فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

گزارش کامل مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی

 بسم ا... الرحمن الرحیم

مراسم   کلنگ  زنی   احداث     ساختمان  مرکز علمی تحقیقاتی   دارالمعارف   الشیعی   بدست   مبارک   مرجع   عالی    قدر جهان تشیع     حضرت آیت ا... العظمی   صافی گلپایگانی (مدظله العالی) با حضور حضرات آیات   و  حجج اسلام آقایان:  سیدمحمد جواد علوی بروجردی، میرزا سیدمحمد یثربی، کریمی جهرمی، افتخاری، حسینی بوشهری،   مسعودی خمینی،     سیدجواد شهرستانی،   محمد جواد  فاضل لنکرانی،     سید احمد  خاتمی،     میرزا هاشم نیازی،   شیخ جعفر   تبریزی،   محمد  جواد   گلپایگانی،     سیدعلی روحانی،   سیدحسن روحانی،   مروی،   شیخ حسن صافی،   جواد محدثی،
 محمد حسین فلاح زاده،   معراجی،   آتش زر،   شیخ محمد رحمانی،   محمدجواد طبسی،   شیخ نجم الدین طبسی   و   نمایندگان   بیوتات معظم مراجع تقلید و جمعی   از     مدیران محترم   ادارات     و  نهادها   و   مدیران   و   اساتید و محققین مراکز حوزوی قم از جمله: جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، دفتر   تبلیغات  اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی، مؤسسه   اسراء،   دارالحدیث، مرکز  تحقیقات   کامپیوتری علوم اسلامی، مؤسسه آل البیت(ع)،   مرکز   تحقیقات   حج،   بعثه   مقام معظم رهبری،     مرکز فقهی   ائمه اطهار  (ع)    و ...   در   تاریخ   سه شنبه 17/1/89   مصادف   با 22 ربیع الثانی 1431 قمری در منطقه عمار یاسر قم به زمین زده شد.
آنچه در ادامه می آید گزارشی از برگزاری مراسم مزبور به همراه متن سخنان جناب آقای آیت پیمان مدیرعامل مؤسسه دارالعرفان الشیعی، حضرت استاد حسین انصاریان و حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این مراسم می باشد.

سخنان جناب آقای پیمان مدیرعامل مؤسسه دارالعرفان الشیعی:
الحمد لله رب العالمین و صلی ا... علی جمیع الانبیاء و المرسلین و علی ائمه طاهرین سیما بقیه ا...الاعظم حجه ابن الحسن العسگری عجل الله تعالی فرجه الشریف
خداوند را شکرگزارم و سپاسگذارم برای همه آلاء و نعماتش، نعمت اسلام، ایمان، قرآن و ولایت اهل بیت(ع) عرض ادب و سلام و درودهای خالصانه خود را به پیشگاه منجی عالم بشریت قطب عالم امکان امام زمان(عج) روحی و ارواحنا عالمین له الفدا
و از آن حضرت مسئلت می کنم که ما را در راه خدمت و در زمینه ترویج فرهنگ قرآن و معالم و معارف اهل بیت(ع) مورد عنایت و توجه خودشان قرار بدهند و این قدم خیر را برکت بدهند با دعای خیرشان و این مرکز در جوار کریمه اهل بیت(ع) و در زمره مراکز حوزه پر برکت و فیاض و پر خیر علمیه قم بتواند به اهداف خودش و به نیات خیر و پاک و صالح مؤسس محترم دانشمند محترم استاد ما حاج آقای انصاریان با لطف الهی با فضل الهی نزدیک شود و خداوند کمک کند به برکت قدوم مبارک شما سروران گرامی و مهمانان معزز انشاءا... این خاک که خودش دشت جمر است و مورد لطف و عنایت امام زمان(عج) است و از برکت اتصال و هم جواری مسجد مقدس جمکران برخوردار است با این قدوم مبارک و انفاس مبارک شما سروران عزیز انشاءا... برکت بیشتر پیدا کند وظیفه خودم می دانم که از یکایک شما بزرگواران بخصوص حضرات آیات و حجج اسلام از یکایک قدردانی و تشکر کنم از حضرات آیات مسعودی خمینی، علوی بروجردی، حاج آقای بوشهری، حاج آقای خاتمی، حاج آقای فاضل و از آیت ا... زادگان روحانی و همه یکایک شما بزرگواران آیت ا... افتخاری و همه