فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

سریال كارتونی قاتل شیعیان و مسیحیان ساخته شد

به گزارش شيعه آنلاين، سريال کارتون انيميشني سه بعدي شخصيت تاريخي «صلاح الدين أيوبي» با نام «صلاح الدين .. قهرمان اسطوره اي» با هزينه اي بالغ بر هشت و نيم ميليون دلار توسط مؤسسه شبکه الجزيره قطر ساخته شد.

مراسم رونمايي از اين سريال پرهزينه، پنج شنبه شب گذشته طي مراسمي رسمي و با حضور مسئولان اين شبکه ماهواره اي و  سريال کارتوني قاتل شيعيان و مسيحيان ساخته شد تعدادي از چهره ها و شخصيت هاي فرهنگي و سياسي قطر و ديگر کشورهاي جهان، در دوحه پايتخت قطر برگزار شد. پخش اين سريال انيميشني که با همکاري يک شرکت سينمايي مالزيايي ساخته شد، از جمعه آغاز شد و قرار است ساعت 18 به وقت مکه مکرمه، جمعه هر هفته پخش شود.

گفتني است ساخت اين سريال کارتون انيميشني سه بعدي که در شبکه الجزيره کودکان پخش مي شود، سه سال به طول انجاميد و اولين توليد مشترک ميان مالزي و قطر به شمار مي رود.

در همين راستا «محمود بوناب» مدير اجرايي شبکه الجزيره کودکان در اين باره گفت: سريال کارتوني «صلاح الدين .. قهرمان اسطوره اي» از شخصيت تاريخي «صلاح الدين أيوبي» نشأت گرفته اما داستان اين سريال کارتوني به طور کامل و صد در صد برگرفته از زندگينامه اين شخصيت تاريخي نيست بلکه مي توان گفت اکثر بخش هاي آن برگرفته از زندگينامه واقعي وي است. مابقي داستان عبرت هاي تاريخي است که از شخصيت ها و ماجراهاي ديگر تاريخي گرفته شده است.

وي در ادامه افزود: اين سريال کارتوني که 26 قسمتي است، براي سنين 12 تا 15 سال ساخته شده و در ساخت آن از جديدترين تکنولوژي هاي فني روز دنيا استفاده شده است. با توجه به کيفيت بالا و زيبايي داستان اين سريال، مسئولان شبکه الجزيره به فکر آن افتاده اند که از روي اين داستان يک فيلم سينمايي بسازند.

صلاح الدين أيوبي کيست؟
«صلاح الدين أيوبي» فرمانروای ایوبی و یکی از سرداران مسلمان در جنگ‌های صلیبی بود. ایوبیان دودمانی کردتبار بودند که از ۱۱۷۱ تا ۱۲۶۰/۱۲۵۰ميلادي در مصر، سوریه و عراق فرمانروایی کردند. پایتخت‌های ایشان دمشق و قاهره بود.

«صلاح الدين» در دوران حکومتش سه هدف عمده را دنبال می‌کرد: 1- استوار ساختن قدرت حکومت برای خود و خاندان ایوبی 2- سرکوب شیعیان 3- جنگ با صلیبیون. وي به هر سه هدف خود تا حد زیادی دست یافت.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

عبادت، علت رشد و كمال‏
ناله نفس
نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...
روپوش قبر مطهر امام حسين(ع)، در اصفهان دوخته ...

بیشترین بازدید این مجموعه

تفسیر سوره واقعه (2) تهران (مسجد حضرت امیر (ع)) ...
هفهاف بن مهند راسبى
عارف كيست ؟
نفس و هفت مرحله آن
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
مفهوم شكر، مدح، حمد
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
زمام امور در دست حق‏
حسابگرى دنيا
مقام وحدت در كلام طبسى‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^