فارسی
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - الاثنين 26 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 7
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 5 مرداد 1402 ساعت 6:11 بعد از ظهر

استاد انصاریان در روز تاسوعای حسینی مطرح کرد:

چگونه مسلمان از دنیا برویم؟!

استاد انصاریان گفت: به فرموده امام علی(ع)، پست و مقام، ثروت و غرایز جنسی می‌تواند انسان را دوزخی کند.
چگونه مسلمان از دنیا برویم؟!

به گزارش روابط عمومی موسسه دارالعرفان، استاد حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه علمیه، در مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی در حسینیه هدایت به بیان ویژگی‌های عباد صالح خداوند پرداخت و اظهار داشت: زمانی که حضرت یوسف(ع) به امیری مصر رسید، جبرئیل او را زیر نظر گرفت تا ببیند چه عکس العملی انجام می‌دهد چرا که به فرموده امام علی(ع)، پست و مقام، ثروت و غرایز جنسی می‌تواند انسان را دوزخی کند.

 

وی ادامه داد: شب فرا رسید و مصر به خواب رفت، یوسف(ع) صبر کرد که چشم نگهبانان هم گرم خواب شود، لباس کهنه بی‌ارزشی را پوشید از در کاخ مصر خارج شد و به بیابان رفت، وارد گودالی شد و صورت خود را روی خاک گذاشت و متضرعانه به پروردگار عرض کرد: خدایا از کل کره زمین اندک حکومت در اختیار من گذاشتی و اندکی علم باطن به من عطا کردی پس این حکومت و علم جای غرور و کبر ندارد. ای آفریننده آسمان‌ها و زمین من از تو می‌خواهم من را مسلمان از دنیا ببری و در بی‌دینی، غرور و تکبر و با پرونده‌ای پر گناه عمر من را نگیری. 

 

استاد انصاریان افزود: علامه حلی در حال مرگ و احتضار بود، پسرش دو مرتبه به پدر گفت شهادتین را بگو اما علامه با عصبانیت گفت نه! پسرش به اتاق دیگری رفت و نمازی خواند و از خدا خواست تا پدرش را در حین احتضار یاری کند. پیش پدر برگشت و از او درخواست کرد تا شهادتین را بگوید و علامه شهادتین را گفت. پسر پرسید چرا در دو مرتبه قبلی شهادتین را نگفتی؟! پاسخ داد لحظاتی پیش شیطان در کنار اتاق بود و می‌گفت اگر می‌خواهی راحت جان دهی تسلیم من شو و بگو هرچه می‌دانستم دروغ بوده است و من پاسخ می‌دادم نه! الان از اتاق رفت و من شهادتین را گفتم.

 

این مفسر قرآن کریم به بیان خاطره‌ای از آیت الله میلانی پرداخت و گفت: روزی خدمت آیت الله العظمی میلانی رسیدم و بعد از یک ساعت گفتم آقا اجازه می‌دهید مرخص شوم و به مسافرخانه بروم؟! آقای میلانی گفت نه! امام رضا(ع) زائرانی که از شهرهای دیگر به زیارت می‌آیند را خیلی دوست دارد و برای آنها اهمیت ویژه ای قائل است، به نیت من به حرم امام رضا(ع) برو و از ایشان بخواه پیش خدا شفاعت کنند تا هادی [آیت الله میلانی] مسلمان از دنیا برود.

 

وی با اشاره به مقام شفاعت حضرت عباس(ع)، اظهار داشت: روزی یک دزد نزد آیت الله بروجردی حاضر شد وگفت من مغازه‌های زیادی را زده‌ام، حالا چیکار کنم؟! آقای بروجردی گفت خمس و رد مظالم مال خود را پرداخت کن و سپس به مغازه‌هایی که از آنها دزدی کرده‌ای برو و پول آنها را پس بده. آن دزد به تمام مغازه‌هایی که از آنها دزدی کرده بود رفت، برخی پول را گرفتند و برخی دیگر حلال کردند و بدین ترتیب پاک شد. روزی از عده‌ای که قصد سفر به کربلا داشتند، خواست تا او را هم همراه خود ببرند. به کربلا رفت و به ضریح حضرت عباس(ع) دخیل بست و گفت من همه حساب‌هایم را پاک کرده‌ام، من را از خودت جدا نکن، همین را گفت و همان جا کنار ضریح جان داد و مسئولان حرم جنازه را در همان حرم حضرت عباس(ع) دفن کردند.

0
100% (نفر 7)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
شعر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی براي حضرت ...
شيعيان عراق خواستار بازسازی بقيع
مراجع شیعه از ضریح امام حسین (ع) می‌گویند
گزارش تصويري/ عاشوراي حسيني در قم
پایان مسابقه بین‌المللی حفظ خطبه حضرت زینب(س) در ...
آغاز ثبت‌نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت
کعبه در محاصره جرثقیل‌ها/ فاجعه‌ خونین در شهر ...
زيارت جناب مسلم بن عقيل (قدس اللّه روحه و نور ...
برنامه سخنرانی استاد حسین انصاریان در دهه اول ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^