بزرگوارانی که در این مجلس حضور پیدا کرده اند محققین گرامی و فضلا و اندیشمندان حوزه و مسئولین و مدیران فرهنگی که در این جمع هستند. بنده اجازه می طلبم که یک گزارش اجمالی و مختصری ازفعالیتهای این مرکز که از سال 87 تدریجاً فعالیتهای خودش را آغاز کرده و در سال 84 رسماً در قم استقرار پیدا کرده و منشأ خدمات خیر و خوبی بوده و برکاتی داشته و دستاوردهایی داشته با نیت و اهداف مقدسی که حاج آقای انصاریان داشتند و تا امروز توانسته هم در عرصه اطلاع رسانی در سطح بین المللی و هم در زمینه ترجمه متون شیعی بخصوص در زمینه پاسخگویی به سئوالات و شبهات اعتقادی و اخلاقی و تربیتی و خانوادگی بالاخص سایر شبهات و سئوالاتی که امروز در واقع مبتلابه همه نسل جوان بخصوص در داخل و خارج کشور هست اقدامات مفیدی انجام داده که بنده گزارشی را تقدیم می کنم:
در این مرکز از سال 84 با استقرار این مرکز در خیابان فاطمی قم در دورشهر در ساختمانی که برای فعالیتهای این مرکز و این مؤسسه در نظر گرفته شده به تدریج هیأت مدیره فعال و هیأت علمی توانمند از بین فضلا و محققین ارزشمند حوزه علمیه قم با مسئولیت محقق گرامی جناب آقای صاحبی و جمعی از صاحبنظران تحقیق و پژوهش دینی و هیآت پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی با عضویت تعدادی از اندیشمندان و محققین که در جمع ما هستند فعالیت کرده و واحد تحقیقات آن به طور تخصصی در چند زمینه مشخص که نیاز آن در حوزه علمیه بیشتر احساس می شد با توجه به اینکه لازم بود از موازی کاری و کارهای تکراری پرهیز شود.
مجدداً برای تجلیل از مقام شامخ علمای حاضر در جلسه و برای سلامتی همگان صلوات بفرستید.
خدمت مهمانان عزیزمان که وارد به مجلس ما شدند خدمت حاج آقای شهرستانی حاج آقای مروی خوش آمد عرض می کنم و از حضورشان تشکر می کنم.
در زمینه پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی با تعامل و همکاری که بین این مرکز و دفتر تبلیغات اسلامی که جدیداً مرکز ملی پاسخگویی را فعال کرده اند و سایر مراکز و بیوتات معظم مراجع همکاری خوبی داشته اند و فعالیت ارزشمندی انجام شده که در همین مدت کوتاه تاکنون بیش از 150000 هزار سئوالی که از سراسر ایران و جهان بخصوص به زبانهای مختلف که عمدتاً شبهات هستند که جدیداً شبهاتی که القاء می شود در این دنیای گسترده اینترنت و ماهواره ها محققانه پاسخگویی کرده اند و به زبان مخاطب پاسخها را در زمان کوتاه ارسال کرده اند دو ویژه گی مهم داشته این پاسخگویی که یکی پاسخ سریع که  در واقع تا 90 درصد سئوالات را در کمتر از 24 ساعت و شاید 10 درصد سئوالات را به دلیل لزوم تحقیق و بررسی و تهیه پاسخ دقیق تر در زمانی طولانی تر پاسخگویی کرده‌اند.
واحد تخصصی برای در واقع صحیفه پژوهی پیرامون معالم و معارف مربوط به امام سجاد(ع) با گردآوری تمام نسخ کتب مرتبط به امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه و کتب مربوط به دعا و نیاش و پژوهشها و مقالات و پایان نامه هایی که در این زمینه بود و محققینی که در این زمینه صاحب تتبع بودند و آثاری داشتند این واحد تخصصی سه سال است که فعالیت می کند که ماحصل اولین محصولی را که الان زیر چاپ دارد 15 جلد کتاب تفسیر و شرح کامل صحیفه سجادیه است که در واقع اثر ارزشمندی است مربوط به استاد انصاریان که حدود 20 سال پیش تألیف کرده بودند در 6 جلد اما با بازنگری و تحقیق مجدد در 15 مجلد که شاید می توان گفت که اولین تفسیر فارسی کامل و جامع از صحیفه سجادیه است که هم اکنون زیر چاپ است.
