نگرشی مثبت به دنیا
جهانبینی امیر مؤمنان علی(ع) دنیا را مثبت ارزیابی و آن را عاملی برای تحول انسان در دنیا معرفی مینمایند. در نگرش حضرت علی(ع)، هر انسان میتواند از عمر کوتاه و محدود خود در دنیا، سودی بینهایت کسب کند. بر هر زن و مردی لازم است تا با ...
من می خواهم همه چیز بنده شما باشد، در مشت شما باشد و تابع و تسلیم شما باشد. و این راه دارد و راهش این است که شما هم بنده من باشید.بندگی یعنی تسلیم و فرمانبر خدا بودن ، در روایت آمده است: من عبد الله عبد الله له کل شیء: هر کس بندگی خدا کند همه چیز بندگی او ...
در آیاتی از قرآن کریم خداوند با توجه به اینکه از بندگان خارج از توانشان تکلیف نمی خواهد، فاکتورهایی برای رسیدن به راحتی ارائه می دهد و در ادامه نیز بیان می کند که مراد از این راحتی چه می باشد....بر تن نمودن جامه بندگی مستلزم پا نهادن بر روی خواهش های ...
يكى از ياران پيامبر، صلى الله عليه وآله، گفته است: در حمله به مملكت كفر، سردار مشركان پرسيد: علت حمله شما به مملكت ما چيست؟ گفتم: شما خيال كرديد ما براى فتح خاك شما آمدهايم، در حالى كه ما در عربستان خاك داريم؛ شما خيال كردهايد ما براى ...
ادامه حدیث ریّان بن صلت؛علماء گفتند: بفرمایید آیا خداوند برگزیدن را در کتاب خویش تفسیر نموده است؟ حضرت رضا علیه السلام فرمودند: برگزیدن را در ظاهر قرآن در دوازده موضع تفسیر فرموده است
و این غیر از مواردى است که در باطن و تأویل قرآن آمده ...
عبادت کلید رهایی انسان از قید بندگی دیگران و در گشوده بر روی نیازهای انسان است؛عبادت نقطه تکوین آدمی و راه رسیدن به سعادت و رستگاری و قرب الهی است.عبادت،تسلیم محض و اطاعت بی چون و چرا از حکیمی است که جز درستی از او سر نمی زند و جز به راستی فرمان نمی ...
بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمدلله رب العالمین صلاة و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین حبیب الهنا و طبیب نفوسنا ابی القاسم محمد صلی الله علیه و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین و المعصومین المکرمین».
حقیقت آزادی در فرهنگ اسلامی
-سلوک معنوی، شرط ...
يكى از ياران پيامبر، صلى الله عليه وآله، گفته است: در حمله به مملكت كفر، سردار مشركان پرسيد: علت حمله شما به مملكت ما چيست؟ گفتم: شما خيال كرديد ما براى فتح خاك شما آمدهايم، در حالى كه ما در عربستان خاك داريم؛ شما خيال كردهايد ما براى ...
استاد حسین انصاریان اظهار داشتند: پروردگار عالم در قرآن مجید از دو خورشید مادی در منظومه شمسی و خورشید معنوی در عالم امکان یاد میکند؛ در سوره نبأ با عبارت «و جعلنا سراجا وهاجا» به خورشید مادی و در سوره احزاب با عبارت «یا ایها النبی انا ...