فارسی
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - الاثنين 26 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 3
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 1 مرداد 1402 ساعت 6:00 بعد از ظهر

استاد انصاریان در روز پنجم محرم مطرح کرد:

امام حسین(ع) یکی از مصادیق قطعی نورالله است

استاد انصاریان با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از مصادیق قطعی نورالله است، اظهار داشت: نور اباعبدالله(ع) با نور حق تعالی پیوند خورده است و این نور را تا قیامت نمی‌توان خاموش کرد.
امام حسین(ع) یکی از مصادیق قطعی نورالله است

به گزارش روابط عمومی موسسه دارالعرفان، استاد حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه، در مراسم عزاداری روز پنجم ماه محرم در حسینیه هدایت با اشاره به نام‌های قرآن مجید، اظهار داشت: پروردگار نام‌هایی را برای قرآن اعلام کرده که تمام آنها در این کتاب آسمانی ذکر شده است. یکی از این اسامی «نور» است که اولیای الهی این نور را با چشم دل می‌توانند مشاهده کنند. چهارده معصوم(ع) هم طبق آیات قرآن و مهمترین روایات، نور معرفی شده‌اند بر همین اساس اگر حسین(ع) را از کسی بگیرند، آن فرد دیگر وجود باارزشی ندارد.

 

وی ادامه داد: علی بن یقطین از یاران امام موسی کاظم(ع) بود به دستور ایشان کارمند دولت بنی عباس شد و بر اساس عملکرد خوب خود به مقام نخست وزیری رسید. حکمرانان اگر می‌دانستند که این فرد شیعه است، قطعا او را به دار می‌آویختند. امام کاظم(ع) به او نامه محرمانه‌ای می‌نویسند و دستور می‌دهندکه در فلان روز و در خلوت کامل، هنگام نماز بنابر فقه اهل سنت وضو بگیر. 

 

استاد انصاریان ادامه داد: حسودانِ حکومت به هارون خبر رساندند که نخست وزیر تو شیعه است و اگر میخواهی که این موضوع به تو ثابت شود، به اتاق نخست وزیری برو و از گوشه درب، نحوه وضو گرفتن علی بن یقطین را مشاهده کن. هارون رفت و دید که علی بن یقطین بر اساس فقه اهل سنت وضو می‌گیرد و سپس گفت که خدا شما سخن‌چینان را لعنت کند! اگر او شیعه بود که بر اساس فقه شیعیان وضو می‌گرفت نه بر اساس فقه اهل سنت. نور وجودی امام کاظم(ع) باعث شد تا این فرد از خطر حتمی نجات پیدا کند. 

 

این مفسر قرآن کریم گفت: روزی این انسان باعظمت به سفر حج رفت و سپس با لباس مبدل به سمت مدینه حرکت کرد تا با امام کاظم(ع) دیدار کند. وقتی به درب خانه امام کاظم(ع) رسید، خادم خانه به علی بن یقطین گفت که امام(ع) اجازه دیدار نداده و فرموده شما را راه ندهیم. علی بن یقطین شب دوم به خانه امام کاظم(ع) مراجعه کرد و بازهم با درب بسته مواجه شد. روزی دیگر در حرم پیامبر(ص) با لباس مبدل امام کاظم(ع) را دید، به سمت ایشان رفت و با گریه از ایشان پرسید که چرا من را راه نمی‌دهید؟ امام فرمود یکی از شیعیان ما مشکلی در زندگی داشت و به اتاق نخست وزیری مراجعه کرد اما تو او را راه ندادی و به نگهبان گفتی که به او بگوید نخست وزیر وقت ندارد! اکنون من هم وقت دیدار با تو را ندارم و از دست تو ناراحت هستم. علی بن یقطین شدیدا ضمن ابراز ندامت از عمل خود، عذرخواهی کرد و از امام درخواست کرد تا او را ببخشند. امام کاظم(ع) نیز او را نوازش کرد و پذیرفت.

 

استاد انصاریان اظهار داشت: این داستان باید مورد توجه همه دولتمردان و صندلی‌دارها قرار بگیرد. شما مردم هم باید روزی هزار مرتبه خدا را شکر کنید که صاحب پست و مقام نشده‌اید وگرنه در قیامت حساب و کتاب سختی داشتید.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از مصادیق قطعی نورالله است، اظهار داشت: نور اباعبدالله(ع) با نور حق تعالی پیوند خورده است و این نور را تا قیامت نمی‌توان خاموش کرد. پروردگار می فرماید که عده‌ای تا قیامت با حرف‌های نجس خود می‌خواهند این نور را خاموش کنند اما من پشتوانه این نور هستم و این نور را تا اوج کمال بالا می‌برم. همانگونه که پیش از محرم عده‌ای پیام‌هایی ارسال می‌کردند مبنی بر اینکه در جلسات عزاداری شرکت نکرده و سیاه‌پوشی نکنید اما مشاهده می‌کنید که حضور مردم چند برابر شده است. جوانان و عزیزانم از جلسات اباعبدالله(ع) هیچگاه فاصله نگیرید چرا که این نور دست گناه را از روی سر ما برمی‌‌دارد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ریا باطل‌کننده تمامی اعمال نیک است، تصریح کرد: ما باید مراقب باشیم که اعمال خود را با ریا مخلوط نکنیم چرا که ریا قدرت باطل کردن تمامی اعمال مثبت انسان را دارد هرچند تنها جایی که ریا نمی‌تواند عملی را باطل کند، گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) و کمک به مجالس سوگواری اباعبدالله(ع) است. در کتاب شریف کامل الزیارات آمده است که امام صادق می‌فرمایند خدایا! گریه‌کنان حسین(ع) را مورد رحمت قرار بده!

 

استاد انصاریان با بیان اینکه دهه محرم جای گناه نیست، بیان کرد: حتی اگر با امام حسین(ع) ارتباطی ندارید به احترام امام حسین(ع) از اعمال خود مواظبت کنید؛ قطعا امام حسین(ع) این احترام شما را جواب داده و به شما کمک می‌کنند. 

0
100% (نفر 3)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
نمایشگاه معرفی نبی مکرم و عظیم الشان اسلام حضرت ...
فعالیت یک گروه شیطان پرستی در اصفهان
مدیر حوزه علمیه قم :همه استان‌ها دارای کرسی دروس ...
ششمین بیانیه مجمع جهانی اهل بیت (ع) در خصوص حوادث ...
۱۹۰۰ قمی به حج تمتع اعزام می‌شوند
جبهه خلق برای آزادی فلسطین: به هر کشوری که به ...
سفر یکی‌ازمراجع تقلید نجف به ایران+تصاویر
آغاز ثبت‌نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت
روشن کردن۱۱۸۲ شمع به مناسبت ولادت امام زمان(عج) + ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^