فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

حجاب اسلامی در دستگاه های دولتی هلند ممنوع می شود

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از فارس، بر اساس توافقنامه احزاب ليبرال و دموکرات مسيحي هلند حجاب اسلامي در دستگاه‌هاي دولتي هلند ممنوع خواهد شد.

در تاريخ 19 خرداد ماه سالجاري انتخابات پارلماني در هلند برگزار شد که از آن زمان تاکنون چندين دور مذاکره بين احزاب مختلف سياسي که بيشترين درصد آراء را در اين انتخابات بدست آوردند تحت نظارت نماينده ملکه هلند به منظور تشکيل دولت جديد برگزار شد که نتيجه‌اي در بر نداشت.

در نهايت نمايندگان احزاب ليبرال و دموکرات مسيحي با امضاي توافقنامه‌اي بزودي دولت راستگراي اقليت را با پشتيباني حزب ضد اسلامي آزادي به رهبري گرت ويلدرز سازنده فيلم فتنه تشکيل خواهند داد.

روزنامه تلگراف انگليس مورخ 8/7/1389 به نقل از منابع معتبر نزديک به نمايندگان احزاب مذاکر کننده براي تشکيل دولت جديد هلند فاش ساخت که در توافقنامه دولت راستگراي اقليت آمده است که تعداد مهاجرين و پناهندگان در سال‌هاي آينده به صورت چشمگيري کاهش خواهند يافت.

بند مهم ديگر توافقنامه مزبور اين است که برقع و يا روبنده و همچنين داشتن حجاب اسلامي در دستگاههاي دولتي مانند دادگستري، دادستاني و يا پليس هلند ممنوع خواهد شد.

اين تنها چندين بند از توافقنامه ميان احزاب ليبرال، دمکرات مسيحي‌ و آزادي در بخش مهاجرت است. به گفته منابع آگاه در سال‌هاي آينده شاهد سخت گيري هاي بيشتري در اين بخش خواهيم بود.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز گذشته نسبت به توافقنامه دولت جديد هلند که از سوي حزب ضد اسلامي آزادي امضا شده است، اظهار تاسف نمود؛ ولي تأييد کرد که اين مسئله بر روي روابط ميان دو کشور آلمان و هلند تاثيري نخواهد داشت.

صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: ما بايد قبول کنيم که اتحاديه اروپا نسبت به شکل گيري دولت‌هاي کشور‌هاي عضو اختياري ندارد. دولت‌هاي جديد کشور‌ها نبايد باعث قطع روابط ميان هم پيمان‌ها شوند. حزب آنجلا مرکل از وي خواسته بود تا از گروه‌هاي راستگراي کشور‌هاي عضو اتحاديه اروپا دوري کند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حسابگرى دنيا
عبادت، علت رشد و كمال‏
ناله نفس
نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

نسخه جالینوس حکیم
هفهاف بن مهند راسبى
اخلاق چراغ راه زندگى
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
شش خصلت ماندگار
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
محرم يا ربيع کدام اول سال است؟
زمام امور در دست حق‏
اسرار طواف‏
مقام وحدت در كلام طبسى‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^