    استاد شعبان عبدالعزیز صیاد
    زندگی‌نامه استاد محمد صديق منشاوی
    استاد محمد حکیم عمران
    استاد محمود صديق منشاوي
    استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
    استاد راغب غلوش
    استاد محمود علی البنا
    استاد محمد حسین سعیدیان
    استاد حامد شاکرنژاد

    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^