فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

ابتكار مسلمانان آمریكا علیه اسلام هراسی

به گزارش شيعه آنلاين به نقل از جماران، مسلمانان آمریکا با هدف ارائه چهره واقعی خود به مردم این کشور اقدام به فیلمبرداری و پست کلیپ های مختلفی تحت عنوان 'دین من، صدای من' از خود و خانواده های مسلمانان کرده اند.

این کلیپ های ویدئویی که بیشتر برای از بین بردن وجه منفی مسلمان ساخته شده و در فضای مجازی اینترنت قرار گرفته، بر روی ابتکار مسلمانان آمریکا علیه اسلام هراسی موضوعاتی چون زندگی مسلمانان، خانواده های مسلمان،تفریحات و حتی تیم های ورزشی آنها متمرکز شده اند تا به گونه ای کاملا واضح نشان دهند که مسلمانان نیز همانند دیگر افراد با زندگی نسبتاً مشابهی هستند.

گروه های مسلمان فعال در زمینه این کلیپ های ویدئویی می گویند که تبلیغات منفی زیادی در رابطه با مسلمانان صورت گرفته است که عامل اصلی ایجاد چنین موج تبلیغاتی منفی گروه های افراطی بودند که دست به اقدامات تروریستی زده اند.

آنها معتقدند که این وجهه واقعی مسلمانان نیست چرا که این گروه های تروریستی، اسلام گرایان واقعی نیستند و باید بگونه ای عمل کرد تا اثر چنین تبلیغاتی را در ذهن مردم آمریکا کمرنگ کرد و واقعیات را به آن ها نشان داد.

اما عامل ایجاد انگیزه برای تهیه این کلیپ ها سر وصداهای اخیری بود که در آمریکا بعد از تأیید طرح ساخت مسجدی در نیویورک صورت گرفت.

پس از مطرح شدن طرح ساخت مسجدی در منطقه گراوند زیرو، خیابانی در نزدیکی محل حملات یازده سپتامبر، اعتراضات بسیار زیادی از سوی مخالفان صورت گرفت. به رغم حمایت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از این طرح، مخالفان به خیابان ها ریختند و اعلام کردند که ساخت مسجد توهین به خانواده های قربانیان حملات به برج های دوقلوی آمریکاست. همین اعتراضات بار دیگر دیدگاه نسبتا بدی را درباره جامعه مسلمانان ایجاد کرد.

اما در این طرح ابتکاری جامعه مسلمانان آمریکا، مسلمانان را تشویق به پست ویدئوهایی در رابطه با زندگی خود کرده است. در برنامه های ویدئویی تهیه شده و قرار گرفته بر روی اینترنت، مسلمانان داوطلب ابتدا به معرفی خود و مهارت هایشان پرداخته و در نهایت با نقل روایتی از اسلام، کلیپ ویدئویی خاتمه می یابد.

مسلمانان در پایان ویدئوهای پست شده به نحوی اعلام می کنند که جامعه مذهبی آن ها به دنبال تحمیل چیزی به گروه و یا جامعه خاصی نبوده و دلیلی برای ترس و یا تنفر از مسلمانان وجود ندارد.

پویش (کمپین) جدید ایجاد شده از سوی جامعه مسلمانان فعالیت های خود را هفته گذشته در واشنگتن دی سی با پرده برداری از یک فیلم ویدئویی یک دقیقه ای از مسلمانان جهان در اقوام، سنین و سمت های مختلف آغاز کرد.

حامیان و مؤسسان این پویش می گویند که هیچ سازمان و یا نهاد خاصی پشت آن ها نبوده و کار آن ها تنها اقدامی خود جوش برای نزدیک تر ساختن جوامع مذهبی مختلف با یکدیگر و از بین بردن ترس و تنفر از برخی افراد مسلمانان است. اعضای این پویش می گویند در طول این یک هفته تبلیغات بسیار زیادی برای تشویق مسلمانان برای تهیه ویدئوهای مشابهی از خود و فعالیت هایشان انجام داده اند.

این کلیپ ها بر روی وبگاهی با عنوان "دین من، صدای من" (http://www.myfaithmyvoice.com) قرار گرفته است. بانیان این طرح می گویند که تبلیغات گسترده تری نیز باید در این زمینه صورت بگیرد.آن ها مشغول جمع آوری کمک های مالی برای تبلیغ کلیپ های تهیه شده در شبکه های تلویزیونی هستند.

پیش از این نیز طرح هایی مشابهی با همین هدف در آمریکا آزمایش شده بود.آخرین باری که چنین فعالیت هایی از سوی گروه ها و سازمان های اسلامی صورت گرفته بود در سال 2003 بود. در آن زمان کمیته روابط آمریکایی-اسلامی در واشنگتن پویشی را تحت عنوان اسلام در آمریکا راه اندازی کرد.

ربیعه احمد، از اعضای پویش"دین من، صدای من"می گوید: شاید یکی از بزرگترین مزیت های چنین اقدامی ایجاد فرصت برای گفتگوی مستقیم و بدون فیلتر با آمریکایی هاست، اینکه به آن ها بگوییم در کنار ادیان متفاوت نقاط مشترک زیادی با یکدیگر داریم.

ربیعه احمد می افزاید: شمار زیادی از مسلمانان ابراز تمایل کرده اند تا از فعالیت های موفق ورزشی خود در این کلیپ های ویدئویی صحبت کنند و اجرای همین موضوع، خود یعنی نمایش دنیای مشابه و موفق مسلمانان.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...
روپوش قبر مطهر امام حسين(ع)، در اصفهان دوخته ...
اسرار طواف‏
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏

بیشترین بازدید این مجموعه

آثار معرفت نفس
عمل صالح چیست
محبت به شقى ترین مردم
شكر ، بالاترين عبادت
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
راه اندازی بخش تخصصی عرفان اهل بیت(ع) در کتابخانه ...
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
سبب هلاكت خلق‏
حرص در روايات‏
زهد يا رهبانيت‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^