فارسی
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 - الخميس 29 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 3 بهمن 1394 ساعت 12:10 صبح

استاد انصاریان یکی از بهترین مترجمان قرآن است

حاجی شریف با تمجید از شخصیت علمی استاد حسین انصاریان، گفت: استاد انصاریان یکی از بهترین مترجمان قرآن است و تمام حقوق معنوی ترجمه خود را برای همیشه و رایگان در اختیار جامعه قرآنی قرار داده.
استاد انصاریان یکی از بهترین مترجمان قرآن است

حاجی شریف با تمجید از شخصیت علمی استاد حسین انصاریان، گفت: استاد انصاریان یکی از بهترین مترجمان قرآن است و تمام حقوق معنوی ترجمه خود را برای همیشه و رایگان در اختیار جامعه قرآنی قرار داده.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش‌همایش «گذری بر سی سال تلاش جهادی در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم» پیش از ظهر دوشنبه 28 دی ماه با حضور احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن کریم و جمعی از فعالان رسانه‌ای در مرکز دارالقرآن الکریم برگزار شد.

 

در این مراسم و پس از ارائه جزئیات برنامه‌های پیش مرکز دارالقرآن الکریم از سوی مهدی خدایی، کارشناس روابط عمومی مرکز، احمد حاجی شریف، گفت: همزمان با سی اُمین سالگرد تاسیس معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن کریم همایش «گذری بر سی سال تلاش جهادی در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم» برگزار می‌شود.

 

وی افزود: هدف از تشکیل سازمان نظارت بر چاپ و نشر قرآن وجود غلط‌های بسیار در قرآن‌های موجود پیش از انقلاب بود به طوری که هیچ قرآنی را بدون غلط در آن سال ها پیدا نمی‌کردیم اما پس از انقلاب با تاسیس دارالقرآن تصمیم بر تصحیح قرآن‌ها گرفته شد و در اسفند 1362 این مسؤولیت به سازمان تبلیغات اسلامی داده شد.

 

حاجی شریف درباره مصححان مختلفی که با مرکز دارالقرآن الکریم همکاری دارند، عنوان داشت: در این مرکز افزون بر مصححان برجسته، چندین طلبه سطح دو نیز کار می‌کنند که از نظر تسلط به کار خود در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

 

حاجی‌شریف در ادامه سخنانش به برخی اشکالات در ترجمه قرآن اشاره کرد و گفت: یک مترجم قرآن باید ویژگی‌های زیادی برای ترجمه قرآن داشته باشد. مرحوم استاد مهدی الهی قمشه‌ای، بنیانگذار شیوه ترجمه قرآن در ایران بود. البته اشکالاتی بعد از 60 سال از ترجمه ایشان به انشاء و علم به آن رسیده است که این امر تنها نیازمند یک ویراستاری تخصصی در قرآن است.


 
معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن کریم به چاپ دستخط 77 خوشنویس قرآنی اشاره کرد و گفت: بهترین قرآن‌های منتشر شده متعلق به قرون پنجم تا چهاردهم است و باقی را دستخط خوشنویسان معاصر تشکیل می‌دهد.

 

در بخش دیگری از این نشست حاجی شریف با دفاع از ترجمه مرحوم الهی قمشه‌ای، عنوان داشت: یکی از ترجمه‌های بسیار پرکاربرد در کشور ما ترجمه مرحوم الهی قمشه‌ای است که تاکنون ناشران بسیاری از آن استفاده کرده اند و اگر قرار است این ترجمه جمع آوری شود باید ترجمه‌های جایگزین و آن هم به صورت تدریجی ارائه شوند.

 

وی ادامه داد: استاد حسین انصاریان یکی از بهترین و آگاه‌ترین مترجمان قرآنی حال حاضر است، این عالم بزرگوار ترجمه‌های خود را مبتنی بر علم روز ارائه می‌دهد و با نگاه بسیار زیبا تمام حق ترجمه خود را نیز به صورت هدیه ابدی برای استفاده قرآن جویان در اختیار سازمان دارالقرآن الکریم قرار داده‌ است.

 

گفتنی است؛ همایش اصلی «گذری بر سی سال تلاش جهادی در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم» نهم بهمن‌ماه سال جاری در حوزه هنری برگزار می‌شود و در این همایش از افراد مختلف فعال در امور قرآنی تجلیل به عمل خواهد آمد.

 


منبع : خبرگزاری رسا
  • استاد حسین انصاریان
  • استاد انصاریان
  • تجلیل از استاد انصاریان
  • بهترین مترجمان قرآن
  • ترجمه قرآن
  • استاد انصاریان یکی از بهترین مترجمان قرآن
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است

    بیشترین بازدید این مجموعه

    معرفی دین مبین اسلام به غیر مسلمانان امریکا
    تهديد امام جماعت مسجدالحرام
    نگرانی نروژ از افزایش خردسالان محجبه
    گسترش دامنه فعالیت یک شبه عرفان کاذب
    رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی: با حوادث تلخ ...
    پس از اعلام ایده تاسیس و راه‌اندازی شبکه‌های ...
    مراسم احیای شب‌های قدر استاد حسین انصاریان ...
    تازه‌مسلمان فرانسوی عنوان كرد: ميل به پاكدامنی ...
    برزیل؛ کشوری پهناور با ۸۵ شورای اسلامی، مرکز ...
    همزمان با مبعث پیامبر خاتم(ص)؛ دو بانوی مسیحی در ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^