واحد اطلاع رسانی این مرکز در همین فرصتهای کوتاه موفق شده است که چهار پایگاه اینترنتی را فعال کند که دو تای آنها به بیست و چهار زبان زنده دنیا بصورت فعال و پویا در حال فعالیت هستند که بسیاری از منابع موجود شیعه را در زبانهای مختلف در این دو سایت بارگذاری کرده اند islamshia.ir  و Erfan.irکه در واقع در زمینه تمام علوم مربوط به قرآن نهج البلاغه صحیفه سیره اهل بیت(ع) و همه رشته هایی که بهرحال امکان دسترسی به این منابع و ذخایر در حوزه علمیه وجود داشته توانسته اند در این 24 زبان فعال کنند که برای محققین عزیز هم فکر می کنم که آدرس آن در بروشورها خدمتشان تقدیم می‌شود که بتوانیم از نظرات آنان برخوردار شویم و بهرحال امروز همه بزرگان ما توصیه می کنند که در عصر حاضر فعالیت اینترنتی و بخصوص پایگاههای پاسخگو در زمینه شبهات و مقابله با حدود و این حجمه شیطانی عظیمی که در اینترنت و ماهواره و در رسانه های دیگر علیه تشیع هست با همه کارهای معزم و سنگینی که در حوزه علمیه شده است و می شود باز هم ضرورت همچنان دارد افزایش پیدا می کند.
واحد همایش بخشی از همایشها و کنگره هایی که پیرامون امام علی(ع) سه همایش را برگزار کرده اند و پیرامون حماسه حسینی و همایشها و برنامه هایی را که در آتیه در دست فعالیت و برنامه ریزی دارند کتابخانه تخصصی مرکز مورد بهره بردای محققین است در سه چهار سال اخیر و گروه های پژوهش و ترجمه تا کنون هم برای تغذیه علمی سایتهایی که عرض کردم که چهار سایت فعال را عرض کردم که دو تای آنها را معرفی نکردم که سایت صحیفه سجادیه(ع) پایگاه امام سجاد(ع) دات کام که آن هم در واقع همه متون و منابعی را که توانستند انتقال دهند در این سایتها انتقال دادند که سایت هدایت و سایت حماسه حسینی هم که در حال فعال سازی و برنامه ریزی است یکی از گرایشهای مهم این مرکز گسترش و توسعه فعالیتهای اطلاع رسانی بخصوص در اینترنت هست.
بقیه را به اختصار عرض می کنم تأسیس مؤسسه اسلامی هدایت در تهران تأسیس مرکز تخصصی تعالیم قرآن کریم و مرکز تخصصی هنرهای اسلامی در تهران و تأسیس مرکز تخصصی آموزشهای دینی و قرآنی ویژه بانوان در تهران فعال است که دو سال است که این سه مرکز فعالیت می کنند و بخش عمده ای هم که در امور فرهنگی چاپ و نشر سمعی بصری روابط عمومی و امور بین الملل و ارسال کتاب به خارج از کشور و ارسال کتاب به مناطق محروم کشور چاپ و نشر قرآن کریم بخصوص ترجمه روان و شیوا که حاج آقای انصاریان از قرآن و نهج البلاغه و مفاتیح و صحیفه سجادیه(ع) داشتند به دفعات چاپ و منتشر شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
انشاءا... این مرکز با تأسیس این ساختمان فعالیتهای خودش را در همه این زمینه ها و برنامه های زیادی که پیش بینی کرده اند و با همفکری معاضدت و پشتیبانی و همکاری مراکز حوزه مقدس علمیه قم و مراکز پژوهش و پژوهشکده های حوزه و دانشگاه انشاءا... در زمینه قرآن و معارف قرآن و اهل بیت(ع) آن چرا که خداوند بهرحال مسئلت کنند و اسبابش را فراهم کنند با دعای خیر شما انشاءا... به انجام خواهند رساند.
این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و موقعیت خوبی در پیش روی ما است که 3500 متر آن مساحت بنای در واقع مفید خواهد بود در چهار طبقه 12 هزار و هشتصد متر مربع بنای مفید آموزشی پژوهشی و حسینیه و سالن اجتماعاتی با هزار صندلی خواهد داشت برای همایشهای علمی و دینی و طراحی زیبا، به روز و خوبی شده که هم نمادهای دینی و اسلامی در آن رعایت شده و هم یک فضایی باشد برای استفاده از فن آوری و تکنولوژی جدید در این مجموعه برای کارهای آموزشی و پژوهشی و امید وار هستیم که انشاءا... در این روز که با قدم پر برکت شما عزیزان و با دست مبارک مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت ا... العظمی صافی گلپایگانی در حضور معزز شما بزرگواران کلنگ زنی می شود و عملیات احداث آن انشاءا... در همین روز آغاز خواهد شد با قول و وعده ای که جناب آقای مهندس فیوضاتی و گروه مهندسین عزیزشان فرمودند امیدواریم که انشاءا... حداکثر تا قبل از دو سال دیگر ما در حضور همین جمع معزز انشاءا... افتتاح و بهره برداری آن را شاهد باشیم با دعای خیر شما. والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

حضرت استاد حسین  انصاریان:
من فقط دو کلمه عرض دارم یکی خیر مقدم از قدوم مبارک همه عزیزان بخصوص بزرگان حوزه آیات و اساتید که زبان تشکرم واقعا در این زمینه الکن است مفتخر فرمودید همه دوستان را عرض دوم بنده این است که این را ملتمسانه درخواست دارم که همه عزیزان و همه بزرگواران که دعایشان در مزان اجابت وجود مقدس حضرت حق است در پیشگاه پروردگار مهربان عالم دعا کنند که اولا این کار با اخلاص انجام بگیرد و ذخیره ای برای قیامت دوستان باشد و دعا کنند که این کار هر چه زودتر به ثمر برسد که یک قدم بیشتر نوکری و خدمت در این حوزه علمیه قم برای اهل بیت(ع) برای قرآن مجید و اهل بیت(ع) انجام بگیرد دوستان نظری غیر از این ندارند فقط می خواهند به کتاب خدا و اهل بیت(ع) در این دنیای پر از فساد و طوفانی خدمت کنند ظاهرا حضرت آیت ا... العظمی صافی هم تشریف آوردند و من دیگر حرفم را خاتمه می دهم صلواتی عنایت بفرمائید.

حضرت آیت ا... العظمی حاج آقای صافی گلپایگانی:
اعوذو با... من الشیطان الرجیم - بسم ا... الرحمن الرحیم - الحمدلله رب العالمین - الصلاه و السلام علی سید الاولین و الاخرین - و خاتم الانبیاء و المرسلین سیدنا ابوالقاسم محمد(ص) - و علی آله الطیبین الطاهرین و منتجبین علی بقیه ا... فی الارضین -  و لعن علی اعدائم اجمعین الی یوم الدین - الذین یبلغون رسالات ا... و یخشون علی یخشون احداً من ا... و کفی با... حسیبا  من سنه حسنه فله اجرها و اجر من عمل بها الی یوم القیامه
بنده تشکر می کنم از این اجتماع و از این برنامه ای که انشاءا... شرف تحقق است و امیدوارم که اساسی که تشکیل شده است و تا الان هم موجب برکات مهم بوده است  و عرض کنم مواضع و برنامه هایی که پیاده شده است بوسیله این مرکز بسیار قابل توجه بوده است و برای معرفی اسلام و معرفی عرض کنم مکتب تشیع و مذهب اهل بیت(ع) قدمهای خوبی الحمدلله برداشته شده است که من تبریک عرض می کنم امیدوارم که در آینده از مواضع و از مقامات این نهاد و این مرکزی که تأسیس می شود انشاءا... موجب رضایت خاطر حضرت ولی عصر(عج) باشد اجمالاً در این زمان یک موقعیت و یک فرصتی برای شیعه فراهم شده است که هرچه بتوانند که خودشان را به دنیا معرفی کنند و مکتب اهل بیت(ع) را و دعوت اهل بیت(ع) را به دنیا ابلاغ کنند وسایل و عرض کنم که اسباب و ارتباطاطی که هست برای اینکه کاملا مطلب را سهل و آسان کرده و دنیا هم دنیایی است که آنچه که انسان می فهمد در عین حالی که گمراهیها زیاد شده و توجه به مادیات خیلی بیشتر است به حسب ظاهر ولی در عین حال برای شنیدن صداهای دین و معنویت و عرض کنم که دعوت به خداوند متعال نیز یک آمادگی خاصی پیدا شده است و امیدوارم که در چنین دوره ای حوزه های علمیه و جامعه روحانیت و همه شیعیان اهل بیت(ع) بتوانند از این موقعیت استفاده کنند و بیشتر از آن چه که اهل بیت(ع) مکتب و معارف اهل بیت(ع) به دنیا معرفی شده بود بیشتر از اینها بتوانند مردم را به مکتب اهل بیت(ع) که مکتب راستین اسلام است انشاءا... دعوت کنند و آشنایی دهند.
و اوضاع طوری است که در عین حال عرض کنم تصرفات بیگانگان هم در احکام و در مبانی دین و تحریفاتی که می شود که ملاحظه می کنید هم در ناحیه تبلیغات که می بیند تحریفات است هم در ناحیه عمل و برنامه هایی که گاه پیاده می شود تحریفات است و باید در مقابل این برنامه ها و این تحریفات باید نهادهایی باشند برنامه هایی باشند که اینها از تغییر هویت اسلامی و هویت تشیع حفاظت کنند و این اشخاص و این کسانی که در این افکار فاسد اینها عرض کنم مشغول کار هستند اینها به مقاصد خودشان نرسند.
امیدوارم که این برنامه که حضرت آقای انصاریان اقدام کرده اند نتایج بسیار خوب و ثمرات بسیار مفید برای اهل بیت(ع) مکتب اهل بیت(ع) و ترویج معارف اهل بیت(ع) و تعظیم سنن اسلامی انشاءا... مفید باشد.
خیلی محتاجیم در عین حالی که خب کارهایی انجام شده است و می شود ولی می بینیم که ما خیلی بیشتر از اینها بلاغ مبین هرچه اقدام شود باز می بینیم که به آن مرتبه و به آن حدی که باید برسد نرسیده‌ایم مثل اینکه کوتاهی کرده ایم باید جوری باشد که دنیا بتواند از مکتب اهل بیت(ع) بهره مند شود و همه جا به انوار ولایت اهل بیت(ع) و معارف اهل بیت(ع) انشاءا... تعالی روشن و منور باشد. این برنامه هم که الحمدلله تا الان آمدند و فعالیتهایی که داشتند و اقداماتی که صورت گرفته است اینها همه الحمدلله مفید بوده است و مورد تشکر و تعبیر است برای بنده وقتی که فرمودند خیلی خیلی خوشحال شدم که الحمدلله تا این حد توانسته اند در مقابل دیگران مکتب اهل بیت(ع) را معرفی کنند سؤالاتی که شده است جواب دهند و در کل کارهای بزرگ و خوبی خدمات مهمی را انشاءا... انجام داده اند.
امیدوارم که در آینده با این حسن نیتی که ایشان دارند و کسانی که با ایشان همکاری دارند با این حسن نیتی که دارند انشاءا... موفقیت های بزرگی در گرو ایشان باشد و بتوانند که آن طوری که آرزومند هستند و انتظار دارند و ما هم انتظار داریم و همه می خواهیم انشاءا... ایشان بتوانند بخشی از این عرض کنم که مقاصد دین و معارف اهل بیت(ع) را انجام دهند و مردم را دعوت به اهل بیت(ع) کنند و مسئله خیلی با اهمیت است و روی هم رفته ما هرچه کار کنیم در اینجا در این مطالب وسایل آن هست از جنبه علمی چیزی کم نداریم البته اولا در رأس همه قرآن مجید است و بعد هم نهج البلاغه و احادیث اهل بیت(ع) و صحیفه سجادیه و در همه دعاهایی که ما داریم مطالب لازم که برای هدایت بشر در معنویات و کمال حقیقی باشد ما چیزی کم نداریم و فروگذار نشده است. در الهیات می بینیم که در هر کجا ائمه (ع) هر کدامشان به نوبه خودشان الحمدلله معارف را که باید در اختیار بشریت بگذارند گذاشته اند در ضمن همین دعاها همه اینها برای بشریت اسباب توجه به خداوند متعال است و فطرت پاک بشر هم اگر این مطالب درست و خوب به مردم عرضه شود، مردم به فطرت پاکشان این مطالب و این دعوت اسلام و دعوت اهل بیت(ع) را استقبال می کنند و قبول می کنند. به همین جهت است که امروزه تا الان با این همه دشمن ها، با همه خصومتهایی که با اهل بیت(ع) شده است، الحمدلله این معارف همین طور دست نخورده باقی مانده است و مورد استفاده دنیا و عالم علم و معنویت است. امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که قدردان این نعمت باشیم.
راجع به اسم این برنامه و این مرکز بزرگی که تشکیل شده است اسمی نیست که بی مسمی باشد، ولی چون این مسئله عرفان شیعی، هویتش عرفان مال ماست، در نبوت مال ماست، در امامت مال ماست، در معاد. اصلاً هرچه داریم عرفان است. این که بخواهیم بگوییم که دو چیز است و دو راه است، این مسئله نیست شیعه یعنی عرفان، معرفت، خداشناسی، یعنی امام شناسی، یعنی ولایت اهل بیت(ع) ولی مع ذلک این اسمی که بیشتر از این و بهتر از این نهاد را و این مرکز را معرفی کند، انتخاب یک چنین اسمی، هم سزاوار است که توجه بفرمایند که ان شاء ا... همین طوری که بنده هم به آنها عرض کردم و استقبال کردند که اسمی باشد که این معانی و مقاصد را که در نظر دارند از این اسم استفاده شود و آن مسئله هم همین است که این مسئله عرفان بازی که الآن پیدا شده است و برنامه هایی که هست و این خطهای انحرافی که به مردم نشان می دهند، از این جهت باید یک طوری باشد که اشتباه نشود، تصور کنند که ما ها یک مسئله دیگری را می خواهیم عرضه کنیم. از این جهت اسمهایی هم بنده نوشته ام که خدمت ایشان تقدیم کنم، یک اسمهایی را نوشته ایم که هر کدام از این اسمها را که خواستند، انتخاب کنند که این مسئله به این صورت نباشد. این اسمهایی که قرآن را تعبیر به خلاف می کنند، این اسلام مخصوصاً مکتب اهل بیت(ع) خیلی از این عرفانها فاصله دارد و از اول اسلام و دعوت به آیات قرآن مجید، علیه اینها خلاف است. ولی این ها در نظر داشتند که همین عرفان شیعی را بگویند و مقصودشان هم این است که معارفی که در شیعه هست، این معارف را می خواهیم ما به دنیا برسانیم. حالا این ها یک عناوین دیگر و یک اسامی جامع تری ان شاءا... انتخاب می فرمایند و به آن اسامی ان شاءا.. این مرکز به دنیا معرفی می شود.
امیدوارم خداوند متعال بر توفیق استاد انصاریان بیفزاید و من به ایشان تبریک عرض می کنم و از کسانی که با ایشان همکاری کردند، امیدوارم آن طوری که می خواهند و مقاصدشان است و با حسن نیتی که دارند، ان شاءا... رضایت خاطر آقا حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کنند و خدمت همه هم باز سلام عرض می کنم و ادای احترام دارم و تعظیم ادب می کنم.
«السلام علیکم و رحمت ا... و برکاته»


منبع : روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

انتشار مجموعه یکصد جلدی سیری در معارف اسلامی
بیانیه حضرت استاد حسین انصاریان به مناسبت شهادت ...
مراسم كلنگ‌زني ساختمان جديد مركز علمي و ...
مراسم کلنگ زنی دارالعرفان به روایت تصویر
متن سخنرانی حضرت استاد انصاریان در همایش نقش ...
استاد حسین انصاریان : صادقان در همۀ برنامۀ زندگی، ...
قدردانی استاد حسین انصاریان از خدمات دکتر تیجانی ...
نمایشگاه جنبی آثار استاد انصاریان در جشن بهار ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^