فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 7 بهمن 1394 ساعت 2:06 بعد از ظهر

در بازدید حضرت استاد انصاریان از موزه فقه و زندگی در قم استاد فرمودند: این موسسه آبرومندی فقه شیعه را آشکار می نماید + تصاویر

در بازدید حضرت استاد انصاریان از موزه فقه و زندگی در قم استاد فرمودند: این موسسه آبرومندی فقه شیعه را آشکار می نماید + تصاویر

حضرت استاد انصاریان صبح امروز ششم بهمن ماه به دعوت رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی از این مجموعه بازدید کردند.

این دیدار با حضور حجج الاسلام والمسلمین فلاح زاده رییس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، صابریان مدیرعامل موسسه فرهنگی دارالعرفان، علوی رییس موزه فقه و زندگی، کیانی مدیر کل حوزه ریاست و معراجی عضو شورای سیاستگذاری موسسه موضوع شناسی احکام فقهی این موزه برگزار شد و  گزارشی از فعالیت های این مرکز حضور معظم له ارائه گردید.

در ابتدای این بازدید حجت الاسلام والمسلمین کیانی ضمن معرفی بخش های گوناگون و فعالیت های این مرکز و موسسه موضوع شناسی احکام فقهی بیان داشتند:  موضوع اصلی این موسسه، موضوع شناسی احکام فقهی است. هنگامی که اولین خروجی این مؤسسه خدمت مراجع معظم تقلید تقدیم شد با استقبال آنان مواجه گردید و نظر آن بزرگواران بسیار دلگرم کننده و کارگشا بود همچنین مرکز آموزشی موضوع شناسی احکام فقهی نیز جهت آموزش طلاب نیز راه اندازی شده است که با استقبال خوبی همراه بوده است و این موسسه از پایان نامه هایی که مربوط به موضوعات این مجموعه باشد حمایت خواهد کرد.

استاد انصاریان در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و بانیان این مجموعه به خاطر تلاشهای فراوان و ارزنده، انجام چنین اموری را نیاز امروز جوامع به ویژه جوامع اسلامی دانستند پیشنهاداتی ارائه فرمودند که با استقبال مدیریت مجموعه مواجه شد و نیز فرمودند: غیر از فقها نامدار شیعه افرادی بودند که تألیفاتی از آنها در این زمینه به جا مانده است که بسیار ارزشمند هستند که توصیه می شود که آثار آنان نیز تهیه و در این موزه نگهداری شود.

استاد انصاریان بیان داشتند: خداوند مهربان امروز به اینجانب عنایت ویژه کرد و توانستم  از موزه ای که حلال و حرام خدا شناسانده شده و برای شناساندن مراجع و علمای شیعه است بازدید کنم  و فکر می کنم. فقه اهل بیت در طول تاریخ بشر آبرومندترین علوم و مسائل است. کاری که دوستان کردند این است که با عینیت دادن به فقه، به صورت عملی این آبرو و ارزش را از دل فقه اهل‌بیت(ع) بیرون کشیده و مثل خورشید طلوع دادند، امید است که این موزه و سایر  موزه های اسلامی و دینی به صورت عام در ایران و کل دنیا گزارش داده شود تا همگان بفهمند که فرهنگ اهل‌بیت(ع) که مبتنی بر قرآن مجید است بهترین تدارک را برای سعادت و تأمین زندگی دیده است.  کار شما به سپاس و شکر در نمی‌آید. من نمی‌توانم بگویم از کار شما تشکر می کنم. از خداوند عالم می خواهم که به شما تا پایان راه توفیق ویژه عنایت کند.

در پایان این دیدار صمیمانه حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده: با تقدیر از شخصیت علمی حضرت استاد انصاریان و بر شمردن جایگاه والا و مردمی این عالم بزرگوار فرمودند: سخنرانی‌های حضرت استاد انصاریان آمیخته از احکام ناب فقهی است که چنان با جان می‌نشیند که کمتر کسی می‌تواند این تأثیر فراوان را بر مخاطب بگذارد و ما از ایشان درخواست می کنیم توجه بیشتری نسبت به این مجموعه داشته باشند و با رهنمودهای خود به ادامه مسیر این مرکز کمک نمایند و جلسات منظمی با طلاب و همکاران این مجموعه و موسسه موضوع شناسی احکام فقهی برگزار نمایند.

 

 

 

 


منبع : پایگاه عرفان
  • استاد انصاریان
  • قم
  • حضرت استاد انصاریان
  • موزه فقه و زندگی
  • آبرومندی فقه شیعه
  • بازدید از موزه فقه و زندگی
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
    مومنان نسبت به یکدیگر مهر و محبت دارند

    بیشترین بازدید این مجموعه

    برگزاری مسابقات قرائت قرآن در آلمان
    شعر مولوی ‌اهل‌سنت برای‌ حضرت ‌زهرا (س)
    چگونه مي شود ظاهر و باطن يكساني داشته باشیم؟
    تقدیر از استاد حسین انصاریان به عنوان خادم صحیفه ...
    گزارش تصویری/ مراسم عزاداری حسینی در شهر ...
    کربلا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان + تصاویر
    گزارش تصویری/ مراسم دعای عرفه حسینیه هدایت تهران
    برپایی سفره حضرت رقیه(س) در نجف اشرف
    استاد انصاریان: توحید خالص کلید حل همهٔ مشکلات و ...
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^