فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

زمین مسجد تنسی به آتش كشیده شد/20 هزار دلارجایزه برای یافتن مظنون

به دنبال ایجاد حریق در محلی که قرار بود در شهر تنسی آمریکا مسجدی ساخته شود، بازرسان فدرال جایزه 20 هزار دلاری برای یافتن اطلاعات درباره فرد مظنون تعیین کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع اینترنتی، محل جدیدی که برای ساخت مسجد مسلمانان در شهر تنسی درنظر گرفته شده بود مجوزها و موافقتهای رسمی را برای ساخت مسجد جدیدی در ماه می کسب کرده بود اما پس از طرح ساخت  مسجد 13 طبقه نیویورک در نزدیکی محل حملات یازدهم سپتامبر بحثهای شدید و جنجال برانگیزی علیه مسلمانان در شهرهای مختلف آمریکا شدت گرفته است.

از آن زمان تا کنون مخالفت با ساخت این مسجد در صدر اخبار بین المللی جای گرفته است و سرمایه دارانی که این پروژه را حمایت می کنند از سوی گروه های مخالف متهم به تأمین بودجه از منابعی هستند که دولت آمریکا آنها را مجاز نمی داند.

این مناقشات موجب شده مخالفان خصومت خود را علیه مسلمانان بیشتر کرده و با ساخت مرکز اسلامی و مسجدی در ایالت تنسی نیز مخالفت کنند.

براساس اعلام دفتر کلانتری راثرفورد، آتش نشان ها اظهار داشتند که بوی شدید سوخت دیزلی از آتش به مشام می رسید که در کامیون کمپرسی مصرف می شود. این درحالی است که مقامات هنوز درباره آتش سوزی اظهار نظر نکرده اند و این امر به مشخص شدن نتایج آزمایشگاهی بستگی دارد.

دفتر "الکل، تنباکو، سلاح گرم و مواد منفجره" در اف بی آی جایزه 20 هزار دلاری را برای دریافت اطلاعات درباره مظنون این آتش سوزی تعیین کرده است.

کیث مؤسس  این دفتر اظهار داشت که اف بی آی درباره انگیزه این آتش سوزی و اینکه آیا ناشی از انزجار علیه مسلمان بوده یا خیر تصمیم گیری نمی کند.

حسام فتحی یکی از متولیان مسجد اظهارداشت که عامل این آتش سوزی از این منطقه نیست و توجه مظنون از بحثهایی که درباره مسجد نیویورک مطرح شده به تنسی معطوف شده است.

اعضای مرکز اسلامی مورفریسبورو اظهار داشتند آنها سالهای سال بدون هیچ مشکلی در این جامعه به عبادات خود می پرداختند.

صفا فتحی از اعضای این مرکز اسلامی اظهار داشت از سال 1980 همراه خانواده خود در این شهر زندگی می کند و از رخدادهای اخیر بسیار متعجب شده است، حتی پس از یازدهم سپتامبر نیز مسلمانان محلی با چنین مشکلاتی رو به رو نبوده اند، حتی ساخت مسجد تنسی پاسخهای مثبتی از پیروان ادیان مختلف در سراسر کشور دریافت کرده بود.

وی افزود: نامه بسیار دلگرم کننده ای از ایالت یوتا به دست ما رسید که همراه آن 50 دلار بود که نوشته شده بود این تمام مبلغی است که در اختیار داشته و می توانم به ساخت این مسجد کمک کنم.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...
روپوش قبر مطهر امام حسين(ع)، در اصفهان دوخته ...
اسرار طواف‏
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏

بیشترین بازدید این مجموعه

آثار معرفت نفس
عمل صالح چیست
محبت به شقى ترین مردم
شكر ، بالاترين عبادت
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
راه اندازی بخش تخصصی عرفان اهل بیت(ع) در کتابخانه ...
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
سبب هلاكت خلق‏
حرص در روايات‏
زهد يا رهبانيت‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^