فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

مدیر عامل مرکز دارالعرفان الشیعی : دو میلیون نسخه قرآن با ترجمه استاد انصاریان به چاپ می‌رسد

خبرگزاری مهر: مدیرعامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری و سال آینده، در مجموع بیش از دو میلیون نسخه قرآن کریم با ترجمه استاد حسین انصاریان به چاپ برسد.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت‌ پیمان صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این ترجمه که پیش از این توسط انتشارات اسوه و آئین دانش و دارالعرفان و به خط عثمان طه و استاد نیریزی و استاد اشرفی با ترجمه مقابل و ترجمه زیر منتشر شده است، هم اکنون توسط سازمان دارالقرآن و چهار ناشر فعال قرآنی در دست چاپ با تیراژ میلیونی است.
مدیرعامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی گفت: تاکنون بیش از یک میلیون نسخه از این اثر مبارک توسط ناشران چاپ و به دست علاقه‌مندان رسیده است.
وی با بیان اینکه ترجمه قرآن کریم استاد حسین انصاریان مورد توجه و استقبال علاقه‌مندان قرآن کریم قرار گرفته است، اظهار داشت: استاد بهاء‌الدین خرمشاهی در نقد و بررسی ترجمه‌های قرآن کریم، ترجمه استاد انصاریان را یکی از بهترین ترجمه‌های موجود دانسته و از ایشان قدردانی کرده است و مرکز دارالترجمه قرآن کریم نیز طی نامه‌ای ضمن اعلام نظر خود این ترجمه را از بسیاری کاستی‌ها و لغزش‌های مترجمان دیگر مصون دانسته است.
پیمان گفت: ترجمه حاضر، حاصل تلاش چهار سال مستمر استاد و با استفاده از منابع علمی ارزشمندی چون اعراب القرآن، مفردات راغب، المنجد، فروق اللغات، العین، مصباح المنیر، فرهنگ معین، مجمع البحرین و تفاسیری مانند الصافی، الکشاف، مجمع البیان، المیزان، ایسرالتفاسیر، نورالثقلین، روض الجنان و... نگاشته شده است.
وی ادامه داد: متن ترجمه پس از سه بار بازنویسی و دوبار بازخوانی به وسیله دو ویرایشگر، پیش از چاپ به متخصصانی از گروه بررسی تخصصی مرکز بین‌المللی دارالترجمه قرآن که نقد و انتقادشان مورد توجه محافل علمی است، سپرده شده است.
پیمان افزود: اساتید و کارشناسان خبره دارالترجمه قرآن کریم نیز نسبت به این اثر ارزشمند تاکید کرده‌اند: این ترجمه از نظر نگارش ساده و روان و قابل فهم همگان است و در مواردی توضیحاتی بر آن افزوده شده است. از ترجمه پیداست که در کار آن دقت به عمل آمده و از بسیاری از کاستی‌ها و لغزش‌هایی که برای مترجمان پیش آمده دور است.
مدیرعامل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی با اشاره به دیگر ویژگی‌های این ترجمه اظهار داشت: در این ترجمه سعی شده تا مطالب به گونه‌ای باشد که خالی از ابهام و پیچیدگی بیان شده و تاحدی نزدیک به مقاصد و معانی و آیات باشد.

 


منبع : خبرگزاری مهر
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

عكس هايي ار استاد انصاريان با امام وعلما
استاد حسین انصاریان در یزد: اگر حق مردم را ادا ...
گزارش تصویری دعای عرفه توسط استاد انصاریان در ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^