فارسی
دوشنبه 01 مرداد 1403 - الاثنين 14 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0
تاریخ انتشار : 31 تير 1402 ساعت 2:52 بعد از ظهر

خداوند از ضررکردن بندگان ناراحت می‌شود

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه خداوند از ضررکردن بندگان ناراحت می‌شود، ادامه داد: اولیای الهی نیز راضی به جهنمی‌شدن مردم نبودند؛ امام علی(ع) حتی برای قاتلان خود نیز دلسوزی می‌کردند و از جهنم رفتن آنان بی‌تاب می‌شدند.
خداوند از ضررکردن بندگان ناراحت می‌شود

به گزارش روابط عمومی موسسه دارالعرفان، استاد حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه، در مراسم عزاداری ماه محرم در حسینیه آیت الله علوی تهرانی به شرح زیارت وارث پرداخت و اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) معدن همه ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی بود؛ وجود مبارک امام حسین(ع) نیز عالِم به همه آن ارزش‌ها بود و تمامی آنها را به ارث برده بود. در آیات روایات ذکر شده که نزدیک‌ترین انسان‌ها به ابراهیم(ع) کسانی هستند که از روش و منش او پیروی می‌کنند و پروردگار در قرآن می‌فرماید اگر می‌خواهید پیروان واقعی ابراهیم(ع) را بشناسید به پیغمبر اسلام(ص)، امامان معصوم(ع) و حضرت زهرا(س) بنگرید.

 

استاد انصاریان با بیان اینکه هیچ فردی بدون توحید، نبوت، پیروی از امامان و تصفیه باطن به جایی نمی‌رسد، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید این کتاب برای تمام جهانیان درس است اما تنها کسانی که می‌خواهند زندگی پاک و سالمی را بنا کنند از آن استفاده می‌کنند. پروردگار در قرآن می‌فرماید من از ضرر کردن بندگان رضایت ندارم و بر همین اساس اگر حق تعالی راضی نباشد و در نارضایتی او عمرم به پایان برسد، بعد از مرگ دیگر نمی‌توانم او را راضی کنم و در عذاب ابدی باقی خواهم ماند؛ این افراد که به پروردگار کفر ورزیده‌اند در واقع ناسپاسی کرده‌اند و طبق آیات قرآن و روایات در روز قیامت شفیع و یاوری نخواهند داشت.

 

وی ادامه داد: شیطان در روز قیامت به پروردگار و پیروانش می‌گوید جهنمی‌شدن انسان‌ها را به گردن من نیندازید چرا که من فقط آنها را به گناه دعوت کردم و آنها با اختیار خودشان دعوت من را قبول کردند، پس من را سرزنش نکنید و امروز که من میلیاردها نفر را گمراه کردم نه شما می‌توانید من را نجات دهید و نه من می‌توانم شما را نجات دهم. خداوند در پاسخ می‌فرماید که عذاب امروز برای کسانی است که از حدود الهی تجاوز کردند. 

 

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه خداوند از ضررکردن بندگان ناراحت می‌شود،  ادامه داد: اولیای الهی نیز راضی به جهنمی‌شدن مردم نبودند. جنگ جمل که تمام شد، امام علی(ع) به بالای سر جنازه‌های دشمنان رفت و همچون مادر داغ دیده گریه کرد. یاران به او گفتند سردار فاتح پس از پیروزی در جنگ، جشن می‌گیرد پس چرا شما گریه می‌کنید؟! امیرالمومنین(ع) فرمودند این افراد تا قبل از این جنگ، پشت درب‌های بهشت بودند اما اکنون به جهنم رفته‌اند، من دلم برای آنها می‌سوزد و به همین خاطر گریه می‌کنم. امام علی(ع) حتی برای قاتلان خود نیز دلسوزی می‌کردند و از جهنم رفتن آنان بی‌تاب می‌شدند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

هلاكت رهبر سپاه صحابه پاكستان
افتتاح 144مركز حفظ قرآن در اردن
بیش از 500 کشته و زخمی در انفجارهای شب گذشته
دغدغه‌ های استاد حسین انصاریان برای تبلیغ دین .
خاطره سیاسی استاد حسین انصاریان از انقلاب سفید
تعطیلی مدارس نیویورک در اعیاد اسلامی
گزارش تصویری / سخنرانی استاد انصاریان در مسجد ...
بیانات استاد انصاریان پیرامون اربعین حسینی
استاد انصاریان: بی‌نماز یعنی بیگانه از کل عالم ...
استاد انصاریان در خوی: نارضایتی پدر و مادر موجب ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^