فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

ساخت ضریح حرم حضرت مسلم (ع) در تهران آغاز شد

 ساخت ضريح حرم حضرت مسلم (ع) شب گذشته با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در محل امامزادگان سيدجعفر و سيدحميده‌خاتون در باغ فيض تهران آغاز شد. ...


به گزارش خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مراسم افتتاح ساخت اين ضريح كه هم‌زمان با آن، يكي از پنجره‌هاي ساخته‌شده‌ي ضريح حرم حضرت مسلم (ع) پرده‌برداري شد،  وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره‌ي نقش و فعاليت‌هاي حضرت مسلم (ع) در دوران امام حسين (ع) سخن گفت و به نقش ايرانيان در بازسازي عتبات عاليات عراق و حمايت از اهل بيت (ع) اشاره كرد.

حسن پلارك ـ رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات عراق در ايران ـ نيز در اين مراسم، گزارشي را از ساخت ضريح حرم حضرت مسلم (ع) و ديگر فعاليت‌هاي اين ستاد ارائه كرد.

ساخت ضريح حرم حضرت مسلم (ع) در عراق، توسط جمعي از هنرمندان و استادكاران ايراني در امامزاده‌هاي باغ فيض تهران آغاز شده است. عمليات ساخت آن با برآورد هزينه‌ي ‌٥ / ‌٣ تا ‌٤ميليارد تومان به‌مدت ‌١٨ ماه طول خواهد كشيد.

در ساخت اين ضريح از فريم «استنلس استيل» كه شب گذشته در حضور مسؤولان كار گذاشته شد، استفاده مي‌شود. اين فريم براي نخستين‌بار در ساخت چارچوب ضريح‌هاي عتبات عاليات در توافقي با دولت عراق به كار گرفته شده است. عمر اين فلز تا ‌٣٠٠ سال تخمين زده مي‌شود و با توجه به شرايط آب‌وهوايي عراق براي ساخت اين سازه‌ها كاملا مناسب ارزيابي شده است.

در ساخت اين ضريح ‌٥ / ‌٢ تن نقره، ‌١٥ كيلوگرم طلا و ‌٩٠٠ كيلوگرم مس استفاده مي‌شود. اين ضريح پنج متر و ‌١٠ سانتي‌متر طول و چهار متر و ‌١٠ سانتي‌متر عرض دارد و به‌صورت مكعبي با ‌١٣ پنجره ساخته مي‌شود.

ضريح‌ساز حرم حضرت مسلم (ع) استاد شيردل و گروه قلم‌زني او است. طراحي آن را اسكندرپور برعهده دارد و خطاطي آن نيز با استاد موحد است. كارگاه ساخت اين ضريح در امامزاده سيدجعفر و سيده‌حميده‌خاتون (ع) باغ فيض در مدت آماده‌سازي ضريح برپا است و مردم مي‌توانند هر روز در جريان ساخت آن قرار گيرند و در صورت تمايل، كمك‌هاي خود را به شماره حساب ‌١١٠ بانك ملي واريز كنند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

معناى «الرحمن»
آثار خطرناك مال حرام
شكر ، بالاترين عبادت
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
هفهاف بن مهند راسبى
مفهوم شكر، مدح، حمد
عارف كيست ؟
محبت به شقى ترین مردم
شش خصلت ماندگار
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد

بیشترین بازدید این مجموعه

گلزار محبت
محبت به شقى ترین مردم
عارف كيست ؟
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
شش خصلت ماندگار
معناى «الرحمن»
مفهوم شكر، مدح، حمد
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
زهد يا رهبانيت‏
زهد در كلام مجلسى رحمه الله‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^