در ديدگاه بهائي اگرچه به دنياي ديگر توجهي شده و براي بعد از اين دنيا هم دنياي ديگري تصوير شده است اما از معاد به
مفهوم قيامت و رستاخيز كه در فرهنگ وانديشه اسلامي مطرح است خبري نيست رهبران و مبلغين بهائي با توجيه و تأويل نابجا
و خارج از ايات قرآن ...
یکی از موضوعات مسلم و قطعی در مذهب اسلام ،وجود اشیاء نجس و طاهر میباشد که در این موضوع بین مذاهب مختلف ،اختلافی وجود ندارد .
طهارت دارای دو نوع میباشد :1 . طهارت ظاهری که به معنای پاکی از نجاسات است 2 . طهارت باطنی که در مورد وضو ،تیمم و غسل ...
مهیا نبودن شرایط در ایران ، دلیل ازدواج نکردن بهائیان با محارم در ایران
در پاسخ به این پرسش که «آیا در ایران ازدواج با محارم در فرقه ضاله بهائیت صورت می گیرد یا خیر»؟؟ در جواب باید گفت: اینجا دو مسئله مطرح است که حکم ازدواج با محارم در بهائیت ...
سؤال:
یکی از ادعاهای بهائیان این است که شیخ مرتضی انصاری، با وجود این که از بزرگترین علمای شیعه و معاصر حسین علی نوری بودند، هرگز او را تکفیر نکرده و نقدی را بر راه و روش او وارد ندانسته اند. آیا در تاریخ، خلاف چنین ادعایی ذکر شده است؟ آیا اثری از نقد ...
سید کاظم رشتی جانشین شیخ احمد احسایی و استادعلی محمد باب
سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري شيخيه را برعهده گرفت .
او در سال ١٢١٢ هجري در رشت متولد شد و در حدود ...
پس از آغاز پادشاهی «ناصرالدین شاه»، میرزاتقی خان امیرکبیر که از نقش میرزا حسینعلی نوری در تحرکات و بلوای بابیان خبر داشت، او را به عراق تبعید کرد. میرزا حسینعلی نوری پس از عزل و قتل ناجوانمردانه امیرکبیر(۱)، که بهائیان آن را انتقام الهی می نامند، (۲) ...
رهبران بهائیت همواره بر جدایی دین از سیاست تأکید داشته و به دنبال آن، بر عدم پیوند بهائیت و بهائیان با جهان سیاست اصرار میورزند.
عباس افندی بر آن بود که «بین قوای دینییه و سیاسیه تفکیک لازم است» و هم او ...
در بحث مهدویت، دو گونه انحراف وجود دارد:
أ. گروهی با مصداق سازی، مردم را به انحراف کشاندند تا به منافع خود برسند؛
ب. دسته ای با ادعای مهدویت، از جایگاه زمانی و مکانی خود سودجویی می کردند.
از آنجا که همه مسلمانان به وجود مهدی موعود (عجل الله تعالی ...
بهائیت فرقه ای منشعب از آیین بابی است.بهائیان این آیین را دین میخوانندولی مسلمانان عموماً آن را به رسمیت نشناخته اند و آن را فرقه ای منحرف میشمارند و معمولاً تعبیر «فرقه ضاله» را برای آن به کار می برند.
بنیانگذار آیین بهائی، میرزا حسینعلی نوری ...
اعتقاد به وجود منجي جهاني، و اهتزاز پرچم حاکميت توحيد در پايان جهان به دست پيشواي عدل و آزادي (حضرت حجة بنالحسن العسکري)، «باور حياتبخش» ي است که شيعه را در طول تاريخ پرنشيب و فرازش - به رغم تحمل آزارها و آسيبهاي فراوان از سوي دشمنان مقتدر و ...
جریان احمدالحسن، همانند بسیاری از جریانهای انحرافی، بیش از آنکه یک فرقه دینی بوده باشد، یک جنبش سیاسی است.
جریان یمانی از کشور عراق آغاز شده و در حال حاضر در ایران، آلمان، ایتالیا، افغانستان، سوئد و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال گسترش ...
همانطور که گفته شد در بهائیت فقط ازدواج با مادر ( زن پدر ) حرام اعلام شده است و هیچ حکمی در منابع بهائی که به طور صریح حرمت ازدواج با دیگر محارم را عنوان کرده باشد وجود ندارد و این را با قطع یقین می گویم .
اما این دینی که بنا بوده بیاید و اسلام را کامل ...
سید علی محمد شیرازی با کم ترین بضاعت علمی، مدعی جانشینی سیدکاظم رشتی شد، البته داعیۀ او بسیار فراتر از جانشینی سید کاظم رشتی بود. ادعای وی بابیت و نیابت خاصۀ امام دوازدهم شیعه بود؛ گرچه بهائیان می کوشند او را برتر از آن چیزی معرفی کنند که وی خود ...
در اینجا نیز میرزا بهاء تحت تاثیر محیط تمدن جدید واقع شده و بدون اینکه در پیرامون این موضوع دقیقا تدبر و تفکر نماید، بطور مطلق سوال نیازمندان را تحریم و اعطای در مقابل سوال را نیز ممنوع کرده است.
در اقدس می گوید: لایحل السوال و من سئل حرم علیه ...
ارتباط و تعامل متقابل سران بهائيت با كشورهاي سلطه جو و استعمارگر
بهائيت از ابتداي شكل گيري آلت دست قدرتهاي استعماري بوده و به صورت يك اهرم و ابزار مطمئن به بهره برداري هاي مختلف رسيده است. اين بهره برداري هاي ابزاري از فرقه هاي مختلف و انشعاب ها و ...
در پائين مطلبي را ملاحظه مي كنيد كه نمونه كامل وحدت عالم انساني و برابري در ديانت بهايي را به تصوير مي كشد و انصافا كه چه دين كاملي است و من به اين فكر فرو رفته ام كه به راستي دين اسلام كه مي گويند اين همه دين كاملي است چرا به اين موضوع مهم و اساسي ...
نقش استعمار در پيدايش بابي گري و بهائي گري و تقويت آن دو
يکي از سياستهايي که دشمنان اديان الهي همواره آن را دنبال ميکردند، تحريف مذهب حق و اختراع مذهب جديد به جاي آن بود. «مذهب تراشي» از دير زمان رايج بود و هميشه در کنار دعوت حق پيامبران ...
فرقه شیخیه، براساس تعالیم شیخ احمد احسایی، در نیمه اول قرن سیزدهم هجری قمری، به وجود آمد. پیروان این فرقه، مجموعاً از مردم بصره، حله، کربلا، قطیف، بحرین و بعضی از شهرهای ایران بودند . اساس این مذهب، مبتنی بر امتزاج تعبیرات فلسفی قدیم متأثر از آثار ...
مکتب شیخیه توسط شخصی به نام شیخ احمد احسائی (1242-1116 هـق) از اهالی احساء ، پایه گذاری شد که با ارائه تعبیرات فلسفی و عرفانی جدید درباره مقولاتی مانند ماهیت «روح» ، کیفیت معراج ، مفهوم «هورقلیا» ، «رکن رابع» و «شیعه کامل» و همچنین مقام امام در سلسله ...
در قزوين به علت عقيده خاص شيخ در باب معاد جسماني از جانب ملامحمدتقي بَرَغاني، معروف به شهيد ثالث، مورد تکفير قرار گرفت که در پي آن جمعي از علما و بسياري از مردم خود را از شيخ دور کردند ، تلاش «شاهزاده ركن الدوله علينقي ميرزا»، حاکم قزوين ...