با توجه به نجات بنىاسرائيل از چنگال فرعونيان و عبور از ميان امواج رود نيل در كمال سلامت و آزاد شدن از چهل سال بيابان گردى، و به دست آوردن نعمت شهرنشينى، و روان شدن دوازده چشمه آب كه منشأ بركات و منبع نعمات بود، مىبايست اين قوم با تنظيم امر معيشت و ...
منابع:
کتاب : تفسير حكيم ج3
نوشتہ : استاد حسین انصاریان
پيمان حق از بنىاسرائيل در حقيقت دعوت از آنان به يك سلسله مسائل اعتقادى و اخلاقى و عملى است كه در تورات آمده و آنان هم پس از حوادثى به آن حضرت آراسته شدن به ...
منابع:
کتاب : تفسير حكيم ج3
نوشتہ : استاد حسین انصاریان
موسى به پرستش كنندگان گوساله و آنان كه نسبت به وقوع جنايت عظيمى بر ضد توحيد سكوت كردند و از امر معروف و نهى از منكر باز ايستادند «1» البته به فرمان حضرت حق ...
منابع:
کتاب : تفسير حكيم ج3
نوشتہ : استاد حسین انصاریان
شعائر الهى كه از نظر معنوى و ارزش وجودى مورد توجه حضرت حق هستند و هر يك راهنمائى و نشانى براى عبادت خالصانهاند به خاطر اين كه اضافه تشريفى به وجود مقدس ...
منابع:
کتاب : تفسير حكيم ج3
نوشتہ : استاد حسین انصاریان
حضرت حق از بنىاسرائيل خواست كه فروتنانه وارد دروازه منطقه مقدس شوند يا به معناى ديگر از آنان خواست كه نسبت به توحيد و نبوت و تورات و خلاصه آئين الهى و فرهنگ حق ...
قرآن کریم حضرت عیسی را یک بشر می داند که از طریق اعجاز و بدون پدر از مریم به وجود آمده و به عنوان پیامبر و برای ارشاد مردم مبعوث شده است و مانند سایر پیامبران با خداوند جهان در ارتباط بوده، حقائقی دریافت می کرده و به مردم ابلاغ می نموده است.نه خدا بوده ...
منابع:
کتاب : تفسير حكيم ج3
نوشتہ : استاد حسین انصاریان
كشتن انسان و ريختن خون او به ناحق و براساس ستم و ظلم، و نشانيدن خانوادههائى بىگناه به داغ و عزاى او از گناهان كبيره و معاصى بزرگ است و براى شفاى زخم داغ ...