فارسی
يكشنبه 25 شهريور 1403 - الاحد 10 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
1
نفر 0

ورع ابن سيرين‏

ابن سيرين مردى بزّاز بود، مى گويد:

در بازار شام در مغازه خود براى فروش پارچه نشسته بودم، زنى جوان وارد مغازه شد در حالى كه حجاب كامل اسلامى را رعايت كرده بود!

از من درخواست چند نوع پارچه كرد، آنچه مى خواست به او عرضه كردم،

گفت: پسر سيرين! اين بار پارچه سنگين است و مرا طاقت حمل آن به منزل نيست، شما اين بار را به خانه من بياور و در آنجا قيمتش را از من بستان.

من بى خبر از نقشه شومى كه او براى من كشيده، بار پارچه را به دوش گذاشته و به دنبال او روان شدم، چون وارد دالان خانه گشتم درب را قفل زد و حجاب از روى و موى برداشت و در برابر من كمال طنازى و عشوه گرى آغاز نمود، تازه بيدار شدم كه به دام خطرناكى گرفتار آمده ام، بدون اين كه خود را ببازم، همراهش به اطاق رفتم، او را خام كردم، سپس محل قضاى حاجت را از او پرسيدم، گفت:

گوشه حيات است، به محل قضاى حاجت رفتم، در آنجا از افتادن به خطر زنا به حضرت دوست ناليدم، آن گاه تمام هيكل و لباسم را به نجاست آلوده كردم و با همان منظره نفرت آور بيرون آمدم.

چون زن جوان مرا به اين حال ديد سخت عصبانى شد و انواع ناسزاها را نثار من كرد. سپس درب خانه را گشود و مرا از خانه بيرون كرد، به منزل خود رفتم، لباس هايم را عوض كردم و بدن را از آلودگى شستم، عنايت خدا به خاطر ورعى كه به خرج دادم هم چنان كه به خاطر ورع يوسف، شامل حال يوسف شد شامل حالم شد و از آن پس در غيب به روى دلم باز شد و علم تعبير خواب به من مرحمت شده و بخشيده شد.

 

 

 


منبع : پایگاه عرفان
1
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

چوب خشک موسى و سنگ
اميد در نماز باطنی
عمل به قرآن‏
عالمان هوى‏پرست قرن بيستم
انصاف
حقيقت استعاذه‏
تضرع امام على عليه السلام درباره مرگ‏
گزارش تصويري/ تصاویر جدید از ضريح در حال ساخت ...
فعاليت زندگانى با برنامه
گزارشا ابنا ازكنگره علمي حماسه حسيني

بیشترین بازدید این مجموعه

رحمت آوردن به ناتوان
انصاف
توجه قلبى و روحى
چهره هاي محبوب و منفور در قرآن
ضلالت
حقيقت استعاذه‏
ویژه نامه مراسم پر فیض دعای عرفه استاد انصاریان ...
گزارش تصويري/ تصاویر جدید از ضريح در حال ساخت ...
دبیر علمی دومین کنگره علمی حماسه حسینی عنوان کرد
شناخت زهد

 
نظرات کاربر

با سلام و احترام لطفا بفرمائید این آقای ابن سیرین شیعه بود ؟نمی توانست آن خانم جوان را به نکاح موقت دراورد تا هم حاجت او را براورده کرده باشد هم ثوابی برده باشد ؟ طبق احادیث نکاح موقت ثواب هم دارد بالاخره حساب کنید کسی که این داستانها را می خواند باید آنرا با احکام دینی مطابقت دهد بنده سوال دیگری هم دارم وآن اینکه طاغوت طاغوت است میخواهد آمریکا باشد یا روسیه چرا اینقدر ما به روسیه و چین باج میدهیم بعد مرگ بر آمریکا میگوییم؟ اوایل تحریم ها یک عده استاد دانشگاه را آورده بودند خدمت رهبر این ها میگفتن ما از تحریم استقبال میکنیم هرچند اهل نظر بر آن بودند که اینان فقط شعار می دهند اما امروز که در بسیاری ازحوزها من جمله دارو با کمبود مواجه شدیم دیگر پیدایشان نیست حالا فرض میکنیم آمریکا خیلی بد است به ما دارو نمیدهد بیماران با مشکل مواجه میشوند چاره چیست ؟آیا باید بیائیم در دعا گریه کنیم که خدا دل آمریکا را به رحم آورد تا به ما دارو بدهد بعد هم ما بیائیم بگوئیم مرگ بر آمریکا ؟ جالب است ما از آمریکا گندم هم وارد میکنیم وای به آن روزی که گندم هم به ماندهند مردم کوچه وبازار هم اینها را متوجه میشوند انتظار ندارند روسا و مسولین شان سلمان باشند یا ابوذر مردم از دروغ پشت دروغ تزویر دزدی برنامه ریزی شده غارت بیت المال خسته اند از اینکه کشورهای بودائی بت پرست یهودی هم قادر به اداره مملکت خود هستند ولی کشوری با بزرگترین معادن نفت و گاز و کانی هفته ای یک بار قایق مهاجران غیر قانونی آن در دریا غرق شود زنان این مملکت برای روسپی گری از کشور خارج شوند بیشترین امار اعتیاد را داشته باشیم بعد اگر کسی انتقاد ببرند جنازه اش را تحویل خانواده اش بدهند یا 200 هزار تومان جریمه اش بکنند یا نکنند مومنین هم دعایشان کنند بالاخره نمیشود اگر آمریکا و اروپا بدند چرا کعبه آمال بسیاری از مسئولین و مایه افتخارشان است که رفته اند آنجا را دیده اند یا آنجا درس خوانده یا سرمایه گزاری نموده اند اگر بیمار شوند بهترین دارو ها را از آنجا برایشام می آورند واگر لازم باشد پزشک هم برایشان میفرستند یا خودشان برای درمان به آنجا میروند البته این برای آنهاست بیائیم این افراد را با ائمه اطهار علیه السلا م مقایسه کنید با حضرت مرتضی علی جز ریا و دروغ اگر چیزی میبینید به بنده هم بفرمائید چندی پیش با فرزند جانبازی آشنا شدم داستان همسر جانبازی را برایم تعریف کرد که برای تامین داروی همسر مجبور به خود فروشی شده بود بعد هم خود را با چادردار زده ....برویم ببینیم چه کسانی را از سال 88 حبس کردند تمام پیش بینی های آنان درست از آب درآمد حال به جای عذر خواهی از مردم به کردار زشتشان و سخنان زشترشان ادامه می دهند بنده میپرسم آیا باید باز هم اینها را دعا کنیم؟
پاسخ
0     0
6 مرداد 1392 ساعت 05:29 صبح
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^