فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

برگزاری دوره آموزش ائمه جماعات آلمان در دانشگاه اوسنابروگ

دانشگاه اوسنابروک در ایالت لور ساکسونی آلمان به‌عنوان نخستین دانشگاه در آلمان اقدام به ارائه دوره های آموزشی برای ائمه جماعات کرده است تا به ادغام مسلمانان در این کشور کمک کرده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع اینترنتی، برخلاف اظهارات سیاستمداران محافظه‌کار و براساس آنچه که رئیس جمهوری آلمان در بیستمین سالگرد اتحاد دو آلمان تأکید کرد اسلام اکنون به بخشی از جامعه آلمان تبدیل شده است و قرار است ائمه جماعات این کشور برای نخستین بار در یک دانشگاه آلمانی آموزش ببینند.

دولت آلمان ائمه جماعاتی را که در نهادها و موسسات ایالتی آموزش می‌بینند به عنوان همکاران خود در گفتگو با اسلام در آلمان تلقی می‌کند.

درحال حاضر حدود 2 هزار نفر از ائمه جماعات در این کشور به ایراد سخنرانی‌های پس از اقامه نماز و ایراد خطبه می‌پردازند که اکثریت آنها به‌سختی می‌توانند آلمانی صحبت کنند که این امر در نظر برخی از مقامات آلمان مانعی برای ادغام مسلمانان در جامعه تلقی می‌شود.

پروژه آزمایشی دانشگاه اوسنابروگ با هدف پیشگیری از مشکلات ادغام مسلمانان و افزایش تقاضا برای برگزاری این دوره‌ها اجرایی می‌شود.

حدود 100 نفر از ادمه جمعه و سایر مشاوران مذهبی به این برنامه ابراز علاقه کرده‌اند.

این دانشگاه در دوره یکساله خود تنها می‌تواند از 30 نفر ثبت نام به عمل آورد که درمیان آنها مردان و زنانی از بوسنی، کشورهای عربی و ترکیه ثبت نام کرده‌اند.

رئوف سیلان استاد آموزش دینی اسلام در دانشگاه اوسنابروک گفت: این کلاسها از دوشنبه 11 اکتبر ( 19 مهرماه) با محور آموزش دینی، ارتباط اندیشه‌های دینی با زندگی روزمره کودکان، جوانان و اعضای جامعه اسلامی، چگونگی اقامه نماز دانش‌آموزان در اردوهای مدارس، چگونگی ارائه توصیه و اندرز به مسلمانانی که شرکای آنها پیروان دیگر ادیان هستند، احترام به سایر ادیان و ارائه این باور که پیروان تمام ادیان نیز مومن و معتقد هستند تشکیل می‌شوند.

قرار است کلاسهایی برای سایر ادیان نیز تشکیل شود تا آنها مهارتهای گفتگو با سایر جوامع دینی و احترام به آنها را به دست آورند.

علاوه بر این موارد این دوره‌های آموزشی ارائه کننده بینشی جزئی به قانون اساسی آلمان و اروپا است و در بخشی از برنامه‌های اردوهای آموزشی نیز گنجانده شده است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

حسابگرى دنيا
عبادت، علت رشد و كمال‏
ناله نفس
نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

پرهاى پرندگان و حیات انسان
آثار معرفت نفس
عمل صالح چیست
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...
شكر ، بالاترين عبادت
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
سبب هلاكت خلق‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^