فارسی
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 - الخميس 29 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

در اصرار به (درخواست از) خداى تعالى

از دعاهاى امام عليه السلام است در اصرار به (درخواست از) خداى تعالى


•    اى خدايى كه در آسمان و زمين چيزى بر تو پنهان نباشد. چگونه بر تو پوشيده باشد اى خدايم آنچه خود آفريده اى، و چگونه شمارش نتوانى آنچه كه خود پديد آورده اى، و چه سان از تو پنهان باشد آنچه خود سامانش داده اى؟ يا چگونه ياراى فرار از درگهت داشته باشد آن كه تنها به روزى ات حيات يافته، و چگونه از بند عذابت نجات يابد آن كه راهى جز در قلمرو فرمانروايى ات ندارد؟

•    منزهى و پاك اى خدا، هراسناك ترين مردمان از تو آنانند كه بيشتر دانند. و افتاده ترين ايشان آنانند كه بيشتر فرمان برند و فرومايه ترين آنان آن كسانند كه روزى تو خورند و ديگرى پرستند.

•    پاكى اى خدا، كه به تو شرك ورزد و پيامبرت را به دروغ نسبت دهد از سلطنت چيزى نكاهد، و آن كه تقدير تو را نپسندد ياراى تغيير آن هرگز ندارد و آن كه قدرتت را انكار كند از قهر و غضبت خود را در امان ندارد. هر كه ديگرى پرستد از دست تو به در نرود. و آن كه مرگ را نخواهد در دنيا جاويد نيايد.

•    منزهى و پاك اى خدا، چه سترگ است مقامت و چه چيره است پادشاهى ات، و چه استوار است قدرتت، و چه رساست فرمانت.

•    منزهى و پاك اى خدا، حكم مرگ را بر همگان جارى ساخته اى، چه يكتاپرست باشد و چه كافر بود. همه شرنگ مرگ چشند، و به سوى تو آيند. تو بى شمار خير دهى و بسى والايى، خدايى جز تو نباشد، يكتا و بى همتايى.

•    خدايا، به تو ايمان دارم و پيامبرانت را راستين مى دانم، كتابت را قبول دارم، و از هر چه ديگران مى پرستند روى گردانم و از هر معبودى جز تو بيزارم.

•    خدايا، صبح و شام مى گذرانم و عمل خويش را ناچيز مى شمارم، و اعتراف به گناه و خطايم دارم به دست خود به خويش ستم روا داشتم و خود را خوار كردم و با كردارم تباه ساختم، هواى نفسم مرا به ورطه هلاكت انداخت و شهوت پرستى ام محرومم ساخت.

•    آقاى من، از تو مى خواهم به سان كسى كه به سبب آرزوهاى دور و درازش دلباخته بيهوده كارى است، و بدنش به خاطر تن پرورى اش غافل و در بى خبرى است، و قلبش به واسطه فراوانى نعمت هايت مست خواب است و انديشه اش براى سفر آينده كوتاه است.

•    از تو مى خواهم همانند كسى كه آرزوها بر او چيره شده، و هوس ديوانه اش كرده، و دنيا در دل او جاى گرفته و مرگ بر او سايه افكنده از تو مى خواهم مانند كسى كه گناهانش را بسيار مى پندارد و به خطاهايش اقرار دارد از تو مى خواهم مانند كسى كه خدايى جز تو ندارد و سرپرستى جز تواش نباشد، رهاننده اى از تو در خاطر براى خود نمى انگارد و پناهى از تو جز خودت ندارد.

•    خداى من، به حقت كه به جاى آوردن آن را بر همه واجب كرده اى، و به نام مهينت كه به پيامبرت فرمان داده اى تا تو را بدان تسبيح گويد و به بزرگى ذات گرامى ات كه نه فرسوده مى شود و نه تغيير مى يابد نه دگرگون گردد و نه فنا پذيرد از تو مى خواهم كه بر محمد و خاندانش درود فرستى و مرا با پرستشت از هر چيزى بى نياز سازى و جانم را با ترس از درگهت از غم دنيا آرامش بخشى و با رحمتت مرا به وادى كرامت و نعمت هاى بى شمارت بازگردانى.

•    خدايا، من تنها به سوى تو مى آيم و از تو بيمناكم از تو فريادرسى مى طلبم و به تو اميد بسته ام و تنها تو را مى خوانم و به آستانت پناه آرم و به تو تكيه مى كنم و از تو يارى مى جويم و به تو ايمان دارم و بر تو توكل مى كنم و تنها به جود و كرمت دلگرمم.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

دعای امام سجاد(ع) درباره رحمت و مهربانى
در دور ساختن مكر و فریب دشمنان و بازگردانیدن سختى ...
ابتدا حمد و ثناى خداوند عزوجل را نمود
درخواست «از خدا» در دور گردانیدن اندوهها
در خضوع و فروتنى براى خداى توانا و بزرگ
در اصرار به (درخواست از) خداى تعالى
در تضرع و زارى و خضوع و فروتنى
در ترس (از خداى تعالى)
در روز اضحى (عید قربان كه دهم ماه ذى الحجه است) و ...
در روز عرفه (نهم ماه ذى الحجه)

بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^