فارسی
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 27 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1388 ساعت 07:39 صبح

خشم مسلمانان ازفراخوان بازگشت يهوديان به عراق

خبرگزاري فرانسه از اربيل عراق، در گزارشي تحت عنوان مجله کرد با فراخوان يهوديان به بازگشت به عراق، خشم مسلمانان را در کردستان عراق برانگيخت، به انتشار يک آگهي براي ترغيب يهوديان کرد به بازگشت به موطن خود و علل طرح اين فراخوان و واکنش ها به آن پرداخت.به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا، براساس اين گزارش، مجله اسرائيل - کرد که به تازگي از سوي داوود باغستاني Dawood Baghestani رئيس سابق کميسيون حقوق بشر کردستان عراق چاپ و منتشر مي شود، با فراخوان يهوديان کرد به ترک اسرائيل و بازگشت به عراق ، موجب نگراني مسلمانان اين منطقه شد.باغستاني به خبرگزاري فرانسه گفت: اين ماهنامه تمام رنگي که به زبان کردي و انگليسي منتشر مي شود، يک ماموريت بزرگ يعني کمک به حل و فصل درگيري بغرنج اسرائيل و فلسطين از طريق متقاعد کردن بيش از 150 هزار يهودي کرد مقيم اسرائيل به بازگشت به کردستان عراق دارد.باغستاني با اعلام اين مطلب که اصل و نسب بيش از 5/1 ميليون يهودي ساکن اسرائيل به کشورهاي عربي برمي گردد، افزود: اقدامات نادرست رژيم هاي عربي نسبت به اين يهوديان ، بزرگترين علت معضل پيچيده فلسطين است.
او با اشاره به خروج 700 هزار فلسطيني از فلسطين پس از شکل گيري دولت يهود در سال 1948، گفت که چنانچه يهوديان به خروج اقدام نکنند، فلسطيني ها نيز ديگر چنين کاري نخواهند کرد.فرانس پرس افزود: با اين حال، اين استدلال ها و مباحث در ميان بسياري از عراقي ها خريداري ندارد.
زانا روستايي، نماينده حزب جامعه اسلامي در پارلمان کردستان عراق که به انتشار چنين مجلاتي، ظنين است و آنها را بي فايده مي داند، گفت: کردها بخشي از ملت مسلمان عراق و کردستان نيز بخشي از کشور عراق است.باغستاني که چهار بار - از جمله در سال 1967( 1346 ه.ش ) به فلسطين اشغالي سفر کرده است، هرگونه فعاليت براي صهيونيست ها را رد کرد و گفت: آنچه من خواستار آن هستم، همان اجراي اصل حق همه عراقي ها براي بازگشت به کشور است که در قانون اساسي گنجانده شده است. يهودياني که اتباع عراقي هستند، در معرض ظلم و ستم قراردارند.
محمود عثمان، عضو ائتلاف کرد در پارلمان عراق با باغستاني مخالف است و مي گويد: چنين اقدامي براي منطقه اي که در حلقه ساير کشورهاي مسلمان است، عملي و واقع بينانه نيست.
 عثمان افزود: کردستان به اعراب نياز دارد. ما در يک کشور عربي زندگي مي کنيم و در منطقه اي فدرال در عراق هستيم، ما نيازي به رابطه با اسرائيل نداريم بلکه به رابطه با اعراب نياز داريم، ما به رابطه با ايران و نزديکي به ترکيه نياز داريم. من از هيچ يک از يهوديان در اسرائيل نشنيدم که درصدد بازگشت به کردستان باشد. به اعتقاد من، بهتر است آنها همانجا بمانند.

منبع : شیعه نیوز

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

انتقاد شورای عالی اسلامی الجزاير از انتشار ...
مدیر حوزه علمیه قم :همه استان‌ها دارای کرسی دروس ...
گردهمايی رهبران اديان مختلف در آمريكا برای ابراز ...
گزارش تصويري/ عزاداري هيئت هاي مذهبي در قم
اينجا رنگ‌ها از بين مي‌روند +تصاویر
درمان اضافه‌وزن؛ این‌بار با نوای قرآن
گزارش تصویری/ آئین جزء خوانی قرآن در امامزاده ...
گزارش تصویری از آماده سازی حرمین مطهر حسینی و ...
استاد انصاریان: اهل توحید برای اینکه تسلیم معبود ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در دانشگاه ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^