فرهنگ كوثر - شماره 4مناسبت هاامام حسن مجتبی(ع) بعد از امضای قرارداد صلح از کوفه به مدینه جدش پیامبر خدا(ص) بازگشت و حدود ده سال در جوار ملکوتی پیامبر(ص) و مسجد النبی(ص) گام های بسیار اساسی برداشت.
تا سیره و سنت پیامبر و اهل بیتش را به مردم جهان ...
عزت و افتخار حسینی در مبارزه با انحرافات و بدعتها
نويسنده:محسن رنجبرمنبع:فصلنامه معرفت
اشاره
در پاسخ به این پرسش(1) كه آیا امام حسین علیهالسلام در برابر اعمال و رفتار معاویه سكوت اختیار كردند یا به مبارزه سیاسی پرداختند و اگر سكوت نكردند، چه ...
معاويه بن ابى سفيان همواره تلاش مىكرد به شيوههاى گوناگون (با نامه، پيك، ترغيب، تشويق و ...) اولياى خدا و شيعيان ناب امير المؤمنين، عليه السلام، را محاصره كرده و اين بزرگواران را به نحوى فريب دهد، بلكه مردم نيز به تأسى از آنان از وجود مبارك امير ...
كسى نيست كه بنىاميه را از پليدترين چهرههاى ننگين بشرى نداند؛ كسى نيست كه از جنايات و مظالم اين وحشيان خطرناك خبر نداشته باشد؛ كسى نيست كه نداند، بنىاميه مسير قسمت مهمّى از تاريخ حيات بشر را از پاكى به ناپاكى منحرف كردند؛ كسى نيست كه ...
بسم الله الرحمن الرحیم
«الحمد لله رب العالمین الصلاة و السلام علی سید الأنبیاء و المرسلین حبیب إلهنا و طبیب نفوسنا ابو القاسم محمد صلی الله علیه و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین المکرمین».
اثر تربیتی توجه به حکمت الهی و معنای ...
در احوالات اين بزرگواران آمده است كه معاويه هر كارى كرد كه آنان را به سازش دعوت كند نپذيرفتند و گفتند: محال است از حق دست برداريم. در نتيجه، يك روز با همان زنجيرهايى كه به گردن و دست و پايشان بود، آنها را از زندان بيرون آوردند و از دمشق به منطقه مرج ...
معاويه براى شكار ياران امير المؤمنين، عليه السلام، به تمام مناطق دستاندازى كرده بود. از جمله، توسط مأمورينش براى يكى از اهالى بصره، به نام ابو الاسود دؤلى، عسل زعفرانى فرستاده بود؛ چون شام منطقه كشاورزى خوبى بود و باغات فراوان و آب و هواى خوبى ...
سال سوّم هجری قمری است. نیمی از ماه مبارک رمضان گذشته است، علی و زهرا این دو نور چشم رسولخدا(ص) لحظه شماری می کنند تا اوّلین هدیه الهی و نخستین گل خوشبوی درخت نبوّت و ولایت را از خدای خود در این ماه خجسته دریافت دارند. سرانجام در نیمه ماه و در بهترین ...
روایتی تنها در یکی از منابع از امام حسن(ع) نقل شده که در بخشی از آن آمده است: «وَ اللهِ یَا حُجْرُ لَوْ أَنِّی فِی أَلْفِ رَجُلٍ لَا وَ اللهِ إِلَّا مِائَتَیْ رَجُلٍ لَا وَ اللهِ إِلَّا فِی سَبْعِ نَفَرٍ لَمَا وَسِعَنِی تَرْکُه»؛ ای